מרצדס A קלאס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2019, כמעט שנה לאחר השקתה של ה-A קלאס בישראל, החל שיווק גרסאות סדאן וקופה-סדאן (CLA) של המשפחתית שלה; בשעה שגרסת CLA הייתה בדור הקודם, הרי הסדאן חדשה במשפחה. בסיס הגלגלים של הסדאן ושל הסדאן-קופה הוא כמו בשאר גרסאות A קלאס, והוא ארוך ביחס לקטגוריה: 273 ס"מ. פער הנפח של תאי המטען משמעותי: 440 ליטר לעומת 345 ל'.
בשלב הראשון מוצעת הסדאן בגרסאות 180 או 200 בעלות הספק שעומד על 136 כ"ס ו-163 כ"ס בהתאמה (ממנוע בנפח 1.3 ל' בשני המקרים). התיבה, כמו בשאר גרסאות A קלאס, היא דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
הסדאן מוצעת בשלוש רמות גימור ('סטייל', 'אדוונדס' ו-AMG) הדומות לאלה שב-A האצ'בק וכך גם אבזורן.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מאופק משהו, ובהשוואה לדגם הקודם, המשטחים כמעט ללא זוויות, אך מרכיבי החזית אגרסיביים יותר. יחידות התאורה הקדמיות מזכירות את אלו שיש ב־CLS ומאחור פתחי המפלט סגורים. אלה פתחי דמה, וזה לא משהו חדש במרצדס.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חדשה לגמרי, מאופקת פחות וכולה מכריזה קידמה. בולטים בה שני צגי מידע גדולים הצמודים זה לזה; זה שמאחורי ההגה ("7) הוא למעשה לוח המחוונים, זה שבמרכז הקונסולה ("10.25) מהווה מקור מידע ובסיס לתפעול מערכות. לוח המחוונים מציע מספר אפשרויות תצוגה, כולל כזו קלסית, אחת שעיקרה מד סיבובי מנוע, וגם נוספות עם אלמנטים נוספים בגדלים שונים. בדשבורד חמישה פתחי מיזוג עגולים וגדולים (שהגיעו מ־S קלאס), שלושה מהם במרכז, ואלה נראים פשוט נהדר. האבזור, יצוין, לא מספיק נדיב בגרסת הביניים שנבחנה. תנוחת הנהיגה טובה, אך לא מושלמת, התרשמנו מהמרחב, והתפעלנו משדה הראייה הנהדר לכל כיוון.
הכניסה לאחור נוחה תודות לפתח גדול. אולם, לאחר שמתיישבים מגלים שהספסל נמוך וכתוצאה מכך הברכיים מכופפות יחסית ואין תמיכה לירכיים. בנוסף, גם המרווח של כפות הרגליים לא מרשים. במרצדס התגאו במרחב עצום כתוצאה מאותו בסיס גלגלים שהוא הארוך בקטגוריה, אך בפועל המצב פחות מרשים. אבל כל אלה אינם נחשבים ביחס לעובדה שאין מאחור פתחי מיזוג. תא המטען גדול ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
ההספק ממנוע בנפח 1.3 ליטר מרשים למדי, 163 כ"ס, והמומנט אפילו יותר, עם 25.5 קג"מ. התאוצה לא פחות ממפתיעה. מפתיע לא פחות הוא בידוד רעשי המנוע הלא מוצלח, שבכל תאוצה דואג שנזכור שיש מנוע בחזית, עם זאת, ולמרות שרחש רוח חודר אל תא הנוסעים במהירות בין־עירונית, המכונית שקטה יחסית. תיבת ההילוכים, כיאה לדו־מצמדית, זריזה, אך גם כאן שילוב מראשון לשני נעשה לעיתים בחוסר החלטיות. צריכת הדלק במבחן הייתה ליטר לכל 13.7 קילומטרים. מעולה. לסיכום: יחידת כוח מרשימה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בהחלט טובה; מרצדס A קלאס 2019 אינה רכה מדי וגם לא קשיחה מדי. בעיר היא מגהצת די טוב את פגעי האספלט. בגרסה זו המתלה האחורי פשוט יותר (קורת מתח) מאשר ב־A250 (רב־חיבורי), ועדיין התוצאה טובה בהחלט. בכביש בין־עירוני, כושר ספיגת השיבושים הקטנים אינו מושלם – אבל התוצאה הסופית עדיין טובה מאוד.
וההתנהגות? היא פשוט מעולה. קל להתרשם ממנה אפילו יותר כאשר מעבירים למצב 'דינמי'; ואכן, האחיזה מעולה גם עם הצמיגים הצנועים יחסית. זוויות הגלגול הגיוניות, ובכלל הידוק העיקול נעשה באופן לינארי. ההיגוי קל והוא חד יחסית. הבלמים נהדרים.
 
-
תמורה למחיר
מפרט הבטיחות ב־A קלאס דל למדי, ובכלל, בהינתן המחיר, האבזור לא מאוד עשיר.
 
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2019
תחילת שיווק גרסת סדאן ביוני 2019.
-
סיכום
מרצדס A קלאס 2019 היא מכונית נהדרת. היא נאה מאוד מבלי להיות מנקרת עיניים, וסביבת הנהג נעימה, נאה ומתקדמת. הביצועים מעולים והיא גם חסכונית מאוד. השילוב בין נוחות נסיעה לאחיזה ולהתנהגות בהחלט מעורר השראה.
בצד השלילה - מאחור ייסבלו הנוסעים מספסל אחורי נחות וממרחב מוגבל – וכמובן מהיעדר שלוחת מיזוג - אך בעיקר, המחיר גבוה ורשימת האבזור לוקה בחסר.