פיג'ו 3008 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף שנת 2016 השיקה יבואנית פיג׳ו את הדור השני של ה-3008 בישראל. הדגם המוחלף לא זכה להצלחה גדולה בשוק הישראלי בגלל מחיר גבוה בתחילת הדרך ועיצוב לא מוצלח לאורך כל הדרך. הדור החדש שונה לחלוטין - בשני התחומים. העיצוב החיצוני מקורי ובולט כנדרש בתחום הפנאי הקומפקטי הלוהט, והתמחור מיישר קו עם התחרות.
הדור השני של ה-3008 מבוסס על הפלטפורמה החדשה של הקבוצה והיצע המנועים מעט שונה מהמקובל בתחום: גרסת הבסיס מונעת דווקא על ידי מנוע דיזל 1.6 ל', 120 כ"ס; מעליה ממוקמת גרסת בנזין עם מנוע 1.6 ל', 165 כ״ס, ובפסגה שוב מנוע דיזל - גרסת GT עם מנוע 2.0 ל', 180 כ"ס.
רמת הגימור אקטיב, הבסיסית במבחר, הוצעה עם מערך מולטימדיה מקורי ("8) שכולל בלוטות' וממשק אפל קארפליי, כמו גם חישוקי "17 קלים, תפעול הילוכים מההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים עם שליחת מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי וחיישני חניה מאחור.
רמת הגימור הגבוהה יותר, פרימיום (רק בגרסת הבנזין), מציעה בנוסף מערך בטיחות שכולל התרעה על רכב בשטח מת ועל סטייה מהנתיב (כולל תיקון), עמעום אורות אוטומטי, קריאת תמרורי מהירות וחיישני חניה קדמיים. בתחום אבזור הנוחות מציעה רמת גימור זו מפתח חכם, מצלמה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תפעול חשמלי לכיוון המושבים, משטח טעינה אלחוטי לסלולאר, גג פנוראמי, חישוקי "19 ובקרת אקלים מפוצלת.
רמת הגימור GT תוסיף על כל אלו תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי "19, בורר מצבי ניהוג, גג שחור, עור משולב אלקנטרה, עיסוי במושבים הקדמיים, ואפשרות לצביעה שונה של דופן המכונית. חבילת גריפ קונטרול עם בקרת נסיעה במורד וצמיגי M+S הוצעה בתוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
פיג׳ו 3008 2017 נראה שונה מאוד מלפנים ומאחור מהמתחרים הישירים שלו בקטגוריה, ומציע עיצוב מובדל מאוד - מבלי להיות מוזר.
-
תא נוסעים ומטען
גם ב-3008 יישמה פיג'ו את תפישת הi- קוקפיט, בה ההגה קטן ונמוך נמצא מתחת למחוונים מבחינת קו הראיה. אבל הפעם היא לקחה זאת צעד קדימה כאשר לכל הגרסאות מחוונים מוקרנים עם אפשרות להחליף את המראה ואופי התצוגות. העיצוב ייחודי ונראה מצוין. שיק צרפתי במיטבו. גם החומרים טובים, אך התפעול של המערכות השונות דורש מעט תרגול. המיזוג, למשל, מופעל רק דרך מסך המגע.
 
תנוחת הנהיגה, כמו בכל דגמי פיג'ו החדשים, דורשת גם היא הסתגלות בגלל ההגה הקטן והנמוך, והמושב לא הכי נוח. המושב האחורי לעומת זאת מעולה, ויש שפע מקום לראש ולברכיים. תא המטען גדול, רחב ונוח להעמסה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה היא גרסה משופרת של מנוע ה-1.6 ל' טורבו, שמפיקה 165 כ"ס, והיא משודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית. העסק עובד בצורה נעימה מאוד בנסיעה רגועה, אך לפעמים צריך ללחוץ את דוושת התאוצה עד הסוף כדי לשכנע את התיבה להוריד הילוך. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 11.6 ק"מ לליטר.
גרסת הדיזל (1.6 ליטר, 120 כ"ס) איננה זריזה, אך ביצועיה מספקים. צריכת הדלק מצוינת.
 
-
נוחות והתנהגות
פיג׳ו 3008 2017, כמו קודמו, לא מצטיין על שיבושים חדים מהסוג שנפוץ בעיר. הנוחות במהירות נמוכה בינונית, אך בכבישים הבין עירוניים היא טובה למדי. בידוד הרעשים מצוין.
בפיתולים ה-3008 מפתיע עם תגובה חדה מאוד להפניית ההגה הקצר, ומגבה את התגובה הזריזה הזו עם אחיזה גבוהה ומתלים ששומרים את הרכב מאוזן מאוד. התוצאה היא רכב פנאי שמשנה כיוון כאילו היה סופרמיני קטנה וקלילה.
ביחס למרכיב הפנאי, ה-3008 פחות נוטה לשטח מחלק ממתחריו - המתלים הנוקשים לא מגהצים טוב את השבילים ובקרת המשיכה מעט אגרסיבית מדי.
 
-
תמורה למחיר
רכב הפנאי של פיג׳ו מוצע במחיר ממוצע ומציע איכות גבוהה - כך שהתמורה מעולה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.6 ליטר דיזל עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.6 ליטר טורבו עם כ-650 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2017
השקת דור שני כל-חדש לפני תחילת 2017. במהלך השנה, הצטרפה להיצע גרסת בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס.
-
סיכום
בניגוד לקודמו, הדור השני ל-3008 מאוד מוצלח: הוא אופנתי, מיוחד ומאובזר - בקטגוריה שבה העיצוב והייחוד חשובים במיוחד. הוא מרווח, פרקטי ונוסע היטב. לא היינו מתנגדים לנוחות נסיעה קצת יותר "צרפתית" - אבל הרושם הכולל הוא של רכב פרימיום ייחודי במחיר של רכב עממי.