ניסאן ג'וק 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ניסאן ג׳וק 2018 הוא קרוסאובר קטן המבוסס על פלטפורמה B של רנו-ניסאן, המשותפת לשפע של דגמים כמו רנו קליאו, ניסאן נוט ואחרים. הוא הוצג בתערוכת ז'נבה 2010, אך עיצובו עדיין שונה ורענן בנוף.
זהו קרוסאובר שונה מאוד מהעדר, שמצליח להעלות חיוך גם אחרי שנים על הכביש. יש לו אופי שהופך את הנהיגה למשהו רענן, הישיבה הגבוהה תקסום ללא מעט אנשים, העיצוב הפנימי שונה, והחיבה לרכבי פנאי או לפחות לעיצוב של אחד כזה, מוסיפה גם היא. נכון, יש לג'וק גם כמה מגרעות מורגשות: התיבה הרציפה, המרווח מאחור, תא המטען הקטן והנוחות הבינונית. אבל הוא מצליח להרגיש גדול מסך חלקיו, ובמחירו אטרקטיבי זהו רכב שני מעניין למי שרוצה לצאת מהמסגרת.
-
עיצוב ונוכחות
גם אחרי שנים על הכביש, הג'וק עדיין לא דומה לשום דבר אחר – יחידות תאורה קדמיות ענקיות במרכז הפגוש ולמעלה תאורת חניה קטנה יותר, שנראית כמו מחושי חרק. במבט מהצד קשה שלא להתרשם מבתי הגלגלים התפוחים בצורה כמעט מוגזמת, ורק מאחור הג'וק קונבנציונלי יותר - אך עדיין נאה.
-
תא נוסעים ומטען
אחרי העיצוב החיצוני הייחודי, תא הנוסעים פחות צעקני, אבל עדיין שונה. אזור ידית ההילוכים נראה כמו מיכל דלק של אופנוע, וצבוע בצבע כסף (בורדו בגרסה הבכירה) כמו גם חלקים בדלתות הקדמיות. איכות החומרים בסיסית, אך הפלסטיקים מורכבים היטב והאבזור נדיב. לא חסר מקום לנהג או לנוסע שלידו, אך מאחור הסיפור אחר – מרווח הראש מוגבל וכך גם מרווח הברכיים. קו חלונות גבוה גרר תלונות על הראות החוצה עבור ילדים. תא המטען בעל סף הטענה גבוה ובנוסף הוא קטן למדי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מספק 117 כ"ס אשר מועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. במהירות נמוכה לחיצה עדינה על הדוושה מניבה תגובה עצלה, וכך גם התגובה לשינויי מצערת מהירים. בהאצה חזקה הג׳וק הקטן זריז, אך מייצר רעש רב. תצרוכת הדלק הממוצעת עמדה בימי המבחן על כ-11 ק"מ לליטר מכובדים.
-
נוחות והתנהגות
ניסאן ג׳וק 2018 מציע נוחות ממוצעת. הוא מתקשה בעיקר על פני שיבושים גדולים, ובשיוט נשמעים רעשי כביש ורוח. בכל הקשור להתנהגות הוא מפתיע לטובה: ניתן לנהוג במהירות ובביטחון עם אחיזה גבוהה, והתחושה קלילה וזריזה אבל לא ספורטיבית. הבלמים התעייפו מהר מהרצוי בנהיגה מהירה בירידה, אך היו סבירים בנהיגה רגילה.
בכל הקשור לשטח, הג'וק מציע מרווח גחון של 18 ס"מ וזוויות עדיפות על המשפחתית הממוצעת. הוא נעים למדי בשבילים, כל עוד הם לא משובשים מדי. אז היכולת גבוהה יותר מרכב ליסינג, אבל עם הנעה קדמית בלבד לא בהרבה.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן ג‘וק מתומחר באופן סביר לקטגוריה, אך ב-2018 הוא כבר מעניק תחושה מיושנת מול רוב המתחרים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אסנטה פק 1.6 ליטר עם כ-650 יחידות.
-
סיכום
גם לאחר כמעט עשור על הכביש, הג'וק עדיין מציע חבילה ייחודית כרכב עירוני אופנתי; אבל אם אתם זקוקים לפרקטיקה או יכולת שטח, תצטרכו לחפש אותם במקום אחר.