מרצדס A קלאס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הראשון למרצדס A קלאס הושק ב-1998, הגיע אלינו באיחור, עם מחיר גבוה מדי ולא זכה להצלחה. הדור השני הוצג ב-2004, הסתמך על הבסיס של קודמו ולא הגיע כלל, ככל הנראה גם בשל בעיית מחיר. הדור השלישי במספר, שינה כיוון מבחינה זו, הוא הושק ב-2012 והוצע במחיר הרבה יותר תחרותי ומציאותי לשוק המקומי, וקרוב יותר מבעבר למתחרות.
ואם בעבר המבנה המיניוואני של סדרה A היה קשה לעיכול, הפעם התייצבה מרצדס עם מכונית נאה ביותר שפונה לנתיב המקובל בתחום הקומפקטי-יוקרתי. בארץ הוצעו שלוש יחידות כוח בתחילת הדרך. מדובר כמובן בשתי גרסאות ההספק למנוע ה-1.6 ליטר המוגדש (122 או 156 כ"ס) כאשר בפסגת ההיצע עמד מנוע 2.0 ליטר מוגדש (211 כ"ס). מאוחר יותר החליפה אותה בפסגה גרסת A45 הספורטיבית עם 360 כ״ס. כל המנועים שודכו לתיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים.
ה-A180 הבסיסית הוצעה בשלוש רמות אבזור: 'סטיילנס', 'אורבן' ו-'AMG' כאשר גם הרמה הבסיסית מספקת למדי וכוללת את מערכת הימנעות מתאונה של מרצדס, חישוקי 16 אינץ' קלים, בקרת אקלים ומערך מולטימדיה רב-פעלים עם אפשרות קישור מלא לתוכן האייפון. ה-A200 שווקה ברמת גימור 'אורבן' הכוללת גג פנורמי נפתח, כיוון מושב נהג חשמלי, מצלמה אחורית, מפלטים כפולים, פנסי קסנון וכיול ספורטיבי יותר למתלים. ה-A250 הגיעה ברמת גימור AMG שכללה כיול מתלים וניהול שונה ליחידת הכוח, מראה חיצוני ופנימי ספורטיבי יותר חישוקי 18" ובקרת אקלים מפוצלת.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס A קלאס 2015 נראית, במיוחד מלפנים ומהצד, אגרסיבית למראה עם הגריל הגדול והמרשים של מרצדס ופס הלדים ופנסי הקסנון שמשלימים חזית מאיימת. אז נכון שבזוויות מסוימות היא עלולה להזכיר כל מיני מכוניות אחרות, אבל התוצאה הסופית בהחלט מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
ברמת גימור 'אורבן', כניסה לתא הנוסעים מפגישה אתכם עם צמד מושבי ספורט מרשימים מאוד למראה. הם אוחזים טוב, אבל משענת הראש הלא מתכוונת עלולה להפריע לחלק מהנהגים. העיצוב הפנימי נאה כאשר במרכז בולטים שלושה פתחי מיזוג בגימור כרום, ואפשרות לבחור בין שפע שילובי צבעים. מעל שלושת פתחי המיזוג תמצאו מסך מגודל, שנראה קצת כאילו שכחו להרכיב אותו ונזכרו מאוחר מדי. בגרסאות עם גג השמש חסר מעט מרווח ראש לגבוהים, כמו גם לברך ימין. הראות החוצה לא מצטיינת הודות לשמשה קדמית נמוכה יחסית. מעבר למושב האחורי מתחיל עם כניסה מעט צרה כשהיושבים שם יהנו מפתחי מיזוג נוחים, מרווח רגליים סביר וקצת פחות לראש. תא המטען מספק, אבל פתח ההטענה שלו צר.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-250 מנפקת 211 כ"ס והביצועים טובים מאוד עם 6.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-240 קמ"ש מרביים. ידית ההילוכים ממוקמת על ההגה, ויש אפשרות לתפעול ידני עם משוטים מאחורי ההגה. התיבה כפולת המצמד עובדת טוב, אם כי מעט איטית. המנוע נושם נהדר בטורים גבוהים, רץ בסל"ד בקלילות, הכוח זמין תמיד והמכונית שמחה להאיץ בכל מהירות.
גרסת ה-A200 (מנוע 1.6 ליטר מוגדש, 156 כ"ס), סובלת ממנוע מעט מחוספס, אם כי בכל הקשור לכוח, גם לו אין במה להתבייש.
 
-
נוחות והתנהגות
בכל הקשור לנוחות, היא פחות הרשימה כשמחוץ לעיר היא מתקשה עם שיבושים קטנים ובינוניים ומעבירה אותם הישר לתוך תא הנוסעים. בשיוט היא גם לא הייתה שקטה במיוחד עם רעשי כביש ורוח מורגשים. לגבי הנאה מנהיגה, ה-A קלאס הפתיעה לטובה. זה מתחיל עם ההגה האלקטרו-מכאני שמצעי משקל ודיוק טובים כניסה טובה לפניות ויכולת גבוהה.
-
תמורה למחיר
מרצדס A קלאס 2015 היא הדרך הזולה ביותר להשיג את סמל הכוכב במכונית חדשה. בהתאם, המחיר גבוה יחסית והאבזור לא נדיב במיוחד, אבל זה המחיר של כרטיס הכניסה למועדון היוקרה של מרצדס.
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2015
בסוף 2015 הושקה גרסה מתוחת פנים שנמכרה בארץ כמודל 2016.
-
סיכום
מרצדס זולה יקרה