מרצדס E קלאס 2003-2009 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס E קלאס היא מכונית הסלון של מרצדס, ובשלל הדורות שלה היא הציעה עיצוב שבלוני למדי.
מסורת זו המשיכה גם לדור הרביעי, שהוצג ב-2009, אשר קיבל מספר נגיעות מודרניות יותר וקווים פחות מעוגלים ויותר זוויתיים.
ב-2013 עבר הדגם מתיחת פנים, במסגרתה קיבל המרכב אי-אלו נגיעות עיצוביות שהפכו אותו לנאה בהרבה מדגם טרום-המתיחה.
בפנים זו עדיין מרצדס – איכותית, מהוקצעת, בנויה היטב ומאובזרת לעילא. כיאה לגודלה, מרחב הפנים מרשים ותא המטען גדול ושימושי.
המנועים חזקים וגמישים, תיבת ההילוכים נעימה ורק לעיתים רחוקות מעט איטית, נוחות הנסיעה טובה מאוד.
התנהגות הכביש אכזבה בהתחלה, אך שופרה בדגמי 2013, שעברו מתיחת פנים.
ראוי לציין את מגוון המנועים איתן מוצעת ה-E קלאס (בנזין, דיזל והיברידי) כשבראש ההיצע ניצבת גרסת ה-AMG האימתנית, האוצרת תחתיה מנוע V8 מוגדש בנפח 5.5 ליטר עם הספק בן 585 כ"ס ומערכת הנעה כפולה (קיימת גרסת הנעה אחורית, עם 557 כ"ס - ומחיר זול בכ-200,000 ש"ח).
-
עיצוב ונוכחות
אין לטעות בסמל מלפנים, ובנוכחות שנלווית אליו.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים, מרווח, איכותי ומאובזר למדי. תפעול מערכת הממשק המרכזית קצת מסורבל.
 
תא המטען גדול.
 
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-250 קצת חלשה, אך כל שאר יחידות ההנעה מוצלחות מאוד. גרסת ה-400 - מהחזקות בהיצע - שנבחנה גמעה 7.8 ק"מ לליטר בממוצע.
 
 
-
נוחות והתנהגות
ה-E קלאס היא מכונית נוחה ונינוחה, אבל התנהגות הכביש פושרת מאוד ונופלת בהשוואה למתחרות - מדובר במכונית גדולה, כבדה ורכה יחסית.
 
דגמי 2013 עברו עדכון לכיול המתלים והתנהגות הכביש טובה בהרבה, עם איזון טוב בין נוחות להתנהגות (אם כי היא עדיין נחותה מב.מ.וו סדרה 5).
 
 
-
תמורה למחיר
יקרה בכל הגרסאות, ולא תמיד מצדיקה את זה. הגרסה המומלצת היא ה-E400.
 
 
-
סיכום
מכונית סלון לנהג הרגוע.