מרצדס E קלאס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2020, ארבע שנים אחרי שהציגה את הדור העשירי של ה-E קלאס, עברה המכונית רענון של אמצע החיים. מתיחת הפנים מביאה איתה שינוי נרחב יחסית לכפי שהורגלנו ממרצדס, במיוחד בעיצוב החלק האחורי - שם יחידות התאורה המרובעות הוחלפו ביחידות מלוכסנות וצרות. גם מלפנים יש יחידות תאורה חדשות, פגוש וסבכה שונים ועוד עדכונים קלים, שאמורים לסייע ל-E קלאס ליישר קו עם העיצוב המודרני של מרצדס.
עמידה בתקני הזיהום המחמירים שנכנסים לתוקף באירופה, חייבו את מרצדס להחליף את המנועים ולהציע יותר גרסאות כלאיים נטענות משקע. ההספקים נעים בין 156 ל-367 כ"ס בגרסאות הבנזין ו-330-160 כ"ס בדיזל. גרסת 2.0 ליטר חדשה עם הנעת כלאיים מתונה (על בסיס מערכת חשמל 48 וולט), תציע 272 כ"ס ועוד 20 כ"ס חשמליים.
גרסאות הביצועים לא נזנחו, ומרצדס מחדשת גם את ה-AMG E53 - הבסיסית בדגמי AMG. לזו מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם מגדש טורבו ומגדש חשמלי, 435 כ"ס (ועוד 22 חשמליים).
מרצדס ניצלה את מתיחת הפנים גם לשדרוג תא הנוסעים והאבזור. כל גרסאות ה-E קלאס יציעו מעתה שני מסכי "10.25 (מולטימדיה+מחוונים) או שני מסכי "12.3 בתוספת תשלום. מערכת ההפעלה MBUX לביצוע פעולות בפקודות קוליות שודרגה, כך גם תוכניות ההמרצה לנהג להפחתת מתחים ועייפות בנהיגה.
בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שתאפשר נהיגה כמעט ללא מעורבות נהג אנושי עד 60 קמ"ש בתנאים מסוימים. בקרת השיוט האדפטיבית גם תיעזר במערכת הניווט ובדיווחים בזמן אמת, כדי להאט לפני עומסי תנועה, צמתים, עיקולים וכיכרות.
לאבזור הבטיחות נוספה התחמקות אקטיבית ממכשול, זיהוי מורחב של מצב בו הנהג אינו מתפקד ועצירת הרכב בשול, התרעת פתיחת דלת למניעת פגיעה מרכב חולף ועוד אבזור כיד הדמיון הטובה (והארנק העמוק).
הגרסה המחודשת הגיעה לישראל כמודל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
למרצדס E קלאס 2020 הופעה נאה ומכובדת בבסיסה, אך ניכר מלפנים ומאחור ניכר דמיון רב מדי ל-C הקטנה ממנה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של ה-E קלאס מיישרת קו עם זו שב-S קלאס - וזה אומר הופעה מרשימה מאוד. מצד שני, איכות הגימור ונוחות התפעול מקבלים ציונים קצת פחות ממושלם. למרות המידות הנדיבות, המרווח מאחור הוא רק 'בסדר'.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל שנבחנה (2.0 ל', 195 כ"ס) תתאים לנהגים רגועים - עם הרבה כוח בסל"ד נמוך וחיבה מועטה לסל"ד גבוה. בתמורה, מתקבלת צריכת דלק מעולה - 14.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בחבילת ה-AMG האופציונלית, הכוללת כיול נוקשה יותר, מרכב מונמך וצמיגים נמוכי-חתך. התוצאה היא איכות נסיעה סבירה - אבל מאכזבת ביחס למצופה מ-E קלאס, בעיקר בשל בידוד שיבושים ורעשים לא מוחלטים.
-
תמורה למחיר
מחירה ההתחלתי של מרצדס E קלאס 2020 יקר ביחס למתחרות. מצד שני, גרסת הדיזל ייחודית ותתאים לגומאי המרחקים.
-
מה חדש במרצדס E קלאס 2020
ביוני 2020 עברה גם גרסת הביצועים רענון של אמצע החיים. מכונית הסלון השרירית עברה עדכון קל יחסית, שכולל בעיקר שינויים לעיצוב ולאבזור, בעוד מתחת למכסה המנוע אין שינויים דרמטיים: הכוח נותר ללא שינוי על 571 כ"ס ו-76.4 קג"מ. בסיוע תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-E63 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות (3.6 בסטיישן) ומגיעה למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מי שרוצה יותר, יוכל לבחור ב-E63 S, שמעלה את ההספק ל-612 כ"ס ואת המומנט ל-86.6 קג"מ. גרסה זו מאיצה ל-100 בתוך 3.4 שניות (3.5 בסטיישן) ולמהירות מרבית של 300 קמ"ש (290 בסטיישן).
 
-
סיכום
מכונית סלון מרשימה. מצדיקה את המסורת המפוארת של מרצדס.