פיג'ו 5008 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי קצת יותר משבע שנים מאז הצגת הדור הראשון, חשפה פיג’ו דור שני ל-5008, שנחת בישראל בסוף 2017. הדור השני של 5008 הוא רכב חדש לחלוטין – גדול יותר מקודמו, מצויד במכלולים חדשים, ובעיקר – הפך ממיניוואן לרכב פנאי.
בישראל מוצע פיג׳ו 5008 2018 עם שלושה מנועים לבחירה: 1.6 ליטר טורבו בנזין המספק 165 כ"ס, ולצידו 1.6 טורבו דיזל 120 כ"ס. בפסגת ההיצע עומדת גרסת ה-GT, לה מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל המייצר 180 כ"ס. שלושת יחידות הכוח משודכות לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
5008 מוצע עם מפרט אביזרי בטיחות תקני דומה לזה שנבחן עמו במבחן הריסוק האירופי, בו זכה לדירוג של חמישה כוכבים; כבר ברמת גימור אקטיב הבסיסית מוצע מערך בטיחות עשיר שכולל בלימה אוטומטית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב. לרמת הגימור פרמיום בלימה אוטומטית מתקדמת יותר, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים עם פעולה אקטיבית של ההיגוי.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ה-5008 ממשיך את הקו הייחודי המאפיין את זה שב-3008, אבל תוספת האורך וההבדל בפרופורציות יוצרים הופעה ספורטיבית פחות ואלגנטית יותר. הנוכחות בולטת וכמעט יוקרתית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה עיצוב מרהיב ומקורי, והתחושה הנוצרת בהתאם. הניסיון של פיג'ו עם מובילי נוסעים, נותן את אותותיו בשימושיות של שתי השורות האחוריות. הדלתות פוערות פתח רחב להשתחלות גם לשורה השלישית, החלל עצמו עצום ומהגדולים בקבוצה, הרצפה בשורה השנייה שטוחה לחלוטין, מבנה המושבים נפרד כך שלכל נוסע יש מקום ראוי וכל מושב יכול לנוע עצמאית.
כמקובל בקבוצה, תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, אך מעניק נפח עצום כאשר השורה השלישית מקופלת.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל הבסיסית חסכונית מאוד. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-15 ק"מ לליטר, 12% טוב מזו של גרסת הבנזין במבחן. אם אתם מרבים לנסוע בכבישים בינעירוניים, הפער יהיה גדול יותר, 20%-15% – ליטר סולר כל 17.5 ק"מ.
מנגד, גרסת הדיזל חלשה מגרסת הבנזין בהספק (120 כ"ס מול 165 כ"ס), ולמרות שפערי הביצועים לא גדולים הם בהחלט מורגשים. בחיי היום-יום הפער כמעט ולא יורגש בשני תחומים עיקריים: ניוד בעיר ושיוט רגוע מחוצה לה. אולם ככל שתוואי הנסיעה שלכם ואופיו כולל יותר מתאר הררי, היתרון נוטה לכיוון גרסת הבנזין. התיבה האוטומטית זהה, והיא במיטבה בהתנהלות רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
אחת מנקודות החוזקה של פיג׳ו 5008 2018 היא בידוד רעשים. מרגע שנסגרה הדלת, רעש המנוע נשאר בחוץ - אפילו בדיזל. בנוסף, זהו מכלי הפנאי הנוחים שבנמצא. הוא יודע להתמודד מצוין עם רוב תחלואי האספלט הישראלי ומגהץ מצוין שיבושים גדולים ובינוניים, כשרק כביש מחוספס ממש חודר מעט לתא הנוסעים.
היכולת טובה בפניות וישנו ריסון מוצלח לתנועות המרכב. ההגה אולי מעט חסר תחושה, אבל תגובתו נחושה להפניה.
 
-
תמורה למחיר
פיג’ו 5008 מתומחר באופן תחרותי למדי. ההבדלים בין הגרסאות אינם גדולים, כאשר גרסה הדיזל מתאימה יותר עבור מי שגומא מרחקים גדולים או שחיסכון בדלק נמצא בראש מעייניו.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת פרימיום 1.6 ליטר עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.6 ליטר עם כ-400 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2018
השקת דגם חדש לקראת 2018 עם שלוש אופציות מנועים ובשלוש רמות גימור.
-
סיכום
רכב פנאי משובח.