לקסוס NX 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 הושק רכב הפנאי הקומפקטי של לקסוס, ה-NX. רכב הפנאי עוצב, כמובן, בהשראת רכב התצוגה LF-NX עם הסבכה הקדמית הענקית שקשה להתעלם ממנה. יחידות התאורה הקדמיות בסגנון ה-IS מציגות תאורת חזית ותאורת לד בנפרד.
תא הנוסעים מציג סביבת נהג פחות מסורתית ומאופקת ממה שהורגלנו בלקסוס. זוויתיות העיצוב זולגת גם אל הדשבורד, שהפך מחודד, ובניגוד להלך הרוח הנוכחי בו מציגים יצרנים כמה שפחות כפתורים, כאן ב-NX תמצאו שפע מהם.
בדומה למתחריו, מדובר ברכב פנאי שמתאים לטיולי סופ"ש רגועים, וככזה הוא מוצע בגרסאות הבסיס עם הנעה קדמית בלבד (קיימת גם גרסת הנעה כפולה). אלינו ה-NX מגיע עם שני מנועים - 2.0 ליטר טורבו-בנזין (238 כ"ס) או 2.5 ליטר היברידי (197 כ"ס). הראשון חזק יותר ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 יחסי העברה, השני חסכוני בהרבה ומשודך לתיבת הילוכים רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס לקחה את העיצוב המזוות העכשווי שלה והלכה אתו צעד נוסף קדימה, והתוצאה היא רכב בעל מראה מאוד מיוחד, כזה שצד את העין מרחוק. יהיו אולי כאלה שעבורם הוא ייראה אגרסיבי מדי מזוויות מסוימות, אבל השילוב בין החרטום המאוד כוחני, ניפוחי הכנפיים הדינמיים ואשליית ה"קופה" שנוצרת מאחור מביא משב רוח מרענן לפלח שוק שהדגמים החדשים המצטרפים אליו נראים צפויים מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-NX מתכתבת במרכזה עם הסבכה ומציעה אותה התפתחות צפויה בקווי המותג. פה ושם ניתן לזהות פרטים קטנים שמוכרים מדגמי טויוטה, אבל הם לא רבים, והאווירה בגרסאות המצוידות שבחנו היא של רכב פרמיום.
מערך מולטימדיה עם שליטה דרך מגע בצג הוא מובן מאליו; עיצובו לא מדהים אבל קל לתפעל אותו.
בלקסוס טוענים שהמרחב מאחור הוא הגדול בקטגוריה, ואכן מאחור מרווח למדי. עם זאת, בגלל המבנה והרצפה הכפולה, תא המטען נראה מעט רדוד.
 
-
מנוע וביצועים
לקסוס NX 2015 משתמש ביחידת הכוח ההיברידית שפגשנו כבר ב-IS וב-GS, עם מנוע בנפח 2.5 ליטר הפועל עם יחידה חשמלית. לדגמי ההנעה הכפולה גם מנוע חשמלי מאחור.
עם תחילת הנסיעה, התחושה המתקבלת היא של מכונית זריזה, אך משהו מהמחץ נעלם כשעולים במהירות; מה שקצת מפריע הוא הפער בין רמת השקט בנהיגה רגועה לרעש תחת עומס.
 
-
נוחות והתנהגות
בצד הדינמי נראה שאין הפתעות גדולות. ה-NX מקבל את פנינו עם הגה במשקל נכון ותגובות ברורות וצפויות להפנייתו, אלא שמעבר לכך הוא לא מנדב הרבה מידע. וגם אם ה-NX מרגיש מאוד יציב, מרוסן ורגוע, לעתים התחושה שהוא קצת רגוע מדי. לבלמים פעולה טובה מהמקובל בכלים היברידיים.
נוחות הנסיעה נוקשה מדי בעיר. גם מחוץ לעיר הלקסוס אינה נוחה במיוחד, אבל היא מתמודדת באופן סביר עם המהמורות.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה למדי. המחיר זול משל רוב המתחרים, בוודאי בהתחשב בכך שמפרט האבזור הבסיסי עשיר למדי. הגרסה ההיברידית ייחודית בסגמנט ובעלת פוטנציאל צמצום עלויות, במיוחד עבור המרבים לנהוג בתוך העיר.
-
מה חדש בלקסוס NX 2015
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2015.
-
סיכום
בתחום שנשען לא מעט על פוזה, יש ללקסוס 2015 NX נתוני פתיחה טובים עם אחד העיצובים המוצלחים בקטגוריה. ואם נשלב בכך את רמת האבזור והמחירים התחרותיים, יש כאן הצעה מושכת.