רנו קדג'אר 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו קדג׳אר, שהוצג ב-2015, הוא רכב פנאי שממוצב בין הקפצ׳ור הקטן לקוליאוס הגדול, אך הגעתו ארצה התעכבה עד 2016 בשל המתנה לגרסאות האוטומטיות, וכן בשל שאיפת היבואן להעניק לרכב תמחור תחרותי. הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית הקומפקטית של רנו, המשרתת גם את ניסאן קשקאי - ומציע מידות גדולות במעט ויחידות כוח שונות מאלו של האח לבית ניסאן.
מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין מפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית חדשה עם 7 הילוכים. בגרסת הדיזל מותקן מנוע ה-1.5 ליטר עם 110 כ"ס המוכר של היצרן, המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים.
רנו קדג'אר 2017 מוצע בישראל בארבע רמות גימור - 'לייף' (הבסיסית), 'זן', 'דיינאמיק' ו'אינטנס'. כל רמות הגימור מצוידות בבלם יד חשמלי, בבקרת שיוט, בחישוקי "17 ובלוח מחוונים דיגיטאלי (מבוסס מסך LCD) ייחודי לסגמנט. יחד עם זאת, ישנם הבדלי אבזור משמעותיים בין רמת הגימור הבסיסית (לייף) לבין כל היתר, במיוחד בהיבט הבטיחותי.
שלוש רמות הגימור היותר-גבוהות מצוידות במסך מגע "7 בעל ממשק מדור חדש (כולל עברית; ברמה הבסיסית ישנה מערכת שמע רגילה), מערכת ניווט, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות ובעיקר - מערך בטיחות עם זיהוי סטייה מנתיב (ללא תיקוני היגוי), ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים וחיישני חנייה היקפיים. רמת ה'לייף' הבסיסית, מנגד, מוצעת עם מערכת מובילאיי. רמות האבזור היותר-גבוהות מצוידות גם בגג זכוכית (קבוע), ריפוד משולב עור וחישוקי "19.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב עגלגל ומגודל, עם דמיון ברור למשפחת דגמי הפנאי של רנו, אך התוצאה כאן פחות זורמת מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
רמות הגימור הבכירות שופעות אבזור מרשים, אבל החומרים וההרכבה לא מספיק איכותיים. גם בידוד הרעשים אינו מהמצטיינים.
הנדסת האנוש טעונה שיפור, בעיקר בכל הנוגע לתפעול מערכת המולטימדיה. לרנו קדג'אר 2017 מרחב נאה מאחור ותא מטען ענק ויעיל. היעדר פתחי מיזוג מאחור בולט לרעה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין שקט ובעל כוח זמין רב, אך מסירת הכוח לא מספיק ליניארית. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.4 ק״מ לליטר בימי המבחן.
מנוע הדיזל מציע זמינות כוח טובה במהירויות עירוניות, אך בעליות או עקיפות בינעירוניות הוא מעניק תחושה לא מספיק כוחנית. תיבת ההילוכים מעט איטית בהורדת קיקדאון.
צריכת הדלק מעולה - 15 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, פער משמעותי לעומת מתחרים מונעי בנזין.
 
-
נוחות והתנהגות
הקדג'אר מציע נוחות הנסיעה טובה, והוא נחבט רק בשיבושים גדולים. כיול המתלים הרך פוגע לרעה ביכולת הדינאמית, והרכב מעניק תחושה מגושמת - אך שומר על יציבות ואחיזה גבוהות. הבלמים חדים ומגיבים היטב.
-
תמורה למחיר
מחירו של הקדג'אר תחרותי ברמות האבזור הבכירות, פחות ברמת גימור לייף הבסיסית. גרסת דיזל היא המומלצת והמשתלמת בהיצע - בזכות חיסכון הדלק המשמעותי שהיא מעניקה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אקספרסיון 1.5 ליטר דיזל עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת זן 1.2 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
-
סיכום
הקדג'אר הוא רכב פנאי נעים שמבצע את רוב המשימות בצורה טובה, אך סובל מאיכות תא נוסעים לא מספיק גבוהה. הוא אינו מתבלט באף תחום זולת צריכת הדלק בדיזל, אך מציע חבילה כוללת נאה.