מיצובישי אאוטלנדר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בפברואר 2021 הוצג מיצובישי אאוטלנדר החדש, דור רביעי לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית. לראשונה הדגם יושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין (CMF-CD) המשותפת לרנו וניסאן.
הדגם החדש גדול מקודמו בכל ממד - בסיס הגלגלים עומד על 270.6 ס"מ, 3.6 ס"מ יותר; אורכו 471 ס"מ, (1.5 ס"מ יותר); הרוחב 186 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ); הגובה 174.5 ס"מ, (3.5 ס"מ יותר). נפח תא המטען נע בין 160 ליטר כשכל המושבים בשימוש ועד 793 ליטרים כאשר השניים מאחור מקופלים. מרווח הגחון הוא 21 ס"מ.
המעבר לפלטפורמה החדשה הביא עימו יחידת הנעה חדשה אותה הוא חולק עם ניסאן אקס טרייל. מדובר במנוע 2.4 ל' המפיק 181 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה.
אאוטלנדר מוצע באופן תקני עם הנעה קדמית, כאופציה (ברמות הגימור הבכירות) ניתן לקבל גם מערכת הנעה כפולה.
מיצובישי אאוטלנדר החדש הגיע לישראל ביולי 2021. גרסת הפלאג-אין הייבריד של הדגם בעלת סוללת 20 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי של עד 89 ק"מ - אך זו עדיין לא מוצעת בארץ.
-
עיצוב ונוכחות
מיצובישי אאוטלנדר מציג חזית אגרסיבית וכוחנית, יש המון כרום, המרכב בעל קווים תפוחים ויחידות התאורה מודרניות בהופעתן. לא כולם התחברו לסגנון, אבל אין ספק שמדובר ברכב מרשים למראה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה שינוי דרמטי ביחס לדור הקודם. ההופעה כאן מודרנית (לרוב) ונאה (תמיד) והתחושה הכללית עשירה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות. לוח מחוונים מוקרן ותצוגה עילית הן תוספות נחמדות.
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראיה נדיב והתחושה היא שמדובר ברכב גדול ורחב.
המרחב בשורה השניה טוב, וניתן להזיח את המושבים קדימה-אחורה ולשנות את זווית המסעד. גג הזכוכית הגדול נאה אך גוזל מעט ממרווח הראש.
השורה השלישית צפופה אפילו מזו של הדור הקודם ומתאימה לילדים לא גדולים במיוחד.
לתא המטען נפח צנום כשכל המושבים בשימוש (160 ל') וכיסוי דקיק ולא מרשים. עם קיפול השורה השלישית הוא הופך לענק ממש (793 ל').
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.5 ל' (אטמוספרי, 181 כ"ס) מציע ביצועים נאותים ברוב המתארים. בנהיגה מתונה הוא נעים אך כבר בעומס בינוני המנוע מטפס לסל"ד גבוה והתחושה מאומצת.
תיבת ההילוכים לרוב נעימה בפעולתה אך תחת עומס גם היא נשמעת.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הנוקשה, ולכן אאוטלנדר מציג נוחות נסיעה סבירה בלבד בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת אך עדיין שברים באספלט מורגשים מדי.
בשבילים אאוטלנדר ממשיך להיות מעט קופצני, אך משדר תחושת חוסן. מרווח הגחון הנאה מוסיף ליכולת השטח.
התנהגות הכביש טובה מאוד, עם יכולת מפתיעה בפניות ובעיקולים - כמעט מהנה.
-
תמורה למחיר
אאוטלנדר החדש משופר בהרבה מקודמו ושומר על מחיר תחרותי ביחס לשוק. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
אאוטלנדר החדש מוצע בארץ רק בגרסת שבעה מקומות ובמבחר רמות גימור:
רמת הבסיס נקראת 'אינטנס' והיא כוללת תאורת לד חלקית, חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8 ובקרת אקלים.
רמת הגימור 'אקזקיוטיב' מוסיפה לזה תאורת לד מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, קיפול חשמלי למראות, חיישני גשם, שקע USB מאחור ודיפון עור להגה ולבורר.
לרמת 'אינסטייל' גם חישוקי "20 ובנוסף גג זכוכית ומפתח חכם.
ב'פרמיום' גם ריפוד מעור סינטטי, ממשק אפל קארפליי אלחוטי, צג "9, מחוונים מוקרנים ותפעול חשמלי למושב הנהג.
רמת הגימור 'לקשרי' כוללת גם תאורת לד מתקדמת יותר, תפעול חשמלי לפתיחת דלת תא המטען, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית ומערכת שמע של 'בוז'. גרסת הנעה כפולה מוצעת ברמת גימור זו כאופציה בתוספת תשלום.
מהדורת 'לקשרי TTH' כוללת בנוסף גג בצבע שונה, עור איכותי יותר, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע; גם כאן אופציה לגרסת הנעה כפולה.
-
בטיחות
לאאוטלנדר החדש מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, התרעה על סטייה מנתיב (בינתיים ללא תיקון, בגלל מגבלות היצרן שאינו מציע זאת בארץ), ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי לאורות, בקרת שיוט אדפטיבית (למעט ברמת גימור 'אינטנס') ו-11 כריות אוויר.
הדגם הנוכחי טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ברכב המבחן (גרסת הנעה כפולה) עמדה על 8.9 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 11.7 ק"מ/ל'. יש להניח שנתון זה ישתפר במעט בגרסת ההנעה הקדמית.
-
סיכום
רכב פנאי יעיל ושימושי למשפחה גדולה.