מרצדס A קלאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 הושקה בישראל הגרסה ההיברידית-נטענת של מרצדס A קלאס, שזוכה לסימול A250e.
הגרסה החדשה מצוידת במערכת הנעה המשלבת מנוע בנזין 1.3 ליטר טורבו המספק 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ, עם מנוע חשמלי המנפק 102 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההספק המשולב הוא 218 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 45.9 קג"מ, ואלו מגיעים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד.
סוללה בקיבולת גדולה מהמקובל של 15.6 קוט״ש מספקת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 70 ק"מ, וטעינה באמצעות שקע ביתי אורכת כ-5 שעות.
מרצדס A250e משווקת ברמת הגימור AMG ליין פלוס הכוללת חישוקי "18, תאורת לד מלאה, מושב נהג חשמלי, מולטימדיה עם מסך "10.25 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מחוונים מוקרנים "10.25, מצלמה אחורית וחיישנים היקפיים, חלון גג - וגימור AMG ספורטיבי מבפנים ומבחוץ.
מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון, שמירה על מרכז הנתיב, סייען נהיגה בפקקים (מהירות והיגוי), בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מאופק משהו, המשטחים כמעט ללא זוויות, אך מרכיבי החזית אגרסיביים יחסית. יחידות התאורה הקדמיות מזכירות את אלו שיש ב־CLS וזה מוסיף לנוכחות שלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בגרסה ההיברידית דומה מאוד לזו שב-A קלאס הרגילה, עם מערך ה-MBUX שמתאפיין בשני צגים (מחוונים מוקרנים ומולטימדיה).
מאחור יש מרחב נאה לראש ולרגלים והוא לא נפגע מהשינוי. הבליטה במרכז הרצפה נראית מעט גדולה ותפריע לנוסע שלישי. לתא המטען, למרות הקטנתו לטובת הסוללות, עדיין מבנה טוב ושימושי.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית מייצרת 218 כ"ס ו-45.9 קג"מ, צמודה לה תיבה דו-מצמדית חדשה עם 8 הילוכים, וההנעה קדמית.
כבר ביציאה מהמקום קל לגלות של-A קלאס הזאת הרבה כוח זמין, אך הצטרפות מנוע הבנזין לחשמלי לעיתים בולטת מדי לאוזן. במהירויות זחילה שילוב ההילוכים אינו תמיד חלק.
הטווח החשמלי עמד על 55 ק"מ נאים. צריכת הדלק בתוואי המבחן כאשר המנוע החשמלי בפעולה הייתה 20 ק"מ/ל', ו-14.4 ק"מ/ל' בלעדיו.
המנוע בגרסת A250 הינו 2.0 ליטר טורבו־בנזין, המייצר 224 כ"ס ו־35.7 קג"מ - והביצועים מצוינים.
גרסת A200 מייצרת 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הביצועים מפתיעים לטובה, אך המנוע מעט רועש. תיבת ההילוכים זריזה, אך שילוב מראשון לשני נעשה לעיתים בחוסר החלטיות. צריכת הדלק, 13.7 ק״מ לליטר, מעולה.
ל-A45S הספק של 421 כ״ס, ביצועים פנטסטיים וחווית נהיגה ייחודית.
 
-
נוחות והתנהגות
תוצאות השינוי במתלה האחורי מורגשות. נוחות הנסיעה בעיר ובמהירות איטית אינה מצטיינת. נוחות הנסיעה השוטפת מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חיבורי כביש ורצף שברים מוציאים את הרכב משלוותו.
אותם שינויים במתלה ובמשקל הרכב, הביאו גם לכך שגרסה זו פחות מבריקה דינמית מאשר אלה הרגילות. להגה משקל נכון, והגלגלים מגיבים היטב ובאופן מדוד לפקודת הפניה. יכולת הבלימה טובה, אך כמקובל בהיברידיות, קשה לדייק עם הדוושה ובמקרים מסוימים התגובות לבלימה היו חזקות מהרצוי. כמו בדגמים אחרים של מרצדס, תיקון הסטייה מנתיב עלול להבהיל.
-
תמורה למחיר
המחיר של מרצדס A קלאס 2021 בוורסיה ההיברידית-נטענת גבוה מאוד, ומציב אותה ראש בראש מול ב.מ.וו 330e הגדולה יותר - השוואה שלא עושה למרצדס טוב.
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2021
תחילת שיווק גרסה היברידית נטענת במרץ 2021.
-
סיכום
הגרסה ההיברידית נטענת של מרצדס A קלאס 2021 מביאה עימה ביצועים מצוינים, היא חסכונית מאוד ומאפשרת שימוש יום-יומי ברכב בחשמל בלבד. מנגד, נוחות הנסיעה שלה לא מצטיינת והאבזור אינו עשיר. אבל מעל הכל, מעיב על החבילה תג המחיר הגבוה.