רנו קדג'אר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
תחום הפנאי גדל בשנים האחרונות בקצב אדיר, ואף יצרן לא יכול להתעלם ממנו. אם לוקחים בחשבון את ההצלחות הגדולות של ניסאן בתחום, קצת מפתיע שרנו, בעלת השליטה בניסאן, התעכבה בכניסה לתחום. הצעד הראשון שלה היה מהוסס, עם הקוליאוס האפרורי שהוצג ב-2008.
אבל רנו למדה את הלקח והשלימה את החסר במבחר עם שלושה כלי פנאי: הקפצ'ור הקטן, קוליאוס חדש והקדג'אר; רנו אוהבת להישען על ניסאן בתחום הפנאי, והפעם התבססה על הקשקאי. הרכב החדש חולק עם הקשקאי לא רק פלטפורמה ואורך בסיס הגלגלים (265 ס"מ), אלא שפע רכיבים נוספים. גם תא הנוסעים של רנו קדג׳אר 2018 כולל מספר רכיבים שיש בקשקאי (בקרת האקלים, למשל), אך העיצוב חדש וייחודי.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שרנו השתמשה באבולוציה למראה שהוצג בקליאו ובקפצ'ור, התוצאה פחות מוצלחת מאשר שני אלו, והקדג׳אר נראה גם כבד יותר מאשר הקשקאי. מאידך, הוא נראה גדול וקשוח יותר מהקשקאי, וברמת האבזור הבכירה בהחלט בולט במגרש החניה.
-
תא נוסעים ומטען
רמות הגימור הבכירות שופעות אבזור מרשים, אבל החומרים וההרכבה לא מספיק איכותיים. הפלסטיק ברובו קשיח למגע ויותר מדי פעמים במהלך המבחן קרקש. לכך נלוו לעיתים רעשי רוח צורמים (בייחוד במהירות כביש 6) וגם מערך המיזוג אינו שקט.
מערכת המולטימדיה שופעת אפשרויות, אך נדרש זמן רב מדי להבין אותן, להתרגל לתפעול, ולהגיע לפרטים הקטנים - והנדסת האנוש, גם בפריטים אחרים, אינה מבריקה.
תנוחת הנהיגה טובה, אך עיצוב מכסה המנוע, שיוצר תחושת רכב גדול, מפריע מעט לראות לפנים עבור נהגים נמוכים. לרנו קדג'אר 2018 מרחב נאה מאחור, תא מטען ענק שניתן לחלקו עם מחיצות נשלפות נוחות, ואפשרות לקיפול מושבים אחוריים במשיכת לחצן. עם זאת, חבל שאין יציאות מיזוג ליושבים מאחור או כיסוי איכותי יותר למטען.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין שקט ונעים, נושם היטב בסל"ד גבוה ומייצר כוח יעיל בטווח סל"ד רחב. ביציאה מהמקום, בעיקר אם מנסים לזנק בעדינות, יש השהיה מורגשת במסירת הכוח, ואז לפעמים הוא מגיע בבת אחת. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.4 קמ"ל.
מנוע הדיזל מציע זמינות כוח טובה במהירויות עירוניות, אך בעליות או עקיפות בינעירוניות הספקו הנמוך-יחסית מורגש. תיבת ההילוכים עובדת טוב בדרך כלל, אם כי פעולתה מעט איטית.
צריכת הדלק מצוינת - 15 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. לחסכון בדלק תורמת גם מערכת עצור-סע, אלא שזו ממהרת לכבות את המנוע בכל עצירה - ולא ממש זריזה בהחזרתו לחיים, עניין שיכול להפריע בנהיגה עירונית.
 
-
נוחות והתנהגות
הקדג'אר נעים ונוחות הנסיעה שלו טובה למדי. רק שיבושים גדולים בעיר ומחוצה לה (או חיבורי כביש בולטים) מורגשים מדי. בשטח, אולי בגלל תחושת הגודל שהוא מייצר, הוא נדמה כפחות עדין ושביר מהקשקאי. מעבר על בורות גדולים קצת מציק, אך על פני שבילים מפולסים הוא מרגיש בבית.
בפיתולים התחושה מעט כבדה ומגושמת, עם רכינה מורגשת של המרכב בכניסה לפניות והגה ארוך יחסית (עם תחושה מלאכותית במרכז). אבל אחרי פרק הסתגלות קצר מגלים רכב יציב, עם אחיזה טובה ובעל יכולת טובה ותגובות נכונות.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של הקדג'אר - דווקא בגרסאות היותר-מאובזרות - תחרותי למדי. יתרונו הגדול של הקדג'אר הוא בגרסת דיזל, שמציעה חיסכון אמיתי בדלק לעומת המתחרים, המוצעים במחיר דומה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה לייף 1.5 ליטר דיזל עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת לייף 1.2 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
 
-
סיכום
רנו למדו מניסיון העבר, והקדג'אר בהחלט מרשים ביכולתו הכוללת. הנוחות והדינאמיות טובות, והוא מציע שימושיות וחיסכון לעומת המתחרים מקוריאה, ואבזור עשיר ברמות הגימור הבכירות. ההערה הגדולה נוגעת לרושם הלא מספיק איכותי שמשאיר תא הנוסעים.