רנו טראפיק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2014 הכריזה רנו על טראפיק חדש, דור שלישי לדגם.
הדור החדש, שיצא לאור לרגל כניסת תקנות 'יורו 6', מביא לשוק את העיצוב המרשים של קודמו בהופעה משופרת, מרכב מוארך, סביבת נהג מחודשת, ואבזור בטיחות ונוחות משודרגים. טראפיק מוצע כמשאית-שלדה/טנדר עם תא-נהג יחיד/כפול וגם כרכב משלוח בשני גבהים, קומבי לסחורה ולנוסעים, כמיניבוס ואפילו כמיניוואן מפואר – הכל בשתי מידות בסיס-גלגלים/אורך.
בשנת 2019 הדגם עבר מתיחת פנים שכללה עדכונים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג, ובשנת 2022 החל שיווק מהדורה לאחר מתיחת פנים שנייה שכללה בעיקר שינויי עיצוב ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות בחלק מגרסאות הדגם.
לאחר מתיחת הפנים הראשונה (2019) החל שיווק הדגם בישראל עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' המציע 170 כ"ס ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית.
-
עיצוב ונוכחות
רנו טראפיק נראה מצוין מבחוץ, עם סממני עיצוב (יחידות תאורה, למשל) המשייכים אותו באופן ברור למבחר הדגמים של היצרנית.
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בחלקים מסוימים (בעיר) ואפילו טובה מאוד באחרים (מחוץ לעיר). לכך מוסיף הטראפיק גם ריסון טוב של המרכב.
בידוד הרעשים לא מצטיין — לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים.
היכולת הדינאמית של הטראפיק טובה ומאפשרת לו לנוע בבטחה גם בכבישים עקלקלים.
-
תא נוסעים ומטען
רנו טראפיק מציע סביבת נהג סולידית למראה. יש לא מעט חלקים שנראים מיושנים עם כמה חלקים שמוכרים מדגמי רנו עדכניים יותר. חבל שאין ידית אחיזה מלפנים שהייתה מקלה על הכניסה.
שדה הראייה לפנים מצוין, מושב הנהג נוח מאוד והמראות נוחות לתמרונים צפופים.
דלתות ההזזה בגרסת הנוסעים קלות לתפעול, והמרחב לנוסעים בשורות 2 ו-3 מצוין. הכניסה לשתי השורות קלה ונוחה.
תא המטען גדול, יעיל ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו דיזל (2.0 ל‘, 170 כ“ס) חזק ומאפשר לטראפיק כושר תנועה מכובד ביותר, גם במעלה הררי ארוך.
התיבה (רובוטית דו-מצמדית) פועלת חלק ומסייעת להפיק את המיטב מהמנוע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בחלקים מסוימים (בעיר) ואפילו טובה מאוד באחרים (מחוץ לעיר). לכך מוסיף הטראפיק גם ריסון טוב של המרכב.
בידוד הרעשים לא מצטיין — לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים.
היכולת הדינאמית של הטראפיק טובה ומאפשרת לו לנוע בבטחה גם בכבישים עקלקלים.
-
תמורה למחיר
טראפיק הוא לא הרכב הכי עדכני בקטגוריה, אבל הוא מתומחר בצורה הוגנת ומציע יכולת נאה. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
טראפיק מוצע עם שני בסיסי גלגלים – 310 ו-350 ס"מ – אורכה של הקצרה 508 ס"מ לנוסעים ו-500 ס"מ לסגורה, ואורכה של הארוכה הסגורה 540 ס"מ.
טראפיק מוצע בגרסה לארבעה נוסעים (קומבי) ובגרסה ייעודית להולכת שמונה נוסעים. בגרסאות אלה צג מולטימדיה במידה "9 ומערכות בטיחות עדכניות: בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
טראפיק מוצע גם בגרסת ואן משלוח סגור, במבנה רגיל או מוארך. השינויים שנעשו במתיחת הפנים לא הוטמעו בגרסאות אלה; במפרט האבזור צג המולטימדיה הקטן יותר ("7), ומפרט הבטיחות חסר את המערכות המתקדמות, כך שהרכב חייב במערכת התרעה בהתקנה מקומית ("מוביל איי").
-
בטיחות
הדגם נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2015 (מבחן פחות מחמיר) וזכה לציון של שלושה כוכבים בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של רנו טראפיק טובה למדי — 11.5 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.
-
מה חדש ברנו טראפיק 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מסחרי נוח וחזק.