לקסוס IS300 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השלישי של לקסוס IS. דור זה הוצג לראשונה בשנת 2013 ועבר מאז שתי מתיחות פנים כדי לרענן את המכונית הוותיקה. העדכון האחרון הוכרז בשנת 2020, כאשר השיווק בישראל החל ב-2021.
מדובר במשפחתית גדולה (סגמנט D) המתחרה במכוניות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ועוד.
העיצוב החיצוני נותר נאה ועדכני גם כיום, ובעדכון האחרון זכתה ה-IS לתוספות שמקנות לה עיצוב מחודד וספורטיבי יותר.
כיום IS משווקת רק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל‘ המפיק 241 כ“ס בגרסה המכונה IS300. גרסה זו מציעה ביצועים משופרים בהרבה תמורת צריכת דלק גבוהה יותר.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של לקסוס IS300 בעל עיצוב ספורטיבי ואינו נחבא אל הכלים כבעבר. מתיחת הפנים הפכה את IS300 למכונית בעלת הופעה אגרסיבית ובולטת - גם אם לא כולם יאהבו את התוצאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חושפת את גילה של IS300, ועדיין, השינויים שעברה לאורך השנים (מסך מולטימדיה חדש, למשל) משאירים אותה עדכנית דיה. איכות החומרים טובה למדי וההרכבה מצוינת.
כניסה למכונית מחייבת הרכנת ראש, וזה לא ממש נוח. תנוחת הישיבה היא מהסוג הנמוך ולטעמנו מוצלחת מאוד.
המרחב לנוסעים מאחור לא נדיב במיוחד, בעיקר לראש.
תא המטען קטן ביחס למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
לאור עיצובה הספורטיבי של לקסוס IS300 הציפייה היא לביצועים מסחררים — אבל בימינו, 241 כ"ס כבר לא מרעידים את קצוות הזיפים. אבל בפועל, אין באמת סיבה לתלונות ומנוע הטורבו מנפק ביצועים טובים למדי כמעט בכל מצב.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק ונעים.
-
נוחות והתנהגות
לקסוס IS300 מכוונת להיות משפחתית גדולה ספורטיבית באופייה, ובכביש המפותל היא לא מאכזבת ומציעה יכולת דינמית גבוהה ואפילו לא מעט הנאה מנהיגה - מצרך נדיר בימינו.
מנגד, נוחות הנסיעה מספקת, לא יותר.
-
תמורה למחיר
במחירה של ה-IS300 היא זולה מגרסאות דומות אך חזקות ממנה, ומציעה תמורה עדיפה על דגמי יוקרה מקבילים שמחירם קרוב, אך חלשים יותר. למרות שהרכב ותיק, התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס IS300 מוצעת רק ברמות הגימור 'F ספורט' הכוללות איפור ספורטיבי חיצוני ופנימי. בחוץ בולטים חישוקי "19 וצמיגים רחבים יותר מאחור, בחזית סבכה המגיעה עד לתחתית הפגוש וכונסי אוויר בולטים. מאחור שני מפלטים, ספוילר ודיפיוזר.
באבזור: תפעול חשמלי לגלגל ההגה ולמושבים הספורטיביים שהם גם מאווררים, מפתח חכם, מולטימדיה חדשה וצג "10.3.
ברמת הגימור הגבוהה יותר, 'F ספורט פלוס' גם מערכת שמע משודרגת של מארק לווינסון עם 17 רמקולים וזיכרון למושבים.
-
בטיחות
בשנת 2013 לקסוס IS זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP, אולם מדובר במבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום.
מפרט הבטיחות עשיר, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי היקפי לשטחים מתים ומערכת להימנעות מתאונה.
-
צריכת דלק
המנוע חובב הסל"ד דורש תשלום בתחנת הדלק; 7 ק"מ/ל' בתוואי מבחן תובעני. בשיוט נינוח הצריכה היא 11-13 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בלקסוס IS300 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מכונית ותיקה, אבל עדיין מציעה חבילה מושכת.