קיה נירו פלוס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה נירו פלוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) המבוסס בכבדות על הדור הראשון (2016) של קיה נירו וחולק איתו מאפייני עיצוב, מכלולי הנעה ועוד.
בהתאם לשמו, מימדיו של קיה נירו פלוס נדיבים מאלה של נירו עליו הוא מבוסס: הפלוס ארוך ב-3 ס"מ מנירו הרגיל ובעיקר גבוה ממנו בזכות תוספת של 9 ס"מ משמעותיים לגובה שאמורים להבטיח מרווח ראש משופר לנוסעים.
קיה נירו פלוס משווק בשלוש גרסאות הנעה, כולן מוכרות מנירו ה"רגיל". גרסת הכניסה מצוידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע 1.6 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של 141 כ"ס. מעליה ישנה הגרסה ההיברידית-נטענת המוסיפה סוללה גדולה יותר ומבטיחה טווח נסיעה חשמלי של עד 49 ק"מ.
בראש ההיצע ניצבת גרסה כל חשמלית בעלת סוללת 64 קוט"ש, 204 כ"ס וטווח נסיעה מירבי של 427 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה אפשרית בהספק 100 ק"ו.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
לאור התייקרות הדגם התמורה למחיר של הגרסאות ההיברידיות סבירה בלבד - לא יותר. הגרסה החשמלית יקרה מדי.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג המופע המוכר של נירו המקורי מ-2016 שנראה כיום מיושן. איכות החומרים נאותה, ההרכבה טובה והנדסת האנוש מצוינת.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה, המרחב מלפנים טוב ומושב הנהג נוח למדי.
בשורה השניה בולט במיוחד מפתח הדלת הגדול המקל על הטענת ילדים – אולם המרחב שם אינו גדול בהרבה מאשר בנירו "רגיל".
לגרסת הפלאג-אין תא מטען בנפח סביר, 324 ל' עד לכיסוי הנגלל, אך בזכות הגג הגבוה הפוטנציאל ענק.
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית-נטענת מציעה 141 כ"ס כבעבר והביצועים טובים למדי - כל עוד לא נגמרה האנרגיה בסוללה. למנוע אופי פעולה רועש ומעט מחוספס וגם התיבה אינה מעודנת במיוחד.
הגרסה החשמלית (204 כ"ס) כבר מייצרת ביצועים טובים מאוד בכל קנה מידה ובמצב 'ספורט' התגובות חדות במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נאותה, אך לא מצטיינת – נירו מתמודד היטב עם שיבושים ושברים גדולים וקטנים. לגרסה החשמלית נוחות נסיעה עדיפה במעט על זו של הגרסאות ההיברידיות.
רעשי הרוח והכביש בולטים למדי.
היכולת הדינמית טובה ובטוחה. לגרסה החשמלית החזקה קושי מסוים להעביר את הכוח הרב אל האספלט בסיבובים הדוקים.
-
תמורה למחיר
לאור התייקרות הדגם התמורה למחיר של הגרסאות ההיברידיות סבירה, לא יותר. הגרסה החשמלית יקרה מדי.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה נירו פלוס 2022 מוצע בשלוש גרסאות הנעה ברמות חשמול שונות.
רמת גימור 'GX' (היברידי) היא העשירה ביותר במבחר וכוללת חישוקי 17 אינץ', מסך מולטימדיה מעודכן (10.25 אינץ'), ריפוד משולב עור-בד, כוונון חשמלי למושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
גרסת הפלאג-אין מוצעת ברמת גימור 'LX' המיועדת לציי רכב והיא דלה באבזור (אין חיישני חניה, מושבי בד ועוד).
 
-
בטיחות
קיה נירו פלוס טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
לכל הגרסאות מערך בטיחותי הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שכחת ילדים ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ צריכת הדלק של גרסת הפלאג-אין עמדה על 14.3 ק"מ לליטר בממוצע וכ-17 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של הגרסה החשמלית במבחן הדרכים שלנו, שהיה רגוע מהרגיל, עמד על כ-380 ק"מ.
הגרסה ההיברידית-נטענת מצוידת בסוללת 8.9 קוט"ש בלבד וטווח הנסיעה המוצהר הוא 49 ק"מ – ובמבחן הדרכים שלנו השגנו כ-42 ק"מ חשמליים.
 
-
מה חדש בקיה נירו פלוס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי יעיל ושימושי למשפחה החסכונית.