סקודה אוקטביה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה אוקטביה היא אחת המכוניות המבוקשת ביותר בישראל גם כחדשה וגם כמשומשת. זהו דור שלישי לדגם שהגיע לישראל באוגוסט 2013 ומשווק בארץ לאחר מתיחת פנים ממרץ 2017. הוא מבוסס על הדור הראשון של פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצות פולקסווגן שמשרת בין היתר את אודי A3, פולקסוווגן גולף, ובגרסה מוארכת גם את פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב ודגמים נוספים.
אחד ממאפייני הדגם הוא המבחר הגדול של מערכות הנעה. עבור שנת דגם 2019 ההיצע כולל מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' (115 כ"ס), 1.5 ל' (150 כ"ס) ו-2.0 ל' בשני הספקים 190 כ"ס, ובגרסת RS עם 245 כ"ס. באגף הדיזל נמצא מנוע אחד: 2.0 ל' (150 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. באמצע השנה, הופסק שיווק מנוע ה-1.0 ל' באוקטביה (וגם בקארוק), בשל החלטת סקודה שלא להתאים את המנוע לתקינת הזיהום החדשה שתיכנס ב-2020. דבר שגרם לירידת מחיר של גרסת ה-1.5 ל'.
באפריל 2019 שופרה התמורה ברמת הגימור 'אמבישן', הבסיסית, ובוטלה רמת גימור 'סטייל' שהיתה האמצעית במבחר.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים המאוד סולידיים של סקודה אוקטביה 2019, עוזרים למשפחתית להיראות פרקטית ואלגנטית. זה עיצוב שסקודה הולכת בו כבר שנים.
-
תא נוסעים ומטען
ברמת הבסיס, רשימת האבזור מעט מחסירה ביחס למתחרות והעיצוב הנקי של סביבת הנהג גורם לכך שתא הנוסעים נראה פשוט. המצב משתפר ברמות הגבוהות יותר. המרחב לנוסעים גדול ותא המטען עצום ושימושי.
-
מנוע וביצועים
המנועים יעילים ותיבת ההילוכים מהירה בתגובתה. השילוב הזה יוצר גם ביצועים נמרצים ובמקביל לא מגיע על חשבון צריכת הדלק הטובה.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים היא מצליחה לסנן, אבל שיבושים גדולים ומעבר על במפרים, פחות. כך שהתוצאה הכללית היא נוחות נסיעה סבירה בלבד. התנהגות הכביש טובה והאחיזה גבוהה, למרות שהמשקל הקל של ההגה והרכינה המורגשת, לא מעודדים נהיגה דינמית.
-
תמורה למחיר
אוקטביה הזו היא כבר מכונית וותיקה. חלק מהמתחרות כבר החלו לפתוח פער, במיוחד בכל הנוגע לאבזור. ועדיין סקודה אוקטביה 2019 מציעה חבילה מאוזנת וטובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-4000 יחידות.
אחריה גרסת הסטייל 1 ליטר טורבו עם כ-1800 יחידות.
-
סיכום
למרות גילה – עדיין משפחתית שימושית ואיכותית.