קיה סטינגר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סטינגר זו משפחתית גדולה ויוקרתית, שממדיה נושקים לאלו של דגמי סלון (בסיס גלגלים – 290.5 ס"מ).
מדובר בדגם שונה מהרגיל בהיצע של קיה – רכב גדול, מהודר ויקר, עם מנוע וחזק והנעה אחורית, שתוכנן להצטיין בנהיגה ספורטיבית.
את סטינגר ניתן לרכוש עם מנוע 2.0 ליטר בעל טורבו יחיד, או עם 3.3 ליטר V6 בעל שני מגדשים; לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, יש דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני ובגרסה הבכירה יש גם בולמי זעזועים מתכווננים. הביצועים – 6 שניות ו-240 קמ"ש בגרסה הבסיסית, 4.9 שניות ו-270 קמ"ש בגרסה הבכירה, אבל המספרים האלו הם רק חלק מהסיפור.
סטינגר מוצעת בישראל מספטמבר 2018.
-
עיצוב ונוכחות
סטינגר מרשימה למראה, כוחנית. כמעט מאיימת.
 
יש הבדל בין התמונות לבין המציאות – רק במציאות ניתן להבחין בפרופורציות המושכות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פחות מרשימה מהצפוי.
 
מצד אחד האבזור שופע וריפודי העור ודיפוני העור האדומים (בגרסת 3.3 ל') תורמים לאווירה הספורטיבית.
 
מנגד, איכות החומרים, מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים נראים פשוטים.
 
תנוחת הנהיגה נמוכה, והגבהת המושב עלולה לגרום למפגש ראש-גג גם לנמוכים.
 
הראות לאחור איומה, וביחד עם ממדים גדולים מתקבל תמרון לא נוח.
 
המרחב לנוסעים מספק בהחלט. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בשתי גרסאות המנוע הביצועים טובים מאוד, כשב-3.3 ל' התחושה כוחנית מאוד כמו שקשה למצוא היום גם בדגמים מקבילים עם הספק דומה.
 
צריכת הדלק נעה סביב 8 ק"מ/ל' בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
פעולת הבולמים, הגם שאלו אדפטיביים, אינה פרוגרסיבית דיו וביחד עם צמיגים רחבים ונמוכי חתך מתקבלת נוחות נסיעה לא מרשימה.
 
עם זאת, לבולמים מהלך ארוך יחסית, כך שספיגת השיבושים יעילה.
 
התנהגות הכביש נהדרת – בנהיגה דינמית הממדים הכבירים אינם מורגשים והשלדה מכוילת היטב לנהיגה דינמית, כל זאת לצד היותה נשלטת וסלחנית.
 
פחות אהבנו את ההיגוי ואת בולמי הזעזועים, שבמצבם הספורטיבי הופכים נוקשים עם מהלך מוגבל, מה שפוגם באחיזה בתנאים מסוימים.
-
תמורה למחיר
סטינגר זולה בכ-30% ביחס לדגמים מקבילים של מותגי היוקרה.
 
כמוצר, יש לסטינגר בהחלט יש מה להציע, אולם היא חסרה תכונות של מעמד ועידון, הנדרשות ממכונית במעמדה – יותר מאשר תמורה למחיר
-
סיכום
קיה פרועה ומרגשת