לקסוס UX 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקסוס UX הוא רכב פנאי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים בשנת 2022. דגם זה מתמקם בהיצע הדגמים של היצרנית בין לקסוס LBX הקטן ל-NX הקומפקטי ומבוסס על פלטפורמת GA-C הגלובלית של טויוטה ולקסוס.
מידתיו של לקסוס UX מציבות אותו בצד צנוע המידות של סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, בסיס הגלגלים הוא 264 ס"מ, למשל.
כיום משווק ה-UX בגרסה היברידית (184 כ"ס) או חשמלית (204 כ"ס) – שיווקה של גרסת הבנזין הופסק.
במסגרת מתיחת הפנים הגרסה החשמלית זכתה לשיפור נתוני הסוללה – לזו 72.8 קוט"ש במקום כ-54 קוט"ש בלבד בעבר – דבר המבטיח טווח נסיעה גבוה משמעותית של עד 447 ק"מ בין טעינות (315 ק"מ בעבר).
ההספק נותר על 204 כ"ס וכך נתוני הטעינה ללא שינוי – טעינה ביתית חד-פאזית בלבד עד 6.6 ק"ו וטעינה מהירה בקצב מירבי של 50 ק"ו, נתון נמוך בסגמנט.
עוד במסגרת מתיחת הפנים ה-UX זכה לרענון המופע החיצוני וסביבת נהג משופרת הכוללת מסך מולטימדיה גדול מבעבר (12.3 אינץ' במקום 8 בלבד בעבר) הממוקמם קרוב יותר לנהג.
שיווק הדגם בישראל החל במרץ 2019 ולאחר מתיחת פנים באוגוסט 2023.
-
עיצוב ונוכחות
ל-UX הופעה נאה, ובמפתיע הוא משך לא מעט תשומת לב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל.
עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען).
המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון.
צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק.
לגרסה החשמלית ביצועים טובים ממש ועקיפות מבוצעות בקלילות. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על כ-230 ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית אינה מתעלה – המתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. עם זאת, דווקא כושר ספיגת השיבושים הגדולים מרשים. דווקא הגרסה החשמלית מציגה נוחות נסיעה טובה משמעותית.
בידוד הרעשים סביר.
היכולת הדינאמית טובה למדי, זוויות הגלגול נמוכות וההתנהגות נוטה לצד הבטוח.
-
תמורה למחיר
UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10%.
החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס UX מוצע בשתי גרסאות – היברידית, 184 כ"ס או חשמלית, 204 כ"ס, 447 ק"מ – ובשלוש רמות גימור, עם הבדלים קלים בין הרמות הגימור של הגרסאות השונות.
רמת 'קיושו' כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע מבית 'מרק לוינסון' עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תאורת לד מלאה, קיפול חשמלי למראות, חיישני חניה היקפיים, חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ועוד.
'הדורי' מוסיפה: גג שמש פנורמי, שמשות כהות מאחור, חימום לגלגל ההגה, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
'קיושו' מוסיפה לריפודים, דיפונים.
-
בטיחות
לקסוס UX 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-77% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: 8 כריות אוויר, עמעום אורות אוטומטי, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
-
סיכום
הולך בדרכו.