סיאט לאון 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיאט חשפה את הדור הרביעי של לאון בינואר 2020. לישראל עלה שנה מאוחר יותר, בינואר 2021, והמשיך ללא שינוי גם בכל שנת 2022.
הדור הרביעי מבוסס על פלטפורמה משודרגת של קודמו המכונה בקבוצת פולקסווגן MQB evo ומשתופת גם לסקודה אוקטביה, גולף ודגמים נוספים.
הוא מוצע בישראל רק בתצורת האצ'בק ועם בחירה בין שתי יחידות כוח שמשרתות דגמים נוספים בקונצרן: טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, עם מערך היברידי מתון של 48 וולט, שמטרתו בעיקר לאפשר דימום מנוע בשיוט ודימום מוקדם יותר לקראת עצירה (עצור-סע מורחב). מנוע שני בנפח 2.0 ליטר שמפיק 190 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא דו-מצמדית 7 הילוכים עם פקדים מאחורי ההגה, וההנעה קדמית.
יש שתי רמות גימור ואת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2021.
-
עיצוב ונוכחות
לאון היא מכונית נאה כשהעיצוב ממשיך את זה של הדור הקודם, עם קווים דינמיים יותר שגם מזכירים את טאראקו, רכב הפנאי הקומפקטי שבעה מושבים שלא משווק בישראל. פרטי העיצוב הכלולים ברמת הגימור FR יוצרים מופע קרבי במינון נכון.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית ונעימה, ואיכות החומרים טובה. שחור הוא הצבע השולט ויחד עם מיעוט הכפתורים המראה פשוט. האבזור סביר, מסך המולטימדיה הקטן ("8.25) מסורבל והנדסת האנוש פחות מוצלחת מבעבר, גם בגלל מיעוט הכפתורים.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, מושב הנהג נוח אבל חסר מקום לרגל ימין. בצד הנוסע המרווח מספק אבל המושב עצמו לא מוצלח בגלל מחסור בתמיכה לגב תחתון.
מאחור המרחב טוב. יש בקרת אקלים וצמד שקעי USB-C. אבל המושב מעט קצר, קו החלונות גבוה והגימור פלסטיקי ופשוט מידי. תא המטען סביר לקטגוריה כשסף ההטענה גבוה מהרצוי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' הוא היחיד שנבחן. הוא מספק ביצועים טובים ליציאה חזקה מהמקום וגם בעליות ארוכות. הצליל נעים.
תיבת ההילוכים (רובוטית דו-מצמדית) זריזה, וחסרונה הוא בפעולה פחות חלקה בנסיעה איטית כמו בפקק או בחנייה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לא מספיק טובה. בולמי הזעזועים נוקשים מהממוצע ובגרסת FR, היחידה שנבחנה, גם מהלכם קצר. יחד עם צמיגים בעלי דופן קטנה, נוחות הנסיעה בעיר קשיחה על כל סוגי השיבושים. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת, ועדיין התוצאה סבירה-מינוס. בידוד רעש הרוח חסר ונשמע כבר מאזור 100 קמ"ש. בידוד רעשי המנוע והדרך טובים.
התנהגות הכביש מעולה, אבל ההנאה נפגעת בשל הגה קל ומעורפל מידי, ודוושת בלמים ספוגית.
 
-
תמורה למחיר
לאון מרווחת ומציעה יחידת כוח טובה וחסכונית, יכולות דינמיות גבוהות, אבזור נאה ועוד. מנגד נוחות הנסיעה לוקה (במיוחד בעיר), והנדסת האנוש צריכה שיפור. המחיר דומה למקובל בקבוצה כך שהתמורה טובה.
-
בטיחות
סיאט לאון נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים (92%) וילדים (88%). היצע המערכות מתעדכן בהתאם לרמת הגימור, ברמת גימור 'סטייל' נמצא מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור עייפות. רמת גימור 'FR' מוסיפה ניטור שטחים מתים מלפנים ומאחור, והתרעה על רכב מתקרב בעת יציאה מהמכונית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת.
-
מה חדש בסיאט לאון 2022
אין שינוי בסיאט לאון בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
יכולת משפחתית ראויה בשילוב זיק ספורטיבי.