סקודה אוקטביה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של סקודה אוקטביה מוצע בישראל מאוגוסט 2013 עם מנועי טורבו בנזין ודיזל בנפחים והספקים שונים ומגוונים. ממרץ 2017 מוצע אותו דגם לאחר שעבר מתיחת פנים, ועבור שנת 2018 בוצעו כמה חידושים. בפברואר הגיעה לישראל גרסת ה-RS – החזקה ביותר במבחר – לאחר מתיחת פנים. השינוי הבולט ביותר הוא תוספת כוח. המנוע נותר 2.0 ל' טורבו-בנזין, כשכעת הוא מפיק 245 כ"ס (ב-5000-6700 סל"ד) ו-37.7 קג"מ (1600-4300 סל"ד), תוספת של 25 כ"ס ו-2 קג"מ ביחס למנוע הקודם. בנוסף הוחלפה תיבת ההילוכים וכעת עם שבעה הילוכים לעומת שישה בדור הקודם (עדיין דו-מצמדית). הביצועים כמובן טובים יותר. בנוסף, לראשונה מוצעת RS גם עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות כמו: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. לצד אלה, גם נערכו כמה שינויים מכניים מהותיים: מפשק הסרנים האחורי הורחב ב-3 ס"מ, המרכב הונמך ב-1.4 ס"מ, מערכת ההיגוי זכתה ליחס העברה המשתנה לפי המהירות ובולמי הזעזועים הם כעת אדפטיביים. במקביל הופסק שיווקה של RS עם תיבה ידנית.
ביולי 2018 הוחלף מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ל' במנוע 1.5 ל'. ההספק (150 כ"ס) והמומנט (25.5 קג"מ) זהים לאלו של המנוע היוצא, ההפרש בביצועים זניח וצריכת הדלק מעט פחות טובה.
בנובמבר 2018 הוחלף מנוע ה-1.8 ל' ו-180 כ"ס, ב-2.0 ל' עם 190כ"ס. גם במקרה זה הביצועים וצריכת הדלק דומים. עבור מנוע זה בלבד התווספה רמת גימור 'פרימיום' המאובזרת יותר. במקביל רמת גימור הבסיסית, 'אמבישן' קיבלה מסך מולטימדיה בגודל "8 (לעומת "6.5 לפני כן).
-
עיצוב ונוכחות
המראה מאוד מזוהה עם הדגם ועם המותג, ומאופיין בקווים ארוכים ונקיים. התוצאה מאוד נאה גם אם לא כולם אוהבים את סידור הפנסים הכפולים מלפנים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פשוטה בהופעתה, ורשימת האבזור, בעיקר ברמת הבסיס, "רזה" למדי. אבל ביצוע אלגנטי לחלל התא, יחד עם יתרונות של ממש בהנדסת האנוש ובקלות תפעול, משפרים את התחושה. המרחב הפנימי בסקודה אוקטביה 2018 נותר גדול כשהיה ותא המטען פשוט ענק.
-
מנוע וביצועים
הביצועים הם אחד הצדדים החזקים באוקטביה. אפילו בגרסת ה-1.0 ל' בעל 3 ציל'. גם צריכת הדלק טובה כשמנוע ה-1.5 ל' גם מציע ניתוק שני מזרקי דלק בשיוט (ACT).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בלבד כי סקודה אוקטביה 2018 מתקשה להתמודד עם שיבושים גדולים ובמפרים. מהפן הדינמי היא מציגה זוויות הגלגול מוחשיות וההגה קל מדי כך שעל אף הביצועים הטובים היא לא מהנה במיוחד.
-
תמורה למחיר
אוקטביה מביאה חבילה טובה של איכות, מרחב, שימושיות, ביצועים וצריכת דלק. היא מעט מחסירה באבזור, במיוחד ברמות הבסיס, ועדיין התמורה הכוללת טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1.4 ליטר טורבו עם כ-2700 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-2000 יחידות.
 
-
סיכום
חבילה מצוינת עבור הלקוח המשפחתי.