מרצדס CLA קלאס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מרצדס CLA היא תצורת קופה-ארבע-דלתות ל-A קלאס האצ'בק. יחד עם עוד תצורות מרכב שלא היו בעבר: A סדאן ו-CLA שוטינג ברייק (סטיישן), משפחת A קלאס התרחבה משמעותית.
CLA החדשה גדול מהדור היוצא וגם מאחיותיה: היא ארוכה מגרסת ההאצ‘בק וגם מגרסת הסדאן החדשות (ב-14 ס“מ) ורחבה מהן (ב-3 ס“מ). יחד עם בסיס גלגלים ארוך (זהה לסדאן) וגג מעט נמוך (2 ס"מ ביחס להאצ'בק, וכ-0.6 ס"מ מהסדאן) מתקבלת מכונית עם נוכחות בולטת ושונה.
אלינו היא הגיעה ביוני 2019 בשלוש גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.33 ליטר שפותח בשיתוף רנו שמוצע בשתי רמות הספק, 136 ו-163 כ"ס, וטורבו-בנזין 2.0 ליטר עם 224 כ"ס. כל המנועי משודכים לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים ולהנעה קדמית.
בדומה לשאר הדגמים במשפחה, גם CLA מוצעת עם מערך המולטימדיה 'MBUX' של מרצדס שמאפשר פקודות קוליות בשפה טבעית. באגף מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות היא מחסירה בכל הגרסאות ורמות הגימור, בקרת שיוט אדפטיבית.
כדי לכוון את CLA לתחום הדינמי יותר (וגם כדי לבדלה), מפשק הסרנים בה רחב יותר, ובכל הגרסאות נמצא מתלה רב-חיבורי, בשעה שמתלה זה מוצע ב-A קלאס האצ'בק רק מגרסת 250 ומעלה.
-
עיצוב ונוכחות
היעד החשוב למכונית כזו הוא להראות טוב, ואת המבחן הזה CLA מבצעת מצוין. בזכות החזית האגרסיבית והנמוכה, הדופן הנקייה, הקורות המשופעות והאחוריים שהם פשוט מלאכת מחשבת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של משפחת A כולה נראה מעולה (פרט לרמת הגימור הבסיסית 'אדוונסד'), ומציע גימור איכותי. גונבים את העין הם פתחי האוורור בצורת טורבינה, וצמד הצגים המוקרנים של מערך ה-MBUX: אחד למחוונים ואחד למדיה, כל אחד מהם בגודל "10.25 (ברמת גימור 'אדוונסד' יש מסך "7).
מנגד, בולטת העובדה שהאבזור התקני אינו עשיר כנדרש. אפילו ברמת גימור AMG, היקרה ביותר, חסר בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנוסע, ובקרת שיוט אדפטיבית.
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית ועדיין טובה, אך הראות לאחור אינה טובה. מאחור מרווח הרגליים טוב, וגבולי לראש. המושבים מלפנים ומאחור נוחים. תא המטען רדוד, ועדיין מספק.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 180 (טורבו, 1.33 ליטר, 163 כ"ס) הביצועים טובים הן לכשעצמם והן ביחס לנפח המנוע ולהספק. הוא במיטבו בסל"ד בינוני ובהאצות ביניים ממהירויות נמוכות. צריכת הדלק במבחן עמדה בממוצע על 12.8 ק"מ/ל', ובשיוט על 16 ק"מ/ל'.
לגרסת הפלאג-אין (250e) כבר ביצועים טובים בהרבה: יש המון כוח זמין בכל שלב ולכל צורך. טווח הנסיעה החשמלי עמד על כ-55 ק"מ וצריכת הדלק הממוצעת במבחן הייתה 20 ק"מ/ל' (14.4 ק"מ/ל' ללא החלק החשמלי), מרשים.
בשני המקרים פעולת תיבת ההילוכים (רוב' דו-מצמדי) אינה מעודנת וחלקה דיה, בעיקר במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
בגרסת הבנזין כיול המתלים מעט קשיח ביחס ל-A האצ'בק וזה מתורגם לכך שבעיר שיבושים קלים ובינוניים מורגשים לעיתים יותר מהרצוי. על שיבושים גדולים ופסי האטה CLA מסתדרת היטב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל גם שם מורגשים פגמים קטנים ובינוניים ואליהם מצטרפים גם רעשי צמיגים. היכולת הדינמית מצוינת.
הגרסה ההיברידית פחות נוחה בגלל מתלה אחורי שונה ופשוט יותר ומשקל גבוה (300 ק"ג יותר) המחייב את הקשחת הבולמים ולמרות זאת יש מחסור בריסון המרכב בעומס. גם היכולת הדינאמית פחות מבריקה ורהוטה.
-
תמורה למחיר
קל לחבב את CLA, שנראית נהדר ופועלת היטב. גם אין לה ממש מתחרות ישירות. אבל קשה להתחמק מהעובדה שהיא פשוט יקרה מדי – כמו כל סדרת A החדשה – והדבר בולט במיוחד באבזור החסר.
-
סיכום
את אתגר היופי, CLA עברה בהצטיינות יתירה. חבל שהיא מעט יקרה ומחסירה פרטי אבזור.