ניסאן ג'וק 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
2019 היא שנתו האחרונה בשוק של הג׳וק, שהוחלף ב-2020 בדגם כל-חדש ומשופר. גם לאחר כמעט עשור בכבישינו, הוא עדיין ייחודי ומאתגר בעיצובו ולא דומה לשום דבר אחר על הכביש. הממדים הקטנים והקרביים גורמים לו אומנם להיראות כמו רכב פנאי קטן, אבל ניסאן דווקא מכוונת אותו יותר מול סופרמיני יוקרתיות ואופנתיות ולא מדברת כלל על יכולת שטח.
אפשרויות ההנעה של הג'וק בישראל היו מגוונות - עם מנועי בנזין אטמוספריים או מוגדשים, תיבות ידניות ואוטומטיות והנעה קדמית או כפולה. ב-2014 עבר הג'וק מתיחת פנים במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני ושופרו רמות האבזור. אלינו הגיע הדגם המחודש באמצע פברואר 2015, כשהוא מצוייד עדיין ביחידת ההנעה הוותיקה - מנוע בנזין-אטמוספרי (117 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה והנעה-קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן ג׳וק 2019 לא דומה לשום דבר אחר על הכביש ומלא קימורים, זוויות ואלמנטים ייחודיים. גם אחרי שנים מאז שהוצג ומתחרים רבים שקמו לו, לג'וק עדיין יש מראה יוצא דופן.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הייחודי חולש גם על תא הנוסעים, אך איכות החומרים אינה גבוהה והמרווח לנוסעים מצומצם. בדגם שלאחר מתיחת הפנים, תא המטען גדל, אך הוא עדיין מוגבל.
-
מנוע וביצועים
הביצועים מספקים, גם בגרסה הבסיסית. צריכת הדלק טובה, אך התיבה הרציפה מהוססת ומאלצת את המנוע לבלות בטורים גבוהים ורועשים בעליות ובעקיפות.
-
נוחות והתנהגות
בכל הגרסאות כיול המתלים נוקשה והיכולת הדינאמית גבוהה אמנם, אבל אין מדובר במכונת נהיגה ספורטיבית. נוחות הנסיעה נפגעת מכך ורמת הרעש גבוהה.
-
תמורה למחיר
גם שנים לאחר שהושק, נקודת החוזק של הג'וק היא עדיין המראה החיצוני הייחודי. המחירים עדיין תחרותיים בסגמנט, אך הג׳וק המיושן מתקשה להתמודד עם התחרות הגואה ומשווע להחלפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה טקנה 1.6 ליטר עם כ-700 יחידות.
-
סיכום
ניסאן ג׳וק 2019 הוא רכב נישה מובהק ואין שום סיבה פרקטית להעדיף אותו על פני משפחתית ממוצעת, ובעיקר מיועד להוות תחליף אופנתי למכונית עירונית או רכב פנאי-שטח קטן.