מרצדס CLA קלאס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2019 החל שיווק מרצדס CLA החדשה בישראל; גרסת הקופה-סדאן של ה-A קלאס מביאה עמה מבנה ועיצוב אופנתיים וספורטיביים יותר, ומרווח ראש מאחור קטן יותר. היא ארוכה אף מהסדאן, ב-14 ס"מ, ומשתרעת לאורך של 469 ס"מ, אך נמוכה גם מההאצ'בק ב-2 ס"מ, ל-144 ס"מ. נפח תא המטען גדול מזה שבסדאן, 460 ליטר.
ה-CLA מוצעת עם אותן גרסאות מנוע כמו ההאצ'בק – החל ב-180 (136 כ"ס), עבור ב-200 (163 כ"ס) ועד ל-250 (224 כ"ס). כמו ה-A קלאס האצ׳בק, היא מציעה את ממשק המשתמש החדש שמכונה "MBUX". היצרנית מבטיחה תפעול אינטואיטיבי מבעבר באמצעות מסך המגע ("7 בגרסאות הבסיס, "10.25 במצוידות), פקודות קוליות מורחבות, אפשרות שימוש בשפה העברית בכתיבה ועוד.
מבחינת ציוד בטיחות, ל-CLA בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים ותיקון היגוי - אך לא בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס CLA 2019 נראית פשוט מצוין. החזית של ה-A החדשה מקבלת כאן תרגום אגרסיבי יותר בזכות החרטום הנמוך. הדופן הנקייה מקווים והקורות המשופעות יוצרות צדודית נהדרת. ולקינוח, אחוריים שהם מלאכת מחשבת, עם פרופורציות נכונות ושמירה על מבנה שימושי.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים נאה עם גימור איכותי, בחירת גוונים נעימה לעין ופתחי אוורור בצורת טורבינה שנראים נהדר. אבל את תשומת הלב הגדולה לוכדים מיד צמד הצגים המוקרנים של מערך ה-MBUX (אחד למחוונים ואחד למדיה) שנראים מרשימים במיוחד. התפעול של הצגים קצת מבלבל, ובמכונית כה יקרה היינו מצפים ליותר אבזור תקני. ברשימת החוסרים בולטים מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור מושב נוסע מתכוון חשמלית.
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית והמושב נוח. הראות לאחור אינה טובה. מאחור המרחב טוב לרגליים אבל גבולי לראש. תא המטען רדוד אך ארוך ורחב.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.3 ליטר טורבו מייצרת בגרסת ה-200 הספק מרבי של 163 כ"ס. חטיבת הכוח פועלת היטב ומייצרת ביצועים מצוינים ביחס לנפח הקטן.
ה-200 יוצרת תחושה נמרצת, בייחוד במהירויות נמוכות וסל"ד בינוני, אבל ככל שעולה המהירות המכונית מאבדת קצת אוויר. במהירויות זחילה התיבה פחות זורמת מהצפוי ופעולתה מעט קופצנית. ה-CLA מאוד חסכונית - כאשר היא רשמה 12.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מגוון ו-16 ק"מ לליטר בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים ב-CLA מעט קשיח מב-A המקבילה, אבל בניגוד אליה יש כאן מתלה אחורי רב-חיבורי. מערך המתלים מייצר תחושה רהוטה ועמוקה, אך בעיר שיבושים קלים ובינוניים מורגשים יותר מהרצוי. עם שיבושים גדולים ופסי האטה המכונית מסתדרת היטב. מחוץ לעיר המצב עדיף. רעש הכביש חזק מהמצופה.
ל-CLA התנהגות טובה ויכולת מצוינת לצלוח פניות במהירות ובביטחון. להגה משקל נכון ופעולה מדויקת והמכונית מגיבה באופן מדוד להפנייתו. רוב הזמן נראה שחטיבת הכוח מתקשה לדגדג את היכולת של מכלולי השלדה. אבל אם תתעקשו היא תראה שהיא גם יודעת להתנהג.
 
-
תמורה למחיר
קל לחבב את ה-CLA, מכונית שנראית נהדר ופועלת היטב. אבל קשה להתחמק מהתחושה שעם תג מחיר אסטרונומי, היא פשוט יקרה מדי. זאת בייחוד לאור החוסרים באבזור. פער המחיר מה-A קלאס המקבילה, שגם היא מאוד (מאוד) יקרה, גדול לכשעצמו.
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2019
תחילת שיווק דגם חדש ביוני 2019.
-
סיכום
מרצדס CLA 2019 החדשה, ממש כמו קודמתה, היא מכונית טובה שזכתה לתג מחיר גבוה מדי.