רנו קליאו 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו קליאו 2021 שייכת לדור החדש של מכוניות הסופרמיני. מדובר במכונית בעלת עיצוב חיצוני מרהיב ומושך את העין, אבל היופי האמיתי נמצא בפנים — סביבת הנהג מעוצבת לתפארת עם שפע חומרים, גוונים, משחקי תאורה ותשומת לב לפרטים. התחושה המתקבלת היא מאוד עשירה ומתקדמת. לכך קליאו מוסיפה יחידת הנעה חזקה ומחיר תחרותית ומייצרת חבילה מאוד מושכת.
ביולי 2020 הצטרפה אל ליין הדגמים גרסה נוספת; הגרסה החדשה, הפונה בעיקר לציי רכב, מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים אותו פגשנו בקליאו הידנית. מנוע זה משודך בגרסה זאת לתיבה אוטומטית-רציפה, בניגוד לדו-מצמדית המשרתת את גרסת ה-1.3 ליטר. כמו בגרסה הידנית, גם כאן המנוע מייצר 100 כ"ס, אך נתון המומנט נמוך יותר ועומד על 14.5 קג"מ, לעומת 16.3 קג"מ בידנית. לגרסה האוטומטית בלמי דיסק מאחור, בשעה שהידנית מצוידת בתופים.
מבחינת אבזור, הפערים אינם גדולים, ואלה כוללים ויתור על תפעול הילוכים ידני מההגה, התאמות צבע פנימיות, פנסי ערפל ויחידות תאורה ראשיות בעיצוב פשוט יותר (ועדיין מדובר בתאורת לד). כמו ב'אינטנס', גם ב'זן' בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
במפגש הראשון בתערוכת ז'נבה 2019 הדמיון לדור היוצא אכזב מעט, אבל על הכביש קל לזהות שמדובר במכונית שונה. הכל בה נראה יותר מלוטש ובשל. זה בולט בחזית שלובשת את קווי התאורה העכשוויים של רנו ובמכסה מנוע מפוסל יותר וגם בקווי הדופן המדויקים. הרוחב, יחד עם עיטורי רמת הגימור שמתבטאים בפגושים אגרסיביים יותר, מפלט בולט וחישוקי "17 גורמים לה להראות חובקת את הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
מול הדמיון החיצוני הפנים שונה לגמרי. הקליאו ביצעה צעד גדול מבחינת מראה ואיכות חומרים וה-RS-ליין מדגישה זאת עם מושבי ספורט נאים, שילוב גוונים בהירים ופלסטיק רך בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות כמו גם קווים צבעוניים באזור הבורר ולרוחב סביבת הנהג.
במרכז סביבת הנהג בולט מסך המולטימדיה הגדול והאנכי של רנו. התצוגה צבעונית ומרשימה ברגע הראשון, אך תפעול המערכת מורכב מדי.
המחוונים המוקרנים נראים קצת מצועצעים ולא נוח לתפעל את מערכי המידע שפזורים מצדי מד המהירות. תמונת המצלמות אינה ברורה מספיק.
מושב הנהג נראה מצוין ואכן נוח ותנוחת הנהיגה נמוכה יחסית. למרות בסיס גלגלים ארוך, המרחב לנוסעים מאחור רק סביר לרגליים ולראש. תא המטען גדול (391 ליטר) אך פתיחתו מהפגוש לא נוחה ושפת הטעינה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 130 כ"ס ממנוע 1.3 ליטר טורבו, הקליאו היא אחת החזקות בקטגוריה. ואכן היא זריזה (האצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות). התיבה אמנם איטית בתגובות ובתנועה עירונית אינה תמיד חלקה, אבל הביצועים טובים והמכונית מגיעה לקצב גבוה ללא מאמץ.
היינו שמחים לתגובה יותר חדה וישירה למצערת (זה קורה גם בשל השהיית טורבו מסוימת) וזה אומר שהכוח, בייחוד בעיר, מגיע לפעמים באופן לא הדרגתי.
תצרוכת הדלק הייתה טובה מאוד: 12.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 16.4 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה.
 
-
נוחות והתנהגות
עם חישוקי "17 וכיול נוקשה בעיר מורגשים שיבושים, בייחוד הבינוניים, אבל ההרגשה היא שהמתלים תמיד מתמודדים ולא מתרסקים ופעולתם שקטה. מחוץ לעיר המצב עדיף, כאשר הקליאו מסננת את חספוס הכביש. בסך הכל איכות הנסיעה טובה וגם רעשי הכביש והרוח אינם מוגזמים.
לקליאו אחיזה מצוינת ויכולת גבוהה. דרמות גדולות אין והמכונית נותנת תחושה שהיא מסוגלת להתמודד עם הרבה יותר כוח.
ההיגוי קל מדי ואינו מייצר תחושה מהודקת ברמת השלדה ואילו הבלמים חסרים חדות ונשיכה ראשונית.
 
-
תמורה למחיר
רנו קליאו 2021 היא מהיקרות בקטגוריה, אבל מציעה הרבה כוח ואבזור. זו מכונית שפונה לאזור ה"אנין" וה"אופנתי" בתחום הסופרמיני ועושה זאת באופן לגיטימי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה RS LINE 1.3 ליטר טורבו עם כ-550 יחידות.
אחריה גרסת זן 1 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו קליאו 2021
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
סופרמיני איכותית, שיקית וקצת יקרה.