סיאט לאון 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
המשפחתית של סיאט הגיעה לישראל בספטמבר 2013, ומוצעת בשלוש תצורות מרכב: האצ'בק 5 דל', 3 דלתות (שנקראת SC) וסטיישן (שנקראת ST והגיעה לישראל באוגוסט 2014).
היא מבוססת על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, וביחס לקודמתה היא קצרה ב-5 ס"מ (לכדי 426 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ משמעותיים (ל-264 ס“מ). לסטיישן מרכב ארוך יותר (454 ס"מ) ותא מטען גדול משמעותי 587 ל‘ לעומת 380 ל' בהאצ'בק 5 דל'.
היצע המנועים הרחב לא השתנה מתחילת שיווק הדגם ולכולם מגדש טורבו. גרסת ה-5 דל' מוצע עם מנוע בנפח 1.2 ל', 105 כ"ס ו-1.8 ל' שמפיק 180 כ"ס. המנוע הקטן משודך לתיבה ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית רובוטית דו-מצמדית (DSG) עם 7 הילוכים, ומנוע ה-1.8 ל' לתיבה האוטומטית. גם גרסת ה-3 דל' מוצעת עם שני מנועים לבחירה: 1.4 ל' ידני ואוטומטי, ו-1.8 ל' אוטומטי. גרסת הסטיישן משווקת רק עם מנוע ה-1.2 ל' ואותה תיבה אוטומטית. לגרסת הקופרה שהצטרפה באוגוסט 2015, מנוע 2.0 ל', 280 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים. אין אפשרות לתיבה ידנית.
כמו בפולקסווגן גולף (דור 7) ובסקודה אוקטביה (דור 3), גם בלאון קיימים הבדלים במערך המתלים האחורי. קורת מתח בגרסאות החלשות יותר (1.2 ו-1.4 ל') ורב-חיבורי בחזקות (1.8 ל').
היצע רמות הגימור לא השתנה וכולל שתי רמות, סטייל ו-FR. פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2015.
סיאט לאון נבחנה ע“י יורו NCAP בשנת 2012 וזכתה בציון של 5 כוכבי ריסוק.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מעט מופנם, ומפגין דמיון בולט לאיביזה הקטנה ממנה. הביצע בלאון טוב מאשר באיביזה והמכונית נראית טוב בהרבה בצבעים בהירים ונועזים.
-
תא נוסעים ומטען
הקווים הכלליים של סביבת הנהג, קצת פחות מזמינים. החומרים אומנם רכים מלמעלה ונוקשים למטה, אבל התחושה הכללית קודרת ומעט מיושנת. ברמת הגימור הבסיסית מסך "5 קטן יחסית למה שמציעות המתחרות.
המרחב מלפנים טוב, ותנוחת הנהיגה נוחה. מאחור המרחב סביר לתא המטען מבנה נוח וגדול.
 
-
מנוע וביצועים
על הנייר, 105 כ"ס של מנוע 1.2 ל' אינם נשמעים מרשימים, אבל ביומיום הביצועים נמרצים למדי, ומספיקים בהחלט לתנועה במהירויות שפויות. התיבה האוטומטית זריזה, אבל בכל גרסאות המנוע לא מספיק מעודנת בתנעה איטית כמו זחילה או חניות. צריכת הדלק חסכונית מהממוצע עם 13.5 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1.4 ל‘ עם 122 כ"ס מספק ביצועים טובים מעט יותר וגם כאן צריכת הדלק חסכונית מהממוצע.
מנוע ה-1.8 ל' מייצר ביצועים זריזים מאוד, מהסוג שקל להעריך ביום יום, גם בסתם נסיעה לעבודה.
לקופרה ביצועים מעולים עם נתון תאוצה של 5.7 שניות ל-100 קמ"ש. אין הרבה מכוניות הנעה קדמית שמסוגלות לצאת מהמקום כל כך מהר.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים הנוקשים וקורת המתח הפשוטה (עם המנועים הקטנים) מובילים לכך שלאון לא מצליחה להתמודד עם שיבושים במהירות איטית. בבינעירוני נוחות הנסיעה כבר טובה.
להגה משקל מעט קל אך פעולתו ברורה ומדויקת, יכולת שינוי הכיוון טובה וריסון תנודות המרכב נאה. קל לנהוג בה מהר, אבל סיאט לאון 2016 לא מהנה במיוחד.
 
-
תמורה למחיר
סיאט לאון 2016 מציעה שילוב של שימושיות ביום יום עם יכולת וביצועים ברמה גבוהה ביותר. גרסאות הבסיס מציעות חבילה טובה ובמחיר אטרקטיבי. הגרסאות החזקות מעט יקרות ופחות תחרותיות.
-
מה חדש בסיאט לאון 2016
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אופציה תחרותית למי שמחפש משפחתית מעט שונה.