ניסאן ג'וק 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לחלק מדגמי העשור הקודם של ניסאן, הג׳וק הוא הכל חוץ ממשמים או שמרן. הוא מלא קימורים וזוויות, אלמנטים מושכי עין וסתם מוזרויות. הוא לא דומה לשום דבר ולא מזכיר שום דבר, גם מבחינת ההגדרה. הג'וק מעוצב בקפידה, מעוצב מדי, מכדי שיוכל להיות קשוח אמיתי, אבל זה בדיוק האפקט שרצו להשיג בניסאן; כי לרכב הזה אין שום יומרות שטח. אפילו לא שבילים. הוא בסך הכל רוצה להיות קצת שונה מעדר המכוניות הקטנות שהולכות וכובשות את אירופה, לקפוץ על עגלת ה"סופרמיני-פרמיום" מכיוון אחר.
הג'וק מכוון בדיוק לשלב בחיים בו הולכים אחרי הלב ולא אחרי חישובי כמה מושבי ילדים נכנסים מאחור, ומחירו האטרקטיבי מציב אותו כאלטרנטיבה גם למשפחתיות וגם לסופרמיני היוקרתיות.
-
עיצוב ונוכחות
אחרי שש שנים בשוק הישראלי, הג׳וק עדיין נראה רענן וייחודי, גם אם אפקט הרושם התעמעם עם השנים.
-
תא נוסעים ומטען
הדגש על עיצוב שונה ממשיך פנימה – קונסולה מרכזית עם מקשים ומסך שחובשים שני כובעים – שליטה במערכת המיזוג ומחשב דרך/מצבים דינמיים – והמקשים מחליפים תפקידים וכיתוב בלחיצת כפתור. חבל רק שהחומרים בתא משאירים תחושה שהיא יותר "מוצקה" מאשר "יוקרתית".
ניסאן ג'וק 2017 מכוון לעירוניים צעירים ורווקים לא רק מבחינת העיצוב, אלא גם מבחינת המרווח. הג'וק הוא כמו מכונית סופרמיני, רק גבוהה. מלפנים התחושה מעט צרה, בעיקר באזור הראש, ומאחור מרווח הברכיים מספיק ולא יותר ומרווח הראש מוגבל. תא המטען קטן, ושיפוע הדלת האחורית מכתיב חלל משולש ולא שימושי במיוחד.
 
-
מנוע וביצועים
למרות שבחו״ל הוצע מנוע טורבו חדש לאחר מתיחת הפנים, בארץ המשיך שיווק הגרסה האטמוספרית. אולם הביצועים מספקים, גם בגרסה הבסיסית. צריכת הדלק נאה, אך כמקובל בתיבות הילוכים רציפות, התגובות איטיות והאצה חזקה מלווה בשמירה על טורים גבוהים ורועשים.
-
נוחות והתנהגות
המתלים בעלי כיול נוקשה, הוסיפו לזה שלדה נייטראלית והגה מדוייק ובעל משקל טוב, וקיבלתם כלי מפתיע בקטעי כביש מפותלים. הצד השלילי של הדינאמיות הזו היא נוחות נסיעה לא גבוהה, ורמת רעש כן גבוהה בתא הנוסעים. למרות ההנעה הכפולה והמראה המעט מוגבה, אין לג'וק יומרות שטח כלל.
-
תמורה למחיר
שנים לאחר שהושק, נקודת החוזק של הג'וק היא עדיין המראה החיצוני הייחודי. אולם הצלחתו הגבוהה הולידה שלל מתחרים שמציעים אלטרנטיבה מודרנית ופרקטית יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה טקנה יוניק 1.6 ליטר עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת אסנטה 1.6 ליטר עם כ-400 יחידות.
-
סיכום
למרות גילו, ניסאן ג׳וק 2017 הוא עדיין רכב שונה ורענן, המשדר אופי צעיר ואקטיבי. ככלי תחבורה הוא רחוק מלהיות מושלם, ואין בעצם שום סיבה פרקטית להעדיף אותו על פני משפחתית ממוצעת או אפילו סופרמיני מודרנית – מלבד העיצוב והייחוד.