מרצדס CLA קלאס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-CLA היא מכונית משפחתית במרכב קופה עם 4 דלתות – בדומה לאחות הגדולה שזכתה להצלחה מסחררת - ה-CLS. היא מבוססת על ה-A קלאס ומבחוץ, ממשיכה בקו עיצובי שנשאר נאמן לפילוסופיה הסולידית של היצרנית הגרמנית. אבל אין ספק שה-CLA מציגה עיצוב קצת פחות שגרתי. אין ספק שיש לה נוכחות, עם חזית המזכירה את זו של ה-A קלאס עם זוויות חדות וקשוחות יותר. העיצוב הזורם תורם גם למבנה אווירודינאמי עם מקדם גרר נמוך במיוחד – 0.22 - שמסייע גם בשיפור הביצועים, צריכת הדלק ובידוד הרעשים.
ה-CLA משווקת בארץ עם מגוון יחידות ההנעה המוצעות גם ב-A קלאס. זה מתחיל במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומגדש טורבו שמספק 122-156 כ"ס. מעליו נמצאת ה-CLA250 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש המספק 211 כ"ס, ובפסגת ההיצע גרסת ה-AMG הכוחנית עם 360 כ״ס.
נציין לטובה שכל הגרסאות של ה-CLA מגיעות עם התרעת התנגשות, ועם ציון ריסוק מלא של 5 כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
אפקט הכניסה של ה-CLA מרשים ללא ספק. וגם מהזוויות בהן היא נראית מעט מוזרה, היא עדיין מרשימה. האם היא באמת נראית כמו קופה? לא בטוח. האם היא מרשימה ומושכת שפע מבטים? כן, בהחלט. בגרסאות המאובזרות תוספות הכרום החיצוניות, הגריל השונה, המפלטים הבולטים, החישוקים הגדולים יותר ("16 מול "18) ופנסי הקסנון עם תאורת לד ליום – יוצרים הבדל משמעותי במראה הכללי.
-
תא נוסעים ומטען
הרושם החזותי החיובי ממשיך לתוך תא הנוסעים, שמקדם את פניכם עם מושב נאה ועטוף עור. תא הנוסעים נאה מאוד, עם פנל דמוי-אלומיניום רחב הנמתח מהקונסולה המרכזית אל דלת הנוסע, שלושה פתחי מיזוג במרכז, ומעליהם מסך עם תצוגה מרשים.
 
רמת האבזור הבסיסית נאה וכוללת את המושב החשמלי, ריפודי עור, גג שמש פנורמי, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, בקרת שיוט ובלוטות'. קשה להאמין, אך אין ברכב בקרת אקלים(!), גם לא ברמה המאובזרת.
בנוסף, כבר בחלקים העליונים של סביבת הנהג נתקלים בפלסטיק פשוט וחלול שלא ראוי למחיר ולשושלת. המרחב במושב הקדמי טוב, מלבד מרווח ראש חסר לגבוהים בגלל גג השמש. מעבר למושב האחורי מפגיש אותנו עם מרווח ברכיים טוב יחסית, אבל מרווח מצומצם מאוד לראש.
תא המטען בעל פתח קטן יחסית, אבל מציע נפח נאה של 470 ל'.
 
-
מנוע וביצועים
מתחת למכסה המנוע של ה-CLA200 מסתתר מנוע 1.6 ל' טורבו המוכר של מרצדס בגרסת 156 כ"ס. אלו מועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת דו–מצמדית עם 7 הילוכים. תיבה זו מפתיעה עם אופי פעולה נעים יותר מהמקובל בקרב בנות מינה בנהיגה יום-יומית; היא לא זריזה במיוחד במצב הרגיל, ומשתהה לעיתים בהורדת הילוך. כוח המנוע בהחלט מספק, וגם צריכת הדלק הפתיעה לטובה; בשיוט לא נינוח נרשמו 17.5 ק"מ/ל'. ממוצע הצריכה בימי המבחן המאומצים היה 12.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
חישוקי "18 בחתך נמוך הם לא נקודת פתיחה טובה בתחום הנוחות. ה-CLA לא שולפת אס מהשרוול בתחום זה ומציעה נוחות בינונית-מינוס בעיר. כמ תמיד, כאשר המהירות עולה המצב משתפר, כך שמחוץ לעיר היא נוחה יותר.
בכביש המפותל מרצדס CLA 2016 לא מתקשה לייצר קצב מהיר. היא דורשת יד נחושה על ההגה, היוצר תחושה אלסטית. התחושה היא שהוא מפנה את הגלגלים רק לאחר המהלך הראשוני של ההפניה שלו. עם זאת, ה-CLA בטוחה וצפויה בהתנהגותה. הבלמים התעייפו מעט בנהיגה מהירה.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של מרצדס CLA 2016 מציב אותה מול מתחרות עם מפרט עדיף, גם מקטגוריה גבוהה יותר, כגון C קלאס. כך שאם אתם לא נעולים על עיצוב הקופה-ארבע-דלתות, או מאוהבים במראה החיצוני, קשה להצדיק את הבחירה בה.
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2016
לקראת 2016, במקביל למתיחת הפנים של ה-A קלאס, עברה גם ה-CLA מספר עדכונים קלים יותר. קישוריות לאפל קארפליי הוצעה כתוספת בתשלום, ולגרסת ה-AMG הכוחנית נוספו 21 סוסים, כך שיש לה כעת 381 כ"ס לעומת 360 כ"ס בעבר.
-
סיכום
מכונית טובה במחיר מוגזם.