מרצדס CLA קלאס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2019 החל שיווק מרצדס CLA החדשה בישראל; גרסת הקופה-סדאן של ה-A קלאס מביאה עמה מבנה ועיצוב אופנתיים וספורטיביים יותר, ומרווח ראש מאחור קטן יותר.
ב-2020 השיקה מרצדס גרסאות היברידיות-נטענות הן לסדאן-קופה (CLA) והן לסטיישן-קופה (CLA שוטינג ברייק).
הגרסאות החדשות מצוידות במנוע טורבו-בנזין (1.3 ליטר) לו מסייע מנוע חשמלי, בתפוקה משולבת של 218 כ"ס ו-45..9 קג"מ. לתיבת האוטומטית שמונה הילוכים וההנעה קדמית.
ל-CLA ההיברידית סוללת ליתיום-יון של 15.6 קוט"ש והטווח החשמלי עומד על 71 ק"מ.
טעינת המצברים מ-10 ל-100% אורכת שעה ו-45 דקות ממטען ביתי (AC), או חצי שעה מ-10 ל-80% באמצעות עמדה מהירה (DC).
כדי לצמצם את הפגיעה בחלל הפנים הוחלף המתלה האחורי מרב-חיבורי לקורת מתח, ומערכת הפליטה קוצרה. בנוסף, נפח תא המטען ירד ב-65 ליטרים ל-395 ליטרים, נפח מיכל הדלק צומצם מ-43 ליטרים ל-35 ליטרים והמשקל עלה ב-300 ק"ג ל-1725 ק"ג.
-
עיצוב ונוכחות
לחזית של CLA קלאס הופעה אגרסיבית בזכות החרטום הנמוך, והאחוריים משלבים בין עיצוב קופה לבין מבנה שימושי. התוצאה נאה ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה עשיר, בעיקר ברמות הגימור הגבוהות, אולם התפעול מחייב לימוד וקצת הסתגלות – שפע אפשרויות, הרבה דרכים להגיע אליהן.
רשימת החוסרים אינה הולמת רכב כה יקר: בקרת האקלים אינה מפוצלת, אין פתחי מיזוג מאחור, אין תפעול חשמלי למושב הנוסע.
תנוחת הנהיגה הנמוכה מוצלחת, ומושב הנהג נוח למדי. הכניסה לאחור פחות נוחה מאשר בסדאן רגילה בגלל קו הגג והמושב הנמוכים. מרווח הראש מוגבל. נפח תא המטען המוקטן עדיין גדול, אך המבנה לא מספיק שימושי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.3 ליטר טורבו מייצרת בגרסת ה-CLA200 הספק מרבי של 163 כ"ס. חטיבת הכוח פועלת היטב ומייצרת ביצועים מצוינים ביחס לנפח הקטן.
במהירויות זחילה התיבה פחות זורמת מהצפוי ופעולתה מעט קופצנית. ה-200 מאוד חסכונית - כאשר היא רשמה 12.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מגוון ו-16 ק"מ לליטר בשיוט.
חטיבת הכוח ההיברידית-נטענת בגרסת A250e מייצרת 218 כ"ס ו-45.9 קג"מ, צמודה לה תיבה דו-מצמדית חדשה עם 8 הילוכים, וההנעה קדמית.
כבר ביציאה מהמקום קל לגלות של-CLA הזאת הרבה כוח זמין, וניתן לאתגר את האחיזה בזינוק גם כאשר נמצאים רק במצב החשמלי. הצטרפות מנוע הבנזין לעיתים בולטת מדי לאוזן. במהירויות זחילה שילוב ההילוכים אינו תמיד חלק.
הטווח החשמלי עמד בפועל על 55 ק"מ נאים.
צריכת הדלק בתוואי המבחן כאשר המנוע החשמלי בפעולה הייתה 20 ק"מ/ל', ו-14.4 ק"מ/ל' בלעדיו.
בגרסת 35AMG ביצועים מעולים. הפעולה של תיבת ההילוכים ראויה לציון, מכיוון שהיא מהירה ומיידית, אבל גם חלקה (כן, גם בפקק).
-
נוחות והתנהגות
תוצאות השינוי במתלה האחורי של הגרסה ההיברידית-נטענת מורגשות. נוחות הנסיעה בעיר ובמהירות איטית אינה מצטיינת. נוחות הנסיעה השוטפת מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חיבורי כביש ורצף שברים מוציאים את הרכב משלוותו. רעשי הרוח נמוכים, אך רעשי הכביש מורגשים.
אותם שינויים במתלה ובמשקל הרכב, הביאו גם לכך שגרסה זו פחות מבריקה דינמית מאשר אלה הרגילות. יכולת הבלימה טובה, אך כמקובל במכוניות היברידיות, קשה לדייק עם הדוושה.
לעומתה, מעניקה גרסת CLA35 הספורטיבית את השילוב של כישורי פנייה מתמסרים, התנהלות ניטרלית גם במהירות ממש גבוהה ובעומס לא נמוך. ההנעה הכפולה מאפשרת קצב גבוה מאוד, ועם זאת אינה פוגעת בחדווה, והצמיגים הסופר־דביקים גם הם מסייעים.
-
תמורה למחיר
כמו בגרסאות אחרות בדגמים הקומפקטיים של מרצדס, גם כאן המחיר מאתגר. למרות שאין לה מתחרה ישירה, המחיר ממקם את CLA הזאת מול דגמים מקטגוריה גדולה יותר, והתוצאה אינה מחמיאה.
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2022
אין עדכונים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
מרצדס CLA נראית נהדר, וברוב הגרסאות מציעה ביצועים מצוינים וניהוג טוב, על חשבון נוחות נסיעה בינונית. עקב האכילס שלה הוא האבזור שאינו עשיר והמחיר הגבוה.