מרצדס CLA קלאס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-A קלאס הנוכחית, שהוצגה ב-2012, היוותה ניסיון ראשון של מרצדס להיכנס לתחום הקומפקטי עם האצ׳בק פרימיום קונבנציונלית. על בסיס הקומפקטית הזו הוצגו מגוון דגמים שחלקו מכלולים רבים (מוזיל עליות) ודמיון עיצובי, כולל הקופה סדאן הנאה, ה-CLA.
לקראת 2017 עברה ה-CLA מתיחת פנים שמיישרת קו עם העדכון המקביל של ה-A קלאס. עיקר השינויים הם שבכה יותר אגרסיבית, ומראה כללי יותר ספורטיבי. הפנסים הקדמיים ברוב הגרסאות עברו לשימוש בלד מלא, וגם האחוריים הוחלפו בתאורת לד נאה יותר.
אנשי היצרן טוענים כי בתא הנוסעים שופרה האיכות, הוחלף הריפוד, הפקדים נאים יותר, וצג המולטימדיה גדל (החל מ-"7).
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס CLA 2017 היא מכונית נאה מאוד. הקווים לא מושלמים מכל זווית, והזנב, למשל, נראה מעט כבד במבט מאחור. אבל יש גם פרטים מבריקים – למשל הגריל, שמנוקד במשושי כרום קטנים, ויוצר מראה מעניין ומקורי כאחד.
-
תא נוסעים ומטען
הרושם החזותי החיובי ממשיך לתוך תא הנוסעים, שמקדם את פניכם עם מושב נאה ועטוף עור. תא הנוסעים נאה מאוד, עם פנל דמוי-אלומיניום רחב הנמתח מהקונסולה המרכזית אל דלת הנוסע, שלושה פתחי מיזוג במרכז, ומעליהם מסך עם תצוגה מרשים.
רמת האבזור הבסיסית נאה וכוללת את המושב החשמלי, ריפודי עור, גג שמש פנורמי, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, בקרת שיוט ובלוטות'. קשה להאמין, אך אין ברכב בקרת אקלים(!), גם לא ברמה המאובזרת. בנוסף, כבר בחלקים העליונים של סביבת הנהג נתקלים בפלסטיק פשוט וחלול שלא ראוי למחיר ולשושלת. המרחב במושב הקדמי טוב, מלבד מרווח ראש חסר לגבוהים בגלל גג השמש. מעבר למושב האחורי מפגיש אותנו עם מרווח ברכיים טוב יחסית, אבל מרווח מצומצם מאוד לראש. תא המטען בעל פתח קטן יחסית, אבל מציע נפח נאה של 470 ל'.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה העיקרית בישראל (1.6 ליטר, 156 כ"ס , תיבה רובוטית דו-מצמדית) התגלתה כזריזה וחסכונית (12.5 ק"מ לליטר בממוצע).
אופייה של תיבת ההילוכים נעים מהמקובל, אולם היא מעט איטית בתגובותיה - נושא שבא לידי ביטוי בהשתהות בהורדת הילוכים, כמו גם בהססנות בזמן תמרוני חנייה.
 
-
נוחות והתנהגות
בפיתולים ה-CLA משתפת פעולה. השלדה מספקת שפע אחיזה ודיוק, ואפילו תקשורת תחת עומס. ההגה אומנם קל מדי אבל מהיר ומדויק, ומאפשר למקם את החרטום בדיוק היכן שמתכוונים.
מי שיבחר להתעלם מהיכולות הדינאמיות של ה-CLA ויעדיף את הכביש המהיר, יגלה שותפת אוטוסטרדות משובחת, לפחות כל זמן שהכביש טוב. על כבישים משובשים היא מגלה אופי נוקשה מדי, בעיקר עם בגרסאות המאובזרות עם חישוקים גדולים וצמיגים נמכי חתך, ולא מצליחה להעלים את פגעי האספלט. רעשי רוח, כיאה למכונית אווירודינאמית כל כך, נמוכים מאוד.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של מרצדס CLA 2017 מציב אותה מול מתחרות עם מפרט עדיף, גם מקטגוריה גבוהה יותר, כגון C קלאס.
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2017
ה-CLA עברה מתיחת פנים במרץ 2016, שהגיעה לארץ לקראת 2017.
-
סיכום
מכונית טובה, אך בתמחור הזה היא מכוונת רק למי שממש מאוהב בעיצוב ומתעלם מהתמורה הבעייתית.