פיג'ו 3008 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו 3008 עונה היטב להגדרה "קרוסאובר", שילוב בין רכב-פנאי למיניוואן קטן לסטיישן מוגבה. מבחינת הממדים הוא נמצא בצד היותר-קטן של משפחת רכבי הפנאי והוצע בתחילת הדרך רק עם הנעה קדמית (הנעה כפולה התקבלה רק בגרסה ההיברידית). כפיצוי, פיג'ו הציעה פטנט המכונה Grip Control, מערכת בקרת-משיכה חכמה המנתבת את הכוח בין הגלגלים הקדמיים באופן אלקטרוני. המערכת בת מספר מצבי פעולה הניתנים לבחירה על-ידי הנהג, אחד מהם הוא מוד "שטח". מערכת זו הוצעה בארץ ברמות הגימור היותר גבוהות. בגרסה ההיברידית, ההנעה הכפולה מתקבלת באמצעות המנוע החשמלי בלבד, ללא קשר מכני למנוע ולתמסורת שמלפנים.
חידוש טכנולוגי נוסף הוא מערכת Dynamic Roll Control המתפקדת עם המתלים האחוריים כסוג של מוט-ייצוב להקטן הגלגול בפניות.
האבזור כולל בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים נפרדים לנוסעים האחוריים, אופציה לתצוגה עילית, התראת שמירת מרחק מבוססת מכ"מ, אופציה לבקרת שיוט, בלם חניה אוטומטי עם הפעלה חשמלית, חיישני גשם, אורות וחניה, סיוע לזינוק בעליה בכל הגרסאות, אפשרות לפנסי בי-קסנון מתאזנים מאליהם ועוקבי פניה, והיצע מגוון של מערכות מולטימדיה, ניווט, תקשורת וכן הלאה.
לארץ הגיעה גרסת ה-1.6 ל' טורבו (156 כ"ס בהתחלה) המשודכת לתיבה אוטומטית (6 היל'). בתחילת שנת 2014 הגיע ה-3008 לאחר שעבר מתיחת פנים, שעיקרה שינויים קוסמטיים קלים. ב-2015 קיבל ה-3008 גרסה משופרת למנוע ה-1.6 ל' טורבו, עם 165 כ"ס והבטחה לפתרון בעיות הצטברות הפיח בראש המנוע, שאפיינה את הדגם הקודם.
-
עיצוב ונוכחות
קשה לקרוא ל-3008 רכב יפה. המראה שלו מגושם והחרטום המוגזם לא מצליח מסתיר את מה שהצללית מגלה די מהר: פיג׳ו 3008 2016 הוא יותר מיניוואן מרכב פנאי, ומספיק להביט בסרח העודף הקדמי שמאיים לנשוק למדרכה כדי להבין זאת.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים אפשר למצוא הרבה דימיון ל-308, אבל פיג'ו הצליחו ליצור כאן תחושה שונה וייחודית, במיוחד בזכות הקונסולה המרכזית המוגבהת. זו מאכלסת את בורר ההילוכים ומסתיימת בתא אחסון גדול ומקורר שבתוכו חיבור למערכת השמע. האווירה יוקרתית למדי, אבל זו רק אווירה: איכות החומרים וההרכבה לא מצטיינת. ה-3008 מציע מרחב מצוין מאחור. גם תא המטען ענק ומאפשר בחירה בין שלושה מפלסים לגובה הרצפה. דלת תא המטען נפתחת בשני חלקים.
-
מנוע וביצועים
פיג׳ו 3008 2016 מוצע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. היכולת מרשימה, עם ביצועים מצוינים, והאצות ביניים המבוצעות בקלילות. המנוע ליניארי מאוד בתגובות אך מעט חסר פלפל ולא חובב סל"ד גבוה. בכל מקרה, את העבודה הוא עושה בשקט מופתי.
-
נוחות והתנהגות
שלדת ה-3008 מגבה את יכולות המנוע, ויחסית לרכב כה גבוה הוא מציג כושר מפתיע בפניות. ההיגוי קל ופחות מדויק מזה של ה-308, אך התחושה דומה: רכב שניתן לנהוג מהר תודות ליכולת דינמית ואחיזה גבוהה, אבל בלי רמת מעורבות או ריגוש. על נהיגת שטח אין ממש מה לדבר.
כיול המתלים הנוקשה גורם לתחושה קופצנית בכל דרך. לעיתים מרימים ראש גם רעשי המתלים, מה שבולט על רקע רמת העידון הכללי הטובה מאוד.
 
-
תמורה למחיר
המחיר אינו גבוה ביחס לתמורה האיכותית, אבל יש מתחרים זולים יותר שמציעים תדמית שטח עדיפה.
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2016
זוהי שנתו האחרונה של הדור הראשון של ה-3008, ובנובמבר 2016 הוחלפה בדגם חדש לחלוטין. חוות הדעת מטה מבוססת על הדגם הישן. לפירוט על הדגם החדש, אנא ראו דף דגם למודל 2017.
-
סיכום
לא בדיוק רכב פנאי - אבל זוהי אופציה משפחתית מצוינת.