פיג'ו 3008 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו 3008 הוא רכב פנאי קומפקטי מוצלח למדי, כזה שסימן V גדול על ביצוע מוצלח בסעיפים החשובים בכלים שכאלה — העיצוב החיצוני (המרהיב), תכנון הפנים (המקורי), ביצועים (טובים), איכות נסיעה ונוחות (משובחים). בקיצור, כל מה שחשוב ברכב שאמור להתנהל בכביש כשעל סיפונו נהג וכמה נוסעים.
עד לא מזמן הוצע פיג׳ו 3008 בשלוש גרסאות — דיזל 2.0 ליטר חזק ויקר (177 כ"ס), טורבו־בנזין 1.6 ליטר (165 כ"ס) ודיזל בסיסי 1.6 ליטר (120 כ"ס), שהייתה הזולה בהיצע. היצע ייחודי שהגביל מעט את התחרותיות של הרכב בסגמנט, והסוגיה הזו נפתרה בסוף 2018, עם הצטרפותן של שלוש גרסאות חדשות: טורבו-דיזל 1.5 ליטר (130 כ״ס), טורבו בנזין 1.2 ליטר (130 כ״ס) וגרסה מחוזקת למנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין, עם 180 כ״ס. שלושתן שודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
הדור השני של 3008 נאה מאוד לעין, ייחודי בהופעתו ובעל נוכחות חזקה - גם שלוש שנים אחרי שהושק.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג עיצוב ייחודי ואווירה יוקרתית. מנגד, מדובר בסביבת נהג לא שגרתית העלולה לדרוש פרק זמן להסתגלות - החל מתפעול המערכות השונות (רוב התפעול מתבצע דרך מסך מגע) וכלה בהגה הקטן והנמוך ובלוח המחוונים שניצב מעליו. חומרי הדיפון איכותיים, אך איכות ההרכבה והגימור שלהם לא תמיד מבריקה. מרחב הפנים טוב מאוד מאחור אך מלפנים עשוי להיות מעט צפוף בגלל מבנה הקונסולה הרחבה. תא המטען נדיב בגודלו, וישנם שלל פתרונות אחסון.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס (1.2 ל', בנזין, 130 כ"ס) מנפקת ביצועים נאותים, אך המנוע רועש מעט בטורים נמוכים, והדבר מורגש בייחוד במהירויות עירוניות. ה-1.6 ל' (בנזין, 180 כ"ס) כבר מציג ביצועים מרשימים מאוד.
הנעה ראשונה בדיזל מפתיעה ממש — המנוע מתעורר ברעש דיזל טיפוסי, אך מיד משתתק ועובד כל כך חלק עד כי לא תמיד ברור שהוא פועל. כל עוד נהגנו בו בצורה רגועה ומתונה, עד 3000 סל"ד, השקט נשמר בפנים. מעבר לכך, צלילו נכח בפנים אבל לא הפריע בשלב כלשהו.
הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ושימושי, והתיבה החדשה הרשימה מאוד בפעולה חלקה ובדפדוף מהיר בין ההילוכים, ורק לעיתים רחוקות היינו רוצים תגובה קצת יותר מהירה.
 
-
נוחות והתנהגות
לפיג׳ו 3008 2019 איכות נסיעה כוללת טובה, בזכות בידוד רעשים מוצלח ומתלים נוקשים המרסנים היטב את המרכב. עם זאת, בכבישים עירוניים שבורים, נוחות הנסיעה נפגמת בשל אותו כיול נוקשה.
התנהגות הכביש טובה מאוד עבור רכב פנאי, ואפשר לעיתים אפילו ליהנות מהנהיגה בפיתולים באופן שהינו נדיר ברכבי פנאי.
 
-
תמורה למחיר
ל-3008 איכות כוללת גבוהה ותמחור ראוי. מתחילת 2018 מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות גם ברמת הגימור הבסיסית, כך שציון הבטיחות הגבוה תקף מאותו הזמן לכל רמות הגימור.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.5 ליטר דיזל עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.2 ליטר טורבו עם כ-1200 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2019
אין חידושים לשנת המודל 2019.
-
סיכום
פיג׳ו 3008 2019 הוא רכב פנאי קומפקטי מהטובים בקבוצה - והוא מתומחר היטב. מה שהופך אותו לאחד הדגמים המומלצים ביותר לקניה בסגמנט.