לקסוס ES 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השביעי של לקסוס ES הוצג באמצע 2018, והוא הראשון שיועד לשיווק מחוץ לארה"ב.
כתוצאה מעדכון מבחר הדגמים, הוחלט בלקסוס לייצר מכונית סלון אחת גלובלית, במקום שתיים כפי ששווקו עד עתה (GS כוונה לשוק האירופי, ES לאמריקאי).
בלקסוס בחרו להישאר עם ES, הזולה יותר לייצור; במקום רצפת הנעה אחורית כמו זו שהייתה ב-GS, ל-ES רצפת הנעה קדמית (TNGA, כמו של טויוטה קאמרי למשל).
עם זאת, ES גדולה מ-GS, וגם הפעם יוצע הדגם עם מערכת הנעה היברידית (אבל חדשה, עם מנוע בנזין חדש וסוללה חדשה – אם כי עדיין מסוג ניקל-מטאל).
ב-2018 נבחנה ES במבחני הריסוק האירופיים, בהם גם זכתה לציון גבוהים במיוחד, וגם נמצאה כמשפחתית הגדולה ומכונית הכלאיים (היברידית) הבטוחה ביותר שנבחנה ב-2018.
לקסוס ES מוצעת בישראל מדצמבר 2018.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס ES מרשימה ואלגנטית למראה, עלת קווים זורמים וחזית אגרסיבית.
 
היא גם נראית גדולה – והיא אכן כזו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משדרת "לקסוס" בזכות אווירה יוקרתית שנוצרת ע"י משטחים בגוונים נעימים, עור רך ואיכותי ועיצוב מקורי.
 
הנדסת האנוש לעומת זאת פחות מרשימה, במיוחד בכל הקשור לתפעול מערך המולטימדיה.
 
לעיתים ישנם חומרי דיפון פשוטים מהמצופה. המושב נוח ומרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מצוין.
 
תא המטען מציע נפח הטענה נכבד.
-
מנוע וביצועים
ES חולקת את יחידת הכוח ההיברידית (2.5 ל', 218 כ"ס) עם טויוטה קאמרי.
 
הביצועים נאותים והיכולת משתפרת ככל שעולה המהירות. מנגד, אופי הפעולה מתאמץ ופחות נינוח מהרצוי.
 
צריכת הדלק טובה מאוד – 12.1 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
בזכות פעולת המתלים נעימה ורכב מתקבלת נוחות נסיעה טובה, בייחוד מחוץ לעיר.
 
גם בידוד הרעשים טוב למדי.
 
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה והאחיזה גבוהה, פחות להנאה.
-
תמורה למחיר
לקסוס ES מציעה שילוב של גודל-אבזור-נוחות במחיר נמוך משמעותית מהמקובל בקרב מכוניות הסלון ולכן מעניקה תמורה טובה מאוד לכסף.
-
מה חדש בלקסוס ES 2019
באפריל 2021 הוכרזה מתיחת פנים ושיווקה בישראל החל בסוף חודש ספטמבר. עיקר השינויים הינם שינויים קלים לעיצוב בחוץ, מערך מולטימדיה חדש בפנים ומתלה אחורי שתוכנן וכויל מחדש.
-
סיכום
חבילה מעניינת ומשתלמת.