מרצדס A קלאס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 הושקה ה-A קלאס החדשה, מבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית עדכנית. המכונית החדשה גדולה מקודמתה וגם מהמתחרות הישירות. למרצדס A קלאס 2020 מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר, המייצר 136 כ"ס בגרסת ה-A180 או 163 כ"ס ב-A200. ה-A250 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 224 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. לגרסת ה-A250 מתלה אחורי רב-חיבורי, בניגוד לקורת מתח באחיות הפחות חזקות.
ב-2019 הצטרפה גרסת A35 AMG. לגרסה זו מנוע 2.0 ליטר המייצר 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ, המשודך לתיבה אוטומטית דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה.
ה-A קלאס החדשה מציעה את ממשק המשתמש החדש שמכונה "MBUX" (עם מסך "7 בגרסאות הבסיס, "10.25 במצוידות) ומוצעת בשלוש רמות גימור - "אדוונסד" הכוללת תאורת לד, חישוקי "16, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור ובלם יד חשמלי. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטומטית. רמת גימור "פרוגרסיב" מוסיפה חישוקי "17, חלון גג, גימור שונה לתא הנוסעים ועיצוב מעט שונה מבחוץ. אבזור הבטיחות כולל בנוסף התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי וחנייה אוטונומית. עוד באבזור: מושב נהג חשמלי ומסך מולטימדיה גדול יותר.
רמת האבזור AMG מוסיפה חישוקי "18, קוסמטיקה חיצונית ספורטיבית, תאורת אווירה עשירה, מושבי ספורט, וב-A250 גם מסך מוגדל למחוונים.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שגם השבכה והסמל נראים יותר אגרסיביים מאשר בדגם הקודם, הדגם החדש מצליח להפגין אלגנטיות. החלק האחורי כולל יחידות תאורה חדשות בצורת טיפה, היוצרות תחושה שהמכונית רחבה יותר ממה שהיא באמת, ולטעמנו עיצובו קצת פחות מוצלח מזה של שאר הרכב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה למראה. חומרי הדיפון — עור, עץ ואלומיניום בשילובים שונים — מרשימים באיכותם. בתוך שלל החומרים הזה מוטבע המופע המרכזי — מסך כפול המורכב מצגי "7 ו־"10.25 מחוברים.
המושב הספורטיבי אוחז היטב בגוף, אבל המבנה שלו גורם לכך שהוא צפוף מדי באזור הירכיים, וגם מרווחי הראש והכתפיים אינם מצטיינים. בעיה זו אינה קיימת ברמות האבזור המהודרות פחות, עם מושבים רגילים.
מאחור, המושבים נוחים, מרווחי הרגליים טובים, אך מרווח הראש טוב פחות.
תא המטען מציע נפח נאה ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע בגרסת A250 הינו 2.0 ליטר טורבו־בנזין, המייצר 224 כ"ס ו־35.7 קג"מ - והוא עובד נהדר.
למנוע משודכת תיבה דו־מצמדית עם שבעה הילוכים — וגם היא עובדת מצוין.
גרסת A200 מייצרת 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הביצועים מפתיעים לטובה, אך המנוע מעט רועש בהאצה. תיבת ההילוכים זריזה, אך שילוב מראשון לשני נעשה לעיתים בחוסר החלטיות.
צריכת הדלק, 13.7 ק״מ לליטר, מעולה.
ל-A45S ביצועים מסחררים וחווית נהיגה ייחודית בזכות מערכת הנעה כפולה מאוד אקטיבית ומהנה.
צריכת הדלק בתוואי המבחן הייתה 6.6 ק"מ/ל', בשיוט נינוח הגיעה ל־11.1 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
השיפור בנוחות הנסיעה ביחס לדגם הפורש מורגש מיד, כאשר רק על שיבושים גליים גדולים היא מאבדת טיפה את הריסון. המתלים הנפרדים מאחור בגרסה הבכירה פשוט עובדים הרבה יותר טוב מאשר בגרסת A200, לה מתלה קורת מתח פשוט. גם רעשי מנוע מורגשים היטב בתא בגלל רמת בידוד מופחתת בגרסה זו. הנוחות בינונית.
בפיתולים, כמקובל בימינו, היא לא מאוד מחוברת, אבל מאפשרת לנהג להיות מהיר מאוד בלי יותר מדי מאמץ.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה ביחס למתחרות והאבזור אינו נדיב מספיק.
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2020
לקראת תחילת שנת 2020 הושקה גרסת העל - A45S AMG. מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 421 כ"ס, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-270 קמ"ש. ל-45 תיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.
-
סיכום
מרצדס A קלאס 2020 לא רק טובה משמעותית מקודמתה, אלא גם ובעיקר כוללת טכנולוגיות חדשות שמשנות את כללי המשחק בקטגוריה הקומפקטיות.