מרצדס GLC 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2020 הודיעה מרצדס על השקת גרסה מחושמלת חדשה של ה-GLC. גרסת הכלאיים נקראת GLC 300 e ועושה שימוש במנוע בנזין מוגדש בעל ארבעה צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר, עם 211 כ"ס ו-35.8 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק 122 כ"ס ו-44.8 קג"מ, ויחד המערכת מפיקה 320 כ"ס ו-71.3 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש ("יותר מ-130 קמ"ש" בכוח המנוע החשמלי לבדו).
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, מרצדס GLC 2020 מצהיר באופן הברור ביותר מהו הדגם עליו הוא מבוסס. החזית דומה מאוד לזו של C, ואילו הפרופיל דומה לזה של C סטיישן, במעין גרסת פנאי מוגבהת. מאחור, ה-GLC נראה כבר מעט יותר קשוח יותר בזכות פגוש שחור גדול וכנפיים תפוחות. ועדיין, המראה הכללי אינו "שטחי" יתר על מידה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, כמצופה וכנדרש ממרצדס, מרשים מיד עם פתיחת הדלת. עיצוב הפנים מוכר ומזוהה; שלושה פתחי מיזוג במרכז ומעליהם מסך מגודל. התפעול נוח, וקל ללמוד אותו במהירות.
התא מאוד נעים לשהייה, עם שפע עור על המושבים, הדשבורד ובדלתות - אך חלק מהחומרים הרשימו פחות. המרחב מלפנים מעולה בכל המדדים, תנוחת הנהיגה נוחה מאוד והמושבים מציעים שפע אפשרויות כוונון. המושב האחורי נוח אבל הבסיס שלו קצר, ומרווחי הראש והברכיים טובים גם לגבוהים. נפח תא המטען נאה (550 ליטר), אבל הכיסוי מגביל אותו, ובכל זאת הוא שימושי וטוב.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס GLC נבחן בגרסת 250 (טרום מתיחת הפנים): טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ, תיבה אוטומטית 9 הילוכים וההנעה כאן כפולה.
המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום. התיבה פועלת חלק ונעים, אך לפעמים שילוב ההילוכים מעט מעט גס.
צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני לבין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך יחסית, וריסון תנודות המרכב יכול להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אך נשמעים רעשי כביש ורוח כבר ממהירות שיוט.
היכולת הדינמית טובה מאוד והאחיזה גבוהה. ההגה קל מדי וההפניה הראשונית אינה נמרצת, אבל הוא מדויק; כאמור, היכולת גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה מספיק, והתחושה שהם יוצרים היא שהם טובים פחות ממה שהם באמת.
 
-
תמורה למחיר
למרצדס GLC 2020 הרבה יתרונות ואין לו מגרעות משמעותיות. למעשה, הסעיף היחידי שבו הוא אינו מרשים, הוא המחיר; ה–GLC הוא היקר ביותר בקטגוריה שלו - והפער מגיע לעשרות אלפי שקלים מול גרסאות מקבילות אצל המתחרים הישירים.
-
מה חדש במרצדס GLC 2020
לקראת 2020 הורחב היצע הגרסאות הספורטיביות ל-GLC המחודש בישראל, עם תחילת שיווק ה-GLC 43 AMG וה-GLC 63 AMG המחודשים. לראשון מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, 390 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות.
הגרסה החזקה, שמחזיקה בשיא המסלול בנורבורגרינג לרכב פנאי בינוני, מגיעה עם מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, 510 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ההאצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות והרכב מוגבל אלקטרונית ל-280 קמ"ש.
שתי הגרסאות מצוידות בקפיצי אוויר ובמערכת השליטה של AMG על אופי המתלים, כולל אפשרות בחירה בין שישה מצבי ניהוג.
 
-
סיכום
מהטובים בקטגוריה, אך גם מהיקרים ביותר.