מרצדס GLC 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2015, רכב הפנאי הבינוני של מרצדס, ה-GLK פינה את מקומו אחרי שבע שנות שירות. החליף אותו דגם חדש – עם שם אחר, חלק מתכנית סימול הדגמים החדשה של מרצדס. שמו של הדגם החדש הוא GLC כשהאותC מייצגת את הבסיס, מרצדס C במקרה זה.
במרץ 2019 עבר ה-GLC מתיחת פנים, במהלכה זכה בעדכון לעיצוב, ביחידות כוח חדשות ובאבזור מותרות ובטיחות משודרג.
בשלב ראשון הוצעו שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר טורבו – עם 197 כ"ס או 258 כ"ס. לקראת 2020 הצטרפה גרסה היברידית נטענת חדשה הנקראת GLC 300e ועושה שימוש במנוע בנזין מוגדש ובמנוע חשמלי, ויחד המערכת מפיקה 320 כ"ס ומציעה טווח נסיעה חשמלי של 38 ק"מ.
ב-2020 הורחב היצע הגרסאות הספורטיביות עם תחילת שיווק ה-GLC 43 AMG וה-GLC 63 AMG המחודשים בישראל. לראשון 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, 390 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית. הגרסה החזקה, מגיעה עם מנוע בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, 510 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית.
ב-2021 לא חל שינוי בדגם. אבל הופסק יבוא גרסת ה-258 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
החזית דומה מאוד לזו של C קלאס, ואילו הפרופיל דומה לזה של C סטיישן. התוצאה היא מעין גרסת פנאי מוגבהת, ופחות "שטח".
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה ואיכותית עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות – אך יש גם מקומות בהן נמצא חומרים מעט פשוטים מהמצופה. תפעול המערכות השונות נוח, וקל ללמוד אותן במהירות.
המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווחי הראש והברכיים טובים גם לגבוהים. נפח תא המטען נאה (550 ל'), אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס GLC נבחן על ידינו רק בגרסת 250 (טרום מתיחת הפנים) שכבר אינה משווקת, ולכן ההתרשמות מביצועיהן של גרסאות 2021 צריכה להילקח בעירבון מוגבל.
הגרסה שכן נבחנה על ידינו צוידה במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ.
המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום. התיבה פועלת חלק ונעים, אך לפעמים שילוב ההילוכים מעט מעט גס.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אך חסר ריסון ונשמעים רעשי כביש ורוח כבר ממהירות שיוט.
היכולת הדינמית טובה מאוד והאחיזה גבוהה. ההגה קל מדי וההפניה הראשונית אינה נמרצת, אבל הוא מדויק. לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה מספיק, והתחושה שהם יוצרים היא שהם טובים פחות ממה שהם באמת.
 
-
תמורה למחיר
ל-GLC הרבה יתרונות ואין לו מגרעות בולטות, פרט לעניין המחיר. הוא היקר בקטגוריה ובפער שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני לבין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
-
מה חדש במרצדס GLC 2021
אין שינוי בדגם בשנת 2021, כשיבוא גרסת ה-258 כ"ס הופסק.
-
סיכום
רכב פנאי משובח שהחיסרון המרכזי שלו הוא מחירו היקר.