רנו מאסטר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
המסחרית הגדולה של רנו חודשה, כמו רוב הברנז'ה ב-2014 וב-2015, לכבוד יורו 6. ההופעה שודרגה בזכות סבכה גדולה ופנסים מוארכים ומגודלים. בשנת 2020 הגיעה גרסה לאחר עדכון נוסף שכלל עדכוני עיצוב אך חשוב מכך תוספות למערכות הבטיחות.
המנוע העיקרי הוא 6 2.3 ליטר טורבו-דיזל בטווח הספקים רחב בעולם – בישראל הגרסאת 163 כ"ס או 180 כ"ס. התיבה ידנית או רובוטית 6 הילוכים, בישראל ידנית בלבד.
ההנעה קדמית, בגרסה הכבדה אחורית ומ-2016 היא גם כפולה. ועוד: הגה חשמלי, ESP וחיישני משקל חדשים, תיקון סטייה בגלל אחיזה, שליטה בנגרר ודימום/התנעה. מאסטר מוצע כרכב שלדה או טנדר עם תא-נהג יחיד/כפול וגם כואן, קומבי או כרכב להולכת נוסעים – עם שלושה בסיסי גלגלים, ארבעה אורכי מרכב ושלוש רמות גובה: 7.5-17 מ"ק, 2.8-5.0 מכ"מ טון ו-17 נוסעים.
מאסטר נמכר גם כאופל/ווקסהול מובאנו או ניסאן NV400. בגרסת הטנדר/משאית מחליף גם את המסחרית הכבדה מסקוט שייצורה הופסק.
-
עיצוב ונוכחות
עדכוני העיצוב של מתיחת הפנים האחרונה מסייעים למאסטר לשמור על הופעה עדכנית, על אף גילו.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה נוחה, למרות היעדר ידיות אחיזה. מושב הנהג מוצלח לרוב. הראות לחוץ טובה וגם תנוחת הנהיגה.
המופע הכללי מיושן, בסיסי ופשוט – גם במונחי הסגמנט. איכות החומרים נמוכה, ההרכבה טובה ויש המון תאי אחסון.
באגף המטען פתח טוב ורחב, פתיחת הדלתות והנעילה מוצלחת, ניתנות לקיבוע ב-0 ו-180 מעלות.
-
מנוע וביצועים
בחנו את הגרסה הבכירה במרכב ואן בינוני-גבוה עד 3.51 טון – 2.3 ל', 180 כ"ס, תיבה ידנית, הנעה קדמית – והביצועים כאן טובים מאוד. המנוע גמיש, מושך כבר מסל"ד נמוך וצובר מהירות בקצב נאה ביותר.
תיבת ההילוכים שותפה טובה – מהלך הבורר טוב ומדויק וחלוקת יחסי העברה מוצלחת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר ומחוץ לעיר ועל כל סוג שיבוש, מרשים.
לחובתו של מאסטר רמה גבוהה של רעשים – המנוע נשמע, גם רעשי הדרך והרוח בולטים וישנם רעשים וקרקושים מאזור ההטענה.
היכולת הדינאמית גבוהה וטובה ביחס לסגמנט. חשוב מכך, כושר התמרון ביחס לגודלו של הרכב נאה.
-
תמורה למחיר
רנו מאסטר מתומחר באופן מקובל בסגמנט, אולם מדובר באחד מהכלים הוותיקים בו.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו מאסטר מוצע בישראל בשתי גרסאות מנוע – 2.3 ל' עם 163 כ"ס או 180 כ"ס, לשתיהן תיבה ידנית – ובמגוון רחב מאוד של גרסאות מרכב ומשקל מורשה: ואן סגור, קומבי, טנדר ארגז פתוח, גבוה, נמוך, בינוני – גרסה לכל עניין.
-
בטיחות
רנו מאסטר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2015 – ציון שאינו תקף כיום – וקיבל אז דירוג של 3 כוכבים.
היצע מערכותה הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, התראה על סטיה מנתיב ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ של אוטו התקבל נתון ממוצע של 8.7 ק"מ לליטר.
-
סיכום
הצעה מגוונת ומוצלחת בסגמנט, אבל הגיל ניכר.