פיג'ו 3008 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל שיווק הגרסאות ההיברידיות-נטענות של פיג'ו 3008 לאחר מתיחת הפנים; השינויים הבולטים הם בעיקר בחזית, שם הסבכה מודגשת יותר ועיצוב יחידות התאורה הצידיות בהשפעה ניבי אריה.
3008 ההיברידי-נטען מוצע בשתי גרסאות המבוססות על מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר, ובשתיהן תיבה אוטומטית 8 הילוכים.
בגרסה הראשונה התפוקה המשולבת 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ וההנעה קדמית. בגרסה השנייה תפוקה משולבת של 300 כ"ס ו-53 קג"מ, וההנעה כפולה.
במפרט אותו מערך בטיחות מקיף כבעבר, חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מולטימדיה "10 הגדול מקודמו ("8) ועוד.
גרסת ה-300 כ"ס ברמת הגימור 'GT' מוסיפה למפרט תאורת לד מלאה, איפור ספורטיבי, גג בצבע שחור, ריפוד המשלב עור מלאכותי ואלקנטרה, ועיסוי במושבים הקדמיים.
המחירים התייקרו במעט ביחס לעבר, בשתי הגרסאות.
-
עיצוב ונוכחות
ה־3008 הוא רכב נאה מאוד לטעמנו שעיצובו מבריק, ועדכון החזית "מרענן" ומשפר את המראה אף יותר.
-
תא נוסעים ומטען
כמקובל בדגמי פיג'ו מהדור הנוכחי, גם ב־3008 אותה סביבת נהג "i-קוקפיט" המאופיינת בגלגל הגה קטן ונמוך יחסית ולוח מחוונים הממוקם מעליו. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים בהחלט מכובדת. המרחב מלפנים אינו גדול מאוד והמרווח לברכי הנהג אינו מצטיין. מערכת המולטימדיה, בזכות המסך שצמח ל־"10 ומתגי ה"פסנתר" שמתחתיה, נוחה לתפעול. בקרת האקלים נשלטת באמצעות המסך ולא באמצעות פקדי שליטה נפרדים, מה שמסרבל את תפעולה.
מושב הנהג נוח במיוחד ותנוחת הנהיגה טובה.
גג השמש הפנורמי נפתח בחציו הקדמי, אך אור השמש חודר דרך הסוכך שלו, שאינו אטום לחלוטין.
הנוסעים מאחור ייהנו ממרווחי ראש ורגליים טובים. תא המטען קטן בכ־200 ליטר מגרסאות הבעירה הפנימית עקב המכלולים החשמליים, ונפח האחסון 395 ליטר בלבד.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה היא ההיברידית-נטענת הבכירה, עם תפוקה משולבת של 300 כ"ס ו־53 קג"מ. לסוללה קיבולת של 13.2 קוט"ש וטווח הנסיעה בחשמל בלבד 62 ק"מ.
לגרסה זו של ה־3008 יכולת מכובדת ביותר בכל תוואי, שיפוע ומהירות ולא נתקלנו במחסור בכוח גם בתנאים מכבידים ביותר, גם כאשר הסוללה כמעט והתרוקנה.
 
-
נוחות והתנהגות
היכולת הדינמית, למרות משקל עצמי לא נמוך (1.9 טון) שמקורו במערכת ההיברידית, טובה.
ל-3008 איכות נסיעה כוללת טובה, בזכות בידוד רעשים מוצלח ומתלים נוקשים המרסנים היטב את המרכב. עם זאת, במתאר נהיגה עירוני, נוחות הנסיעה נפגמת בשל אותו כיול נוקשה.
 
-
תמורה למחיר
בגרסאות הבנזין מציע 3008 תמחור תחרותי ותמורה מצוינת. הגרסה ההיברידית נטענת הבכירה יקרה מאוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה לפי אורך המסלול וחלקה של ההנעה החשמלית בו. זו הייתה במבחן בתוואי מאתגר 10.5 ק"/ל', ובשיוט הגיעה גם ל־15 ק"מ/ל'.
 
 
-
טווח נסיעה
יכולת נסיעה בפועל בחשמל בלבד היא לטווח של כ־40 ק"מ.
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2022
תחילת שיווק גרסאות היברידיות-נטענות בנובמבר 2021.
-
סיכום
מהטובות בקטגוריה.