רנו קדג'אר 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
תחום רכבי הפנאי הוא התחום הלוהט ביותר בעולם הרכב בעשור האחרון, ולכן קצת מפתיע שרנו, בעלת השליטה בניסאן שמככבת בתחום, התעכבה בהצטרפות למסיבה. הקדג׳אר, שמתבסס על מכלולי הקשקאי הוותיק, הוצג רק בשנה שעברה, והגעתו ארצה התעכבה עוד בשל המתנה לגרסאות האוטומטיות.
מידותיו גדולות במעט מהקשקאי ויחידות כוח שונות מאלו של האח לבית ניסאן, כשלארץ מגיעות שתי גרסאות: האחת עם מנוע בנזין 1.2 ליטר (130 כ"ס) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים; השניה עם מנוע דיזל 1.5 ליטר (110 כ"ס), ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים.
רנו קדג'אר 2016 מוצע בישראל בארבע רמות גימור, אשר כולן מצוידות בבלם יד חשמלי, בקרת שיוט, חישוקי "17 ולוח מחוונים דיגיטאלי (מבוסס מסך LCD) ייחודי לסגמנט.
שלוש רמות הגימור היותר-גבוהות מצוידות במסך מגע "7 בעל ממשק מדור חדש (כולל עברית), מערכת ניווט, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות ובעיקר - מערך בטיחות עם זיהוי סטייה מנתיב (ללא תיקוני היגוי), ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים וחיישני חנייה היקפיים. רמת גימור ׳לייף' הבסיסית, מנגד, מוצעת רק עם מערכת מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שרנו השתמשה באבולוציה למראה שהוצג בקליאו ובקפצ'ור, התוצאה פחות מוצלחת מאשר שני אלו, והקדג׳אר נראה גמלוני יותר מהקשקאי. מאידך, הוא נראה גדול וקשוח יותר מהקשקאי, וברמת האבזור הבכירה בהחלט בולט במגרש החניה.
-
תא נוסעים ומטען
רמות הגימור הבכירות שופעות אבזור מרשים, אבל החומרים וההרכבה לא מספיק איכותיים. גם בידוד הרעשים אינו מהמצטיינים. הנדסת האנוש טעונה שיפור, בעיקר בכל הנוגע לתפעול מערכת המולטימדיה. לרנו קדג'אר 2016 מרחב נאה מאחור ותא מטען גדול ויעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע של מומנט כבר מסל"ד נמוך, מה שמאפשר התנהלות קלילה ונעימה בנהיגה יום-יומית, עם תאוצות זמינות וחלקות. אולם בעקיפות בכבישים בין עירוניים, או בעומס של עלייה ומשקל, הוא לא מעניק תחושה מספיק כוחנית - ומייצר הרבה רעש. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב, אך מעט איטית בתגובותיה.
יתרונה העיקרי של יחידת הדיזל יורגש בתחנת הדלק - עם ממוצע מצוין של 15 ק"מ/ל'.
מנוע הבנזין שקט ונעים, נושם היטב בסל"ד גבוה ומייצר כוח יעיל בטווח סל"ד רחב. ביציאה מהמקום, בעיקר אם מנסים לזנק בעדינות, יש השהיה מורגשת במסירת הכוח, ואז לפעמים הוא מגיע בבת אחת. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.4 ק״מ/ל׳ - נתון ממוצע בקבוצה.
 
-
נוחות והתנהגות
במהירויות עירוניות, פעולת המתלים של הקדג'אר איננה מעודנת - יותר מדי שיבושים מועברים לתא הנוסעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת באופן ניכר. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, אך הקדג׳אר רך וגמלוני בתנועותיו, ומעניק תחושה של רכב גדול ממה שהוא.
-
תמורה למחיר
מחירו של הקדג'אר תחרותי ברמות האבזור הבכירות, פחות ברמת גימור לייף הבסיסית. גרסת דיזל היא המומלצת והמשתלמת בהיצע - בזכות חיסכון הדלק המשמעותי שהיא מעניקה.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, שמציע חבילה טובה ומאוזנת למשפחה.