מיצובישי ספייס סטאר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הספייס סטאר (שנקראת גם מיראז' בשווקים מסוימים) החזירה ב-2013 את מיצובישי לתחום הסופרמיני לאחר היעדרות ארוכת שנים.
בארץ מוצעת הספייס סטאר עם מנוע 1.2 ל‘ (3 ציל’) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה. בעבר שווקה בארץ גם גרסת 1.0 ליטר (3 ציל') עם תיבה ידנית.
הדור הנוכחי הגיע לישראל ביוני 2013, וכדי להתמודד עם המתחרות הגדלות והמתחדשות, עודכנה הספייס סטאר 6 פעמים (!). בנוסף, ב-2020 היבואנית "הורידה" את ספייס סטאר קטגוריה מבחינת מחיר, ומאז המכונית מתחרה בקטגורית מיני מול דגמים קטנים ממנה.
-
עיצוב ונוכחות
חרטום "המגן הדינמי" של מיצובישי עוזר למכונית להציג פנים אסרטיביות, אבל שאר העיצוב פחות משכנע.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג, שלא שונתה רבות מאז הוצגה המכונית ב-2013, הופעה מיושנת. מצד שני, הפשטות הזו מובילה לכך שהכל מאוד ברור וקל לתפעול.
איכות החומרים נמוכה – הפלסטיקים נוקשים, הריפודים פשוטים וטריקת הדלת נעשית בצליל חלול וחזק. מאחור זה בולט עוד יותר.
המרחב מלפנים מצומצם בעיקר בגלל מבנה צר, אך סביר ביחס לסגמנט. מושב הנהג אינו מוצלח בנסיעות ארוכות.
מאחור המרחב בהחלט מספק עבור מכונית קטנה שכזו.
לתא המטען נפח נאה בהשוואה לדגמי מיני – 235 ל'.
-
מנוע וביצועים
הגרסה המעודכנת של מנוע ה-1.2 ל' (3 ציל') מפיקה 71 כ"ס בלבד. ובכל זאת, בזכות תגובות זריזות ותיבה רציפה המתחילה נסיעה עם "הילוך" ראשון ביחס קבוע התוצאה נמרצת יחסית. בנוסף, לתיבה הרציפה אופי פעולה נעים ביחס לתיבות רובוטיות בהן מצוידות מרבית המתחרות.
גם מחוץ לעיר ניתן לשמור על קצב התנועה, אולם עקיפות יש לתכנן ולבצע בזהירות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מוצלחת. בעיר היא זזה ונחבטת במעבר על מרבית השיבושים, וגם מחוץ לעיר היא אינה מבריקה.
לכל אלה מצטרפת רמה גבוהה של רעשי רוח, כביש, מנוע ומתלים ליצירת רכב שאינו נעים במיוחד בנסיעות ארוכות.
לזכותה כושר תמרון עירוני מצוין עם קוטר סיבוב של 9.2 מטרים.
היכולת הדינאמית סבירה בלבד. זוויות הגלגול גבוהות, ישנה רגישות לרוחות צד ולהגה חופש סביב המרכז.
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר נהנית ממרחב נדיב ביחס לקטגוריית המיני, תא מטען גדול יחסית ותיבת הילוכים נעימה. אולם גילה מורגש, היא פשוטה וגסה, ומתקשה להצדיק את קנייתה ב-2024.
-
גרסאות ורמות גימור
מיצובישי ספייס סטאר 2024 מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', 71 כ"ס, תיבה רציפה – ובשלוש רמות גימור.
'אינסטייל' מציעה מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני גשם ועוד.
'סופרים' מוסיפה בעיקר חישוקי 15 אינץ', עמעום אוטומטי לאורות הדרך.
'פרימיום' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב דמוי-עור ובד, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת לד מלאה, פנסי ערפל ועוד.
-
בטיחות
מיצובישי ספייס סטאר נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2013 – נציין כי מדובר במבחן וותיק בסטנדרטים פחות מחמירים מאלה הנהוגים כיום – והיא זכתה אז לדירוג של ארבעה כוכבים.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל ביחס לנהוג כיום וכולל מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש והתראה על סטייה מנתיב בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון גבוה ביחס לביצועים. אולם בשימוש מתון קיבלנו 15.9 ק"מ לליטר.
-
סיכום
ביחס למחיר ולמתחרות ספייס סטאר מציעה חבילה פשוטה ומיושנת, אולם היא מרווחת ונהנית מתיבה נעימה.