רנו קליאו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כדי להתנער מהתדמית האפרורית של הדור היוצא, הציגה רנו את הדור החדש של הקליאו בשנת 2012, והעניקה לו עיצוב ספורטיבי ומרשים בהרבה. גם תא הנוסעים זכה למראה עדכני ומודרני (אם כי החומרים מעט פשוטים למגע) והמרווח לנוסעים נותר טוב. הקליאו ממשיכה את המגמה של השנים האחרונות, שכוללת בחירה במנועים קטנים ומוגדשים – למעט המנוע הבסיסי בהיצע (1.2 ליטר, 75 כ"ס), כל המנועים מוגדשי טורבו.
אלינו הגיעה הקליאו ביוני 2013 עם מגוון מנועים רחב – החל מ-1.2 ליטר הבסיסי, דרך ה-0.9 ליטר המוגדש (90 כ"ס) וכלה ב-1.2 ליטר טורבו הבכיר (120 כ"ס). זמן קצר אחרי נחיתת הגרסאות הרגילות, הגיעה גם הקליאו RS – הגרסה הספורטיבית לקליאו החדשה. ה-RS עושה שימוש, לראשונה בתולדות הדגם, במנוע מוגדש (1.6 ליטר, 200 כ"ס) ותיבת הילוכים כפולת מצמדים במקום מנוע אטמוספרי ותיבה ידנית.
כבר בגרסת הבסיס (המוצעת רק ב-1.2 ליטר האטמוספרית) תמצאו רשימת אבזור הכוללת בקרת שיוט, קישוריות בלוטות' המופעלת ממסך מגע מקורי עם תפעול בעברית ומערכת ניווט – כולם כסטנדרט. בשאר הדגמים (0.9 ליטר ו-1.2 ליטר טורבו) רמת הבסיס גבוהה יותר ומוסיפה כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי, חלונות חשמליים מאחור וחיישני אורות וגשם.
-
עיצוב ונוכחות
הקליאו היא מכונית נאה ומודרנית, עם עיצוב בולט ומרשים.
-
תא נוסעים ומטען
רנו קליאו 2016 ממשיכה את הרושם החיובי גם בתא הנוסעים. כל הגרסאות מקבלות את פני הנוסעים עם מסך מגע גדול ומעוצב. איכות החומרים כבר פחות מרשימה.
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים. נציין לטובה את ההגה המתכוונן למרחק בשפע ס"מ ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה גם לגבוהים. מאחור מרווח מספק לברכיים ולראש, כזה שיספק רק מבוגרים בגובה ממוצע, ותו לא. תא המטען גדול יחסית, אבל פתח ההטענה לא ממש נוח.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ליטר טורבו מספקת 120 כ"ס ומומנט נאה של 19.3 קג"מ. תיבת ההילוכים הדו-מצמדית טובה, אם כי בעיר היא לפעמים פחות חלקה מהרצוי. הביצועים טובים, אבל פחות זריזים ממה שלמדנו לצפות לו מהשילוב של מנוע טורבו ותיבה כזו. במיוחד ביציאה מהמקום, שם יש השתהות מורגשת עד לקבלת התאוצה. בשיוט נרשמו 16.4 ק"מ/ל' ובכל המבחן, בתנאים מאומצים, 8.9 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של רנו קליאו 2016 בינונית. בנהיגה בעיר היא מקפצת על פני שיבושים קטנים וחובטת בכניסה לבורות. המצב משתפר עם העלייה במהירות, אבל היא עדיין מציגה נוחות לוקה בחסר. בכל הקשור להנאה מנהיגה הקליאו חביבה למדי. ההגה אומנם מנותק וקל יחסית, אבל הוא מקבל משקל תחת עומס, והרכב משלב בהצלחה בין הרגשה נטועה ובטוחה לבין נכונות גבוהה לפנות.
-
תמורה למחיר
מחיריה של הקליאו אומנם גבוהים, אך האבזור נדיב מאוד ביחס לקטגוריה.
-
מה חדש ברנו קליאו 2016
באוקטובר 2016 החל שיווק הקליאו המחודשת, כולל גרסה חדשה וייחודית - דיזל אוט' (תיבה דו-מצמדית) במרכב סטיישן בלבד.
-
סיכום
הדור הרביעי של הקליאו מציג חבילה מרשימה ברוב התחומים: היא נראית נהדר, רשימת האבזור ארוכה גם בגרסת הבסיס, יחידת ההנעה טובה והתנהגות הכביש מהנה. אבל נוחות הנסיעה מאכזבת, ומעיבה קצת על שלמות החבילה.