מרצדס A קלאס 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של מרצדס A קלאס הוצג בתחילת שנת 2012 וסימן שינוי כיוון משמעותי עבור הדגם. הדורות הקודמים הציגו מבנה בעל רצפה כפולה ותצורה כמעט מיניוואנית, בעוד הדור החדש מגיע בתצורת האצ'ק מקובלת (ונאה) יותר ומבוסס על שלדה חדשה לחלוטין.
מרצדס ניצלה את השינוי במבנה כדי להעניק לה הופעה אגרסיבית ולא מצטנעת. גם תא הנוסעים מציג מבנה האצ'בק שגרתי יותר ועיצוב פנים שמיובא מדגמי מרצדס היקרים יותר.
A קלאס מוצעת עם מנועים מוגדשים בלבד. בגזרת הבנזין הרלוונטית אלינו המנועים בנפחים שבין 1.6 ל' ל-2.0 ובהספקים שנעים בין 122 כ"ס ל-211 כ"ס. גרסת A45AMG הספורטיבית מציעה 355 כ"ס ממנוע 2.0 ל' והנעה כפולה (381 כ"ס בסוף חיי הדגם).
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס A קלאס החדשה מציגה הופעה שונה לגמרי מהדור היוצא. הפורפורציות קרביות יותר, הקווים אגרסיבים וקשה להתעלם מהתוצאה הדינאמית והצעירה. בקיצור, מכונה שמושכת תשומת לב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משלבת בין אלמנטים מוכרים של מרצדס לכאלה חדשים והרושם הנוצר צעיר ומודרני. בלילה ישנה תאורת אווירה נאה שמוסיפה ובכן... לאווירה.
מסך המולטימדיה הגדול במרכז נראה עדכני, אך קצת לא שייך, כאילו מדובר בטאבלט שאפשר לשלוף.
על ההופעה הנאה מעיבה איכות החומרים – לא ברמה המצופה מרכב בגזרת המחיר שלה.
תנוחת הנהיגה טובה, המרחב מספק מלפנים וגם מאחור. תא המטען גדול אך המפתח צר מהרצוי.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-200 מציגה ביצועים נאים למדי אך פחות מרשימים ביחס לנתונים (1.6 ל', 156 כ"ס). התיבה הדו-מצמדית (7 הילוכים) פועלת באופן חלק וזריז דיו, אך יש מהירות ממנה. במהלך מבחן הדרכים שערכנו צריכת הדלק עמדה על 11.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, וזה מפריע יותר דווקא מחוץ לעיר. מעבר לנוקשות המתלים יש רמה גבוהה למדי של רעדי רוח, דרך ומנוע.
-
תמורה למחיר
ה-A קלאס היא מכונית נאה ובולטת, הדרך הזולה ביותר להשיג את סמל הכוכב במכונית חדשה. המחיר גבוה והאבזור לא נדיב במיוחד, אבל זה המחיר של כרטיס הכניסה למועדון היוקרה של מרצדס.
-
סיכום
מרצדס זולה יקרה