ניסאן ג'וק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021, עשור אחרי השקת ניסאן ג׳וק המקורי והמאוד מצליח, הושק בישראל הדור השני לדגם.
רכב הפנאי הקטן היה אז ראשון בפלח חדש וסחף אחריו לקוחות רבים, אך מאז איבד את ההובלה למתחרים חדשים (ורבים) שנוספו לקלחת.
מבחינת מידות, הג'וק, שהיה אחד הקטנים ופחות מרווחים בקטגוריה, צמח משמעותית. השינוי המהותי ביותר הוא בסיס גלגלים שגדל ב-11 ס"מ ל-264 (קרוב לזה של הקשקאי). גם תא המטען גדל משמעותית - מ-354 ל-422 ליטר.
למרות השינוי במידות, העיצוב הייחודי עבר יותר אבולוציה מאשר מהפכה, אולם הפלטפורמה החדשה כן מחוללת מהפכה במקום חשוב יותר - מערכות הבטיחות. בעוד בדגם היוצא נדרשה התקנת מערכת התרעה (מובילאיי) ולא היה סיוע אקטיבי, כעת כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועמעום אורות אוטומטי.
עוד שינוי גדול נמצא בחרטום, כאשר מנוע ה-1.6 ליטר בנזין האטמוספרי ששודך לתיבה רציפה הוחלף ביחידת 1.0 ליטר טורבו-בנזין מודרנית, עם 117 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
ניסאן ג'וק 2021 מגיע ארצה בשלוש רמות אבזור. הבסיסית, "אסנטה טק" מציעה חישוקי "17, מולטימדיה עם מסך "8 ושיקוף טלפונים (iOS בלבד), כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד חיצונית מלאה, בלם חנייה חשמלי, מראה מרכזית נגד סינוור, מסך "7 במחוונים, שמשות אחוריות כהות, חיישן גשם, חיישני נסיעה לאחור ומצלמה אחורית. היא תוצע גם עם גג בצבע שונה מהמרכב בתוספת תשלום.
בפסגת ההיצע רמת ה-"N-דיזיין" שכוללת חישוקי "19, תא נוסעים בעיצוב שונה, מושבים קדמיים מחוממים, וגג ומראות בצבע שונה מהמרכב.
-
עיצוב ונוכחות
הייחוד של הדגם המקורי אינו מוביל את הדגם החדש, אבל העיצוב מרשים, מעין גרסה בוגרת לזו המקורית. ככה זה כשמתבגרים. כך או אחרת, ג'וק החדש הוא מהנאים בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
גם בפנים. הקטע הצבעוני העולץ מדי של הדגם הראשון פינה מקומו למשהו סולידי יותר, ולוח המחוונים נראה שבלוני בהשוואה. נשארנו עם איכות חומרים טובה באופן משמעותי מזו של הדגם הפורש וטובה לכשעצמה - וגם עם לוח מחוונים ברור ביותר.
תנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב בינוני. מאחור המרחב גדל משמעותית, והמקום לשניים סביר בהחלט; עוד יצוינו חומרי דיפון בסיסיים בדלתות והיעדרו של פתח מיזוג.
תא המטען כעת שימושי מאוד – פתח ההטענה גדל, והנפח יותר מאשר מספק.
 
-
מנוע וביצועים
לג'וק מנוע ותיבה המספקים כל צורך יום-יומי – אבל תחת עומס, בעלייה תלולה או בעקיפה בתנאים שאינם מושלמים, צבירת המהירות מדודה משהו.
התיבה פועלת באופן חלק, אבל התגובה שלה איטית, והדבר בולט במיוחד בקיק-דאון. צריכת הדלק עמדה על 11 ק"מ/ל' במהלך המבחן, הגיעה ל-15-16 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לא רק שטובה משמעותית מזאת של הדגם הקודם, אלא פשוט טובה לכשעצמה - ועבור רכב פנאי קטן, זה עניין גדול. בניגוד לנוחות הנסיעה המצוינת, איכות הנסיעה, ככל שמדובר בסינון הרעשים, טובה פחות. רעשי רוח מפגינים נוכחות כבר ב-90 קמ"ש, ורעשי הכביש נוכחים כמעט על כל סוגי האספלט, גם מ-60 קמ"ש.
היכולת הדינמית טובה מאוד, מאפשרת קצב גבוה יחסית גם בכבישים מקורזלים, אגב התנהלות נכונה מאוד – זוויות גלגול מצומצמות, התנהגות כמעט ניטראלית, אחיזה טובה ובעיקר התמסרות בכניסה לפנייה. ההגה מהיר והבלמים טובים מאוד.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן ג׳וק 2021 הוא רכב פנאי קטן בהחלט טוב. מחירו סביר ביחס למקובל בסגמנט, וכבר כעת הוא מתמקם בצמרת הקבוצה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה-פק 1 ליטר טורבו עם כ-1050 יחידות.
-
מה חדש בניסאן ג'וק 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
הדגם החדש שומר על ההופעה של קודמו (באופן נועז פחות), עם זאת תיקן את כל מגרעותיו והוסיף לא מעט דברים חיוביים.