פיג'ו 2008 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של פיג'ו 2008 הוצג ב-2019 ושיווקו בישראל החל באפריל 2020. דגם זה הוצע עם מנוע בעירה פנימית בבנזין ובדיזל – כל אחד בהספק 130 כ"ס – וגם בגרסה חשמלית עם 136 כ"ס.
באפריל 2022 החל שיווקה של גרסת 'GT פק' המצוידת באותו מנוע טורבו-בנזין מוכר של 1.2 ליטר 3 צילינדרים, אך בגרסה זו מייצר המנוע 155 כ"ס ו-24.4 קג"מ. גם כאן חובר המנוע לתיבה אוטומטית 8 הילוכים ולהנעה קדמית.
בגרסת 'GT פק' גם מפרט אבזור מועשר, הכולל: תאורת לד ייחודית בחזית, חישוקי "18 (במקום "17), מערך מולטימדיה משודרג עם צג "10 (לעומת "7) ומושבי ספורט עם ריפוד משולב באלקנטרה. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
פיג'ו 2008 נראה מצוין כאשר הוצג, וגם כיום עיצובו עדכני ורענן.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-2008 מוכרת לנו משאר דגמי פיג'ו הנוכחיים ומבוססת על 'i־קוקפיט', שעיקרו לוח מחוונים הנמצא מעל גלגל הגה קטן, ונוספים לו מסך מולטימדיה שמתחתיו מתגים המופנים יחד כלפי הנהג.
איכויות ההרכבה, הגימור והחומרים מצוינות ביחס למקובל בקטגוריה, אך נהגים גבוהים עלולים לסבול ממרווח חסר באזור הברכיים; המולטימדיה נוחה לתפעול הודות למתגים המורכבים מתחת לצג, אך עדיין אינה בחזית הטכנולוגיה מבחינת איכות התצוגה. בקרת האקלים מסורבלת לתפעול עקב העובדה שהיא נשלטת דרך המסך ולא באמצעות פקדים נפרדים.
המושבים נוחים מאוד לישיבה, אולם הכניסה לשורה השנייה אינה נוחה בגלל שהגג משתפל מוקדם. המרחב מאחור נאה ונפח תא המטען, 405 ליטרים, מספק ומבנהו שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע בגרסה הנבחנת מוכר, הנתונים לא. זהו אותו טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים, אלא שבגרסה זו הוא מפיק 155 כ"ס.
אותה תוספת תפוקה מעניקה לגרסה זו ביצועים טובים יותר המוצאים ביטוי בעיקר בתנאים מכבידים: נסיעה בעלייה, עקיפה בכביש חד-נתיבי וכדומה. פעולת תיבת ההילוכים חלקה, אך הורדת ההילוכים אינה מיידית וחדה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה, והיא משתפרת ככל שהמהירות עולה. בידוד הרעשים במהירויות גבוהות טוב ורעשי רוח קלים בלבד מתחילים לחדור במהירות של כ-110 קמ"ש.
היכולת הדינמית גבוהה בזכות מתלים המכוילים נכון, וה-2008 פונה היטב בכביש מפותל, גם במהירות גבוהה יחסית.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של פיג‘ו 2008 מציב אותו בלב הקטגוריה. אל מול המתחרים הוא מציע אופציה נדירה בסגמנט למנוע דיזל חסכוני ובכלל — חבילה מאוד מרשימה.
-
צריכת דלק
למרות תוספת ההספק ונהיגה בתנאים מכבידים, צריכת הדלק במהלך המבחן טובה, והייתה 12.3 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2022
תחילת שיווק גרסת 'GT פק' מחוזקת באפריל 2022.
-
סיכום
בפסגת הקבוצה.