ניסאן ג'וק 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ניסאן ג'וק הוצג ב-2019 ומבוסס על פלטפורמה חדשה אותה הוא חולק עם מספר דגמי רנו.
ניסאן ג'וק החדש גדול מקודמו בכל ממד, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בבסיס הגלגלים שצמח בלא פחות מ-11 ס"מ.
עם תחילת השיווק הוצע בישראל הג'וק עם מנוע 1.0 ל' טורבו (3 ציל') המפיק 114 כ"ס המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל').
ב-2022 הצטרפה למבחר הגרסה ההיברידית, העושה שימוש במנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ובשני מנועים חשמליים, וההספק המשולב הוא 143 כ"ס.
לפי ניסאן, בנסיעה עירונית הרכב יכול לנוע עד 80% מהזמן בהנעה חשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נראה רענן ומושך גם היום, והחישוקים החדשים של הגרסה ההיברידית (19 אינץ' ברמת הגימור הגבוהה שנבחנה) בהחלט מוסיפים להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
מבחינה עיצובית, תא הנוסעים לא הכי עדכני, אבל אינטואיטיבי ואיכותי למדי, המרווח מכובד ביחס לקטגוריה ותנוחת הנהיגה גבוהה וטובה. חברי מערכת אחדים התלוננו על לוח המחוונים האנלוגי ועל מסך המולטימדיה הקטן.
בגרסה ההיברידית, מערך הסוללות גוזל מעט מקום מתא המטען שנפחו בגרסה זו עומד על 354 ליטרים, 68 ליטרים פחות מאשר בגרסת הבנזין. השוני העיקרי הוא ברצפה שהוגבהה עד לקו המפתן, ואם אתם מתכוונים להכניס לשם עגלת ילדים, שווה לבדוק אם היא נכנסת לפני שמזמינים.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין – 1.0 ל', 3 ציל', 114 כ"ס – ביצועים מספקים ביום-יום אך לא מדובר ברכב זריז במיוחד. המנוע פועל בתיאום טוב עם תיבת ההילוכים, אך במהירות נמוכה היא מעט קופצנית והססנית.
בעיר, הגרסה ההיברידית פועלת טוב מגרסת הבנזין. המערך ההיברידי חלק ושקוף יותר בעיר, והמומנט החשמלי המיידי מספק יותר מחץ בהאצה, אך גם הוא לא חף מבעיות; כשמנוע הבנזין מתעורר, בעיקר כשהוא קר, הוא רועש וצלילו צורם. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה.
בנהיגה בינעירונית מציג הג'וק ההיברידי ביצועים נאים וכושר עקיפה מספק ברוב התנאים, אך בעליות ארוכות הסוללה מתרוקנת, ואתם נשארים עם מנוע בנזין וביצועים עצלים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים קשיח יחסית והג'וק מתקשה לסנן שיבושים גדולים כקטנים.
גם איכות הנסיעה לא מבריקה, ורעשי רוח בולטים מאוד כבר במהירות שיוט נמוכה (80-90 קמ"ש).
היכולת הדינאמית מרשימה: הג'וק מציע שליטה מצוינת במרכב, המון אחיזה ונכונות גבוהה לשנות כיוון. להגה משקל מצוין, והוא מהיר ומדויק. הבלמים ליניארים וטבעיים מהמקובל בכלים היברידיים.
בשבילים מעניק הג'וק תחושה יחסית-חסונה, אך הנוסעים יסבלו מהנסיעה הקופצנית.
-
תמורה למחיר
מחירו של הג'וק ההיברידי גבוה בכ-17 אלף שקלים ממחיר גרסת הבנזין המקבילה. בהתחשב במחיר הדלק הנוכחי ובנסועה הממוצעת בישראל, תצטרכו יותר מחמש שנים כדי לסגור את פער המחיר הזה בדלק שתחסכו - וזו בעיית תמורה ממנה סובלות היברידיות רבות.
למרות זאת, היינו ממליצים על הגרסה ההיברידית של הג'וק על פני ורסיית הבנזין - בעיקר בזכות יחידת הכוח החלקה והנעימה יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן ג'וק מוצע בישראל בשתי גרסאות – טורבו-בנזין, 114 כ"ס, או היבירידית, 143 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
מלבד השינוי ביחידת ההנעה, לגרסה ההיברידית הופעה שונה הכוללת סבכה אטומה בחלקה, תגים שונים, חישוקים ייחודיים והיא מתהדרת בלוגו החדש של היצרנית.
רמת 'אסנטה טק' כוללת חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, ריפוד בד משולב עור, חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת 'אסנטה טק TT' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב ופנסי ערפל.
-
בטיחות
ניסאן ג'וק נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-81% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות דל יחסית למקובל כיום וכולל: מערכת בלימה אוטונומית ומערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה.
-
צריכת דלק
בסיום המבחן נרשמה צריכה ממוצעת של 16 ק"מ לליטר - שזה טוב בהרבה מגרסת הבנזין (שרשמה 11 ק"מ לליטר במבחן שלנו), אך פחות חסכוני ממתחרות היברידיות דוגמת יונדאי קונה וטויוטה יאריס קרוס (שהתקרבו ל-20 ק"מ לליטר כשנבחנו).
-
מה חדש בניסאן ג'וק 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
ניסאן ג'וק סובל ממספר מגרעות (שהבולטת בהן היא הנסיעה הנוקשה), אך מעניק חבילה מאוזנת ושימושית למשפחה קטנה. אך יותר מכך, כמו קודמו החלוצי הוא מציע גם קצת אופי - שזה משהו שבהחלט חסר ברוב המתחרים בקטגוריה.