סיאט לאון 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של סיאט לאון הוצג בתחילת 2013, הגיע לישראל בספטמבר אותה שנה, ומוצע במספר גרסאות מרכב: 3 דל', 5 דל' וסטיישן (שנקראת ST והגיעה לישראל באוגוסט 2014). מפברואר 2017 המשפחתית של סיאט משווקת בישראל לאחר מתיחת פנים. זו כוללת עדכון קוסמטי לחרטום (פנסים, פגוש) וכמה נגיעות קלות בעיצוב הפנים. עיקר הבשורה היא בשינוי היצע המנועים ורמות הגימור.
מנוע ה-1.2 ל' שודרג וכעת מפיק 110 כ"ס (לעומת 105 כ"ס עד עתה). בעבר זה היה המנוע העיקרי, אבל מנקודה זו הוא יוצע בישראל רק עם תיבה ידנית (6 הילוכים) וללא אפשרות לתיבה אוטומטית (דו-מצמדית 7 הילוכים). את מקומו יתפוס מנוע 1.0 ל' שהצטרף למבחר הישראלי במאי 2017, ומציע 115 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילו'. מעליו מנוע ה-1.4 ל' טורבו-בנזין החדש, 150 כ"ס, שמחליף מנוע 1.4 ל', 122 כ"ס שקודם הוצע רק בלאון 3 דל'. גם כאן התיבה היא דו-מצמדית 7 הילו'. גרסת ה-1.8 ל', לא השתנתה – עדיין עם 180 כ"ס, עדיין עם תיבה דו-מצמדית 7 הילו', ועדיין מוצעת גם ב-3 דל' וגם ב-5 דל'.
במסגרת מתיחת הפנים גם שודרגו רמות הגימור וכעת רמת 'סטייל' הבסיסית כוללת חישוקי "17 (בעבר 16), ומערך מולטימדיה מתקדם יותר עם צג "8 גדול מבעבר (למעט בגרסת ה-1.2 ל' הידנית, ובגרסת ה-1.0 ל' שלהן צג בגודל "5 וחישוקי "16). הציוד הסטנדרטי כולל גם גג זכוכית פנוראמי נפתח (שקודם הוצע רק ברמת FR). רמת FR משתדרגת עם חישוקי "18 (בעבר 17), תאורת 'לד' מלאה, תאורת אווירה משתנה בתא הנוסעים, מערך פול-לינק (ממשק לטלפון החכם). מערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית מוצעות בתשלום נוסף.
-
עיצוב ונוכחות
פסי הלד לפנים ומאחור, והשבכה המודגשת שעודכנו במסגרת מתיחת הפנים תורמים את שלהם למראה נאה, שעם הזמן הופך למעט שגרתי.
-
תא נוסעים ומטען
ברמת הגימור הבסיסית עם מסך "5, סיאט לאון 2017 מתקשה להרשים. עם מסך הגדול יותר, האווירה איכותית הרבה יותר, שיחד עם החומרים הטובים, משדרגים את התמורה. לא חסר מקום מלפנים, ומאחור "בסדר". תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מספק ביצועים מעולים וצריכת דלק טובה. מנוע ה-1.8 ל' חזק וגמיש משמעותית, וחסכוני בהתאם. התיבה האוטומטית זריזה מאוד, אבל לא מצטיינת בנסיעה איטית ובתמרוני חנייה. התיבה הידנית מחולקת היטב ודוושת המצמד קפיצית וקצרת מהלך.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה היא בצד הנוקשה, במיוחד עם החישוקים הגדולים יותר. היא מתקשה עם אספלט עירוני פגום ומשתפרת כשעולה המהירות אבל אז רעשי הכביש והרוח חודרים לתא הנוסעים. התנהגות הכביש מצוינת, אך לא ספורטיבית.
-
תמורה למחיר
סיאט לאון 2017 מציעה יכולת טובה וחבילה מעניינת. לחובתה, בעיקר, מחסור כמעט מוחלט באבזור בטיחות עדכני, ואחריות לשנתיים. ובכך הלאון רחוקה מהמקובל והנדרש היום. התמורה חלקית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.4 ליטר טורבו עם כ-650 יחידות.
אחריה גרסת FR 1.8 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
-
מה חדש בסיאט לאון 2017
מתיחת פנים לדור השלישי, מנועים חדשים (1.0 ל', 1.2 ל' ו-1.4 ל'), תוספות אבזור לרמות הגימור הקיימות.
-
סיכום
מרשימה יותר בגרסאות הבכירות שהפכו אטרקטיביות.