סיאט לאון 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של סיאט לאון הוצג בסוף 2012 והגיע לישראל בספטמבר 2013. בשונה מהדור הקודם שיוצר רק בתצורת האצ'בק 5 דל', הדור הזה מוצע גם בתצורות נוספות: 3 דלתות (שנקראת SC) וסטיישן (שנקראת ST והגיעה לישראל באוגוסט 2014) שלה מרכב ארוך משמעותית (454 ס“מ, תוספת של 28 ס“מ) ותא מטען גדול יותר, 587 ל' לעומת 380 ל' ב-5 דל'.
לאון היא המכונית השניה בקונצרן פולקסווגן להתבסס על פלטפורמת ה-MQB החדשה והמודולרית וביחס לקודמתה בסיס הגלגלים צמח ב-6 ס"מ משמעותיים ל-264 ס“מ, כשהאורך הכללי התקצר בכ-5 ס“מ ל-426 ס"מ.
היצע המנועים רחב, לכולם מגדש טורבו, והוא לא השתנה מאז תחילת שיווק הדגם. גרסת ה-5 דל' משווקת עם שני מנועים לבחירה: 1.2 ל', 105 כ"ס עם תיבה ידנית (6 הילוכים) או עם אוטומטית רובוטית דו-מצמדית (DSG) עם 7 הילוכים, וגם עם מנוע 1.8 ל' שמפיק 180 כ"ס אוטומטי. גרסת ה-3 דל' מוצעת עם מנוע ה-1.4 ל' תחילה עם תיבה ידנית כשמשנת 2014 גם עם אוטומטית, ו-1.8 ל' אוטומטית. גרסת הסטיישן שהצטרפה בהמשך שווקה רק עם מנוע ה-1.2 ל' ואותה תיבה אוטומטית.
גרסת הקופרה (מנוע 2.0 ל') שהצטרפה באוגוסט 2015, מוצעת בישראל רק בהספקה הגבוה (280 כ"ס) ובשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים. אין אפשרות לתיבה ידנית.
כמו בפולקסווגן גולף (דור 7) ובסקודה אוקטביה (דור 3), גם כאן קיימים הבדלים במערך המתלים האחורי. קורת מתח בגרסאות החלשות יותר (1.2 ו-1.4 ל') ורב-חיבורי בחזקות (1.8 ל').
יש שתי רמות הגימור. רמת סטייל כוללת חישוקים קלים, מערך שמע מקורי עם שליטה מההגה, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת וצג מרכזי. רמת ה-FR כוללת גם גג נפתח, ריפוד עור משולב אלקנטרה, העברת הילוכים מההגה, חישוקים גדולים יותר (17 אינץ') ואפשרות בחירה במצבי הניהוג.
סיאט לאון נבחנה ע“י EuroNCAP בשנת 2012 וזכתה בציון של 5 כוכבי ריסוק.
-
עיצוב ונוכחות
סיאט לאון 2015 לוקחת את החרטום והקווים שנצפו קודם באיביזה ומיישמת אותם באופן הרמוני יותר ועם פרופורציות עדיפות. החלק האחורי, עם הדמיון המסוים לאלפא רומיאו, הוא הצד החזק של המכונית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעט שגרתית, החומרים סבירים עד טובים (רך למעלה נוקשה למטה) והתחושה הכללית מעט קודרת בגלל הצבע השחור השולט. מאפייני סביבת הנהג המוכרים של הקבוצה, בהם מחוונים נאים ובקרת האקלים הנוחה לתפעול, נמצאים גם כאן. יוצא דופן הוא צג המגע הקטן שדורש אצבעות מיומנות, אינו נוח במיוחד לתפעול, וגם לא מזמין במראה.
תנוחת הנהיגה טובה וטווח אפשרויות הכיוון של המושב וההגה טובים. המרחב מלפנים טוב ומאחור סביר. תא המטען גדול ושמושי.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ל האוטומטית (DSG) ביצועים טובים. המנוע הזה במיטבו בחצי דוושה ובמצב לא ממש מאומץ. התיבה האוטומטית זריזה, אבל בכל גרסאות המנוע לא רהוטה מספיק בתנעה איטית כמו זחילה או חניות. צריכת הדלק חסכונית מהממוצע עם 13.5 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1.4 ל‘ עם 122 כ"ס מספק ביצועים טובים מעט יותר וגם כאן צריכת הדלק חסכונית מהממוצע.
מנוע ה-1.8 ל' מציע ביצועים טובים בהרבה ומשובחים לפי כל קנה מידה.
בגרסת קופרה כבר מדובר בהוט-האצ' של ממש עם נתון תאוצה מרשים של 5.7 שניות ל- 100 קמ"ש.
 
-
נוחות והתנהגות
סיאט לאון 2015 מתקשה מעט עם שיבושים עירוניים (שילוב של מתלים נוקשים וקורת המתח פשוטה שקיימת במנועים הקטנים). מחוץ לעיר היא נעימה משמעותית.
למרות הדימוי הצעיר של מותג סיאט, הלאון אינה מביאה תחושות ספורטיביות במיוחד בניהוג, אבל מציגה יכולת טובה.
 
-
תמורה למחיר
לאון היא משפחתית טובה עם ביצועים ויכולת נאותים, לצד רמת אבזור גבוהה. יחד עם מחיר נמוך מהמתחרות (בגרסאות הבסיס), היא מציעה עסקה אטרקטיבית. גרסאות החזקות יקרות בהרבה ופחות אטרקטיביות.
-
מה חדש בסיאט לאון 2015
הצטרפה להיצע גרסת קופרה.
-
סיכום
משפחתית טובה עם דימוי צעיר.