רנו קליאו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו הציגה את הדור הרביעי של הקליאו בתערוכת פריז 2012, והוא עבר מתיחת פנים בשלהי 2016. הדגם החדש מעט גדול יותר מהדור היוצא, האורך צמח ב-7.2 ס"מ, הרוחב ב-2.2 ס"מ ורק הגובה נשאר כמעט זהה, ובסיס גלגלים התארך גם הוא ל-258.9 ס"מ, תוספת של 1.4 ס"מ.
הקליאו מוצעת בארץ במבחר נאה יחסית של גרסאות. הראשונה עם יחידה מוגדשת טורבו בנפח 0.9 ליטר עם 3 צילינדרים המספקים 90 כ"ס. מעליה גרסת דיזל, במרכב סטיישן בלבד, גם היא מנפקת 90 סוסים, אך משודכת לתיבה כפולת מצמדים. בפסגת ההיצע מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 120 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים בעלת 6 יחסי העברה.
כבר בגרסת הבסיס תמצאו רשימת אבזור הכוללת מפתח חכם (כולל כניסה), מערכת מולטימדיה מקורית עם מערכת ניווט, חיישני תאורה וגשם ובקרת שיוט.
הקליאו קיבלה ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון יורואנקאפ. יחד עם זאת, יש לזכור כי המבחן נערך בשנת 2012, כשהמבחנים היו פחות מחמירים מאשר ב-2018. היום היא כנראה לא היתה זוכה בציון הזה לאור העובדה שהיא לא מציעה אבזור בטיחות מתקדם כלשהו.
-
עיצוב ונוכחות
הקליאו היתה, ועודנה, אחת הסופרמיני היפות ביותר. עיצוב שרירי במידה וזורם, שמסתייע בידיות נסתרות לדלתות האחוריות לקבלת מראה דמוי שלוש דלתות - פשוט יפה. המפרט התקני כולל תאורת יום 'לד', פנסי ערפל ואפילו חישוקים קלים - תוספת לא מובנת מאליה כלל ברמות מחיר אלו, בוודאי לא במכונית מסגמנט הסופרמיני.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים של רנו קליאו 2018 נאה, ואיכות החומרים וההרכבה שופרו במתיחת הפנים - הקליאו עדיין לא מצטיינת בסעיפים אלו, אך היא כבר בהחלט ברמה סבירה.
המרחב לנהג ולנוסע לידו טוב, עם טווח כיוון רחב להגה ולמושב, ורק בתחום תאי האחסון נרשם מחסור קל. המושב האחורי מאכזב – הוא אחד הפחות מרווחים בקטגוריה. תא המטען גדול ועמוק, אך שפת ההטענה הגבוהה ופתח הטעינה הקטן יחסית פוגעים קצת בנוחות השימוש.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-0.9 ל' לא הרשים אותנו לפני מתיחת הפנים, אולם נראה גם הוא זכה לעדכון והמומנט טיפס מ-13.7 קג"מ בזמן ההשקה ל-14.3 קג"מ כיום. מה שחשוב יותר הוא שרצועת הכוח היעיל רחבה בהרבה מבעבר. המצמד רך והדרגתי, ההילוכים מחולקים היטב ולמוט ההילוכים מהלך קצר למדי ומדויק. צריכת הדלק היתה ממוצעת, ונעה בין 13 ל-14 ק"מ לליטר בתוואי פרברי ובנהיגה נורמלית. האמת שממנוע קטן שכזה ותיבה ידנית ציפינו לתוצאה טובה יותר.
גרסת ה-1.2 ל' טורבו מספקת ביצועים טובים, אך מעניקה תחושה פחות זריזה ממה שניתן לצפות מהנתונים על הנייר.
מנוע הדיזל שקט יחסית ומייצר ביצועים נאים, ורק מעל ל–100 קמ"ש, בעקיפות, מורגש מחסור בסוסים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה היתה בעבר עקב האכילס של הקליאו, ושמחנו לגלות כי גם בתחום זה נרשם שיפור במתיחת הפנים. בידוד הרעשים ממוצע, אם כי רעשי רוח מתחילים להיות נוכחים כבר באזור 100 קמ"ש.
הקליאו מהנה בהחלט בנהיגה דינאמית. נראה שהכיול החדש של המתלים עידן מעט את תגובות השלדה, וזה טוב. הבלמים – למרות תופים מאחור, עושים עבודה סבירה, הן מבחינת עוצמה ולינאריות, והן מבחינת עמידות.
 
-
תמורה למחיר
ברמת האבזור הבסיסית גרסת ה-0.9 ליטר טורבו מציעה תמורה טובה מאוד לכסף. הגרסאות האוטומטיות יקרות יותר ופחות משתלמות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקספרסיון פק פלוס 1.5 ליטר דיזל עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת לייף 1.2 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש ברנו קליאו 2018
אין עדכונים בשנת המודל 2018.
-
סיכום
לרנו קליאו 2018 עיצוב נאה, תא נוסעים נעים ומאובזר היטב, ביצועים טובים יחסית והתנהגות מהנה בצד הזכות, אשר מנצחים בנקל את המושב האחורי הצפוף ונוחות הנסיעה הבינונית.