מרצדס CLA קלאס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2013 הושקה בישראל ה-CLA, מכונית הסדאן-קופה 4 דלתות שמבוססת על פלטפורמת ה-A קלאס. באורך של 463 ס"מ, המכונית החדשה ארוכה ב-34 ס"מ מה-A ומציעה גם נפח טעינה גדול יותר משמעותית עם 470 ליטר.
ה-CLA גם יקרה מאחותה הקומפקטית, בניסיון למצבה בין ה-A קלאס ל-C קלאס. גרסת הבסיס היא CLA180 ידנית, ומעליה גרסת ה-200 (156 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים) אשר מוצעת בשתי רמות גימור. גרסת ה-250 (מנוע 2.0 ליטר עם 211 כ"ס) עמדה בפסגת ההיצע הרגיל לקראת 2014 נחתה ה-CLA45 AMG, זמן לא רב לאחר הגעתה לארץ של ה-A קלאס באותה גרסה כוחנית. גרסת ה-AMG מצוידת באותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש, המייצר 360 כ"ס שמועברים לארבעת הגלגלים. היא מגיעה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות קצרות ומוגבלת ל-250 קמ"ש. המכונית הוצעה בארץ ברמת אבזור גבוהה למדי שכוללת מושבי ספורט (עור), פנסי קסנון עם נורות LED, גג נפתח, מערך מולטימדיה עם מצלמה אחורית ועוד. יש לציין שה-CLA מעט מאובזרת יותר מה-A המוכרת, וכוללת למשל מערכת התראה על רכב בשטח מת.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס CLA 2015 היא, בפשטות, מכונית נאה מאוד. הקווים לא מושלמים, והזנב, למשל, נראה מעט כבד במבט מאחור. אבל יש גם פרטים מבריקים – למשל הגריל, שמנוקד במשושי כרום קטנים, ויוצר מראה מעניין ומקורי כאחד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב בדיוק כמו שהיית מצפה מפנים של מכונית פרמיום המכוונת לקהל צעיר, ובנוי כמו שמרצדס יודעת לבנות תאי נוסעים. עניין הפרקטיות כבר קצת פחות מוצלח – תנוחת הנהיגה נמוכה והתחושה צפופה מדי. המושב רחוק יחסית מהדלת, בטח משיקולי בטיחות, וקרוב מדי למושב הנוסע, החלון הקדמי מסתיים נמוך מאוד ויוצר הרגשה של חרך ירי. המושב האחורי סובל מפיצול אישיות – מרווח הרגליים מעולה, מרווח הראש מצומצם מאוד. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
 
גרסת ה-200 (מנוע 1.6 ליטר 156 כ"ס) מתנהגת בדיוק כמו שלמדנו לצפות ממנועי טורבו מודרניים. יכולת הסחיבה מפתיעה לטובה, כשהמנוע נעזר בשירותי תיבת ה-DCT הדו-מצמדית שיחסיה מחולקים היטב ופעולתה רהוטה (מלבד חבטה קלה בהאצה חזקה מעמידה). הוא יודע לייצר צריכת דלק מדהימה בשיוט תוך שהוא פועל בשקט מופתי. אחיו השרירי, שמשרת ב-250 (מנוע 2.0 ליטר טורבו, 211 כ"ס), מציע אופי דומה ויותר כוח – אולם מעניק תחושה פחות כוחנית ממה שציפינו.
 
-
נוחות והתנהגות
בפיתולים ה-CLA משתפת פעולה. השלדה מספקת שפע אחיזה ודיוק, ואפילו תקשורת תחת עומס. ההגה אומנם קל מדי אבל מהיר ומדויק, ומאפשר למקם את החרטום בדיוק היכן שמתכוונים. במהירויות הללו השלדה, במיוחד עם מתלי הקומפורט, לא נענית לחיזורי העברות משקל, ומסרבת לצאת לשחק.
מי שיבחר להתעלם מהיכולות הדינאמיות של ה-CLA ויעדיף את כביש האגרה, יגלה שותפת אוטוסטרדות משובחת, לפחות כל זמן שהכביש טוב. על כבישים משובשים היא מגלה אופי נוקשה מדי, בעיקר עם מתלי הספורט, ולא מצליחה להעלים את פגעי האספלט. רעשי רוח, כיאה למכונית אווירודינאמית כל כך, נמוכים מאוד.
 
-
תמורה למחיר
מרצדס CLA 2015 מהווה כרטיס כניסה לעולם הפרימיום, עם אפקט הגעה מרשים ומחיר נגיש יחסית.
יחד עם זאת, הוספת חבילות האבזור - שהן אלו שנותנות ל-CLA את הברק הייחודי, מייקרות את המחיר באופן ניכר המציב את ה-CLA אל מול מתחרות עדיפות מסגמנט המנהלים-פרימיום, כולל אחות מבית (C קלאס).
 
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2015
בדגמי 2015 עודכנה מערכת המולטימדיה וזכתה למסך גדול יותר, מערכת למניעת תאונה עם בלימה עצמאית הפכה לסטנדרט בכל הדגמים.
 
-
סיכום
מכונית טובה, אך יקרה מדי.