סקודה אוקטביה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה אוקטביה הוצגה בדורה השלישי בסוף 2012, ולישראל הגיעה באוגוסט 2013. הממדים גדלו בשיעור ניכר בזכות פלטפורמה מודרנית, MQB (המשמשת גם את ה-A3 והגולף), כאן עם בסיס גלגלים של 269 ס"מ. היצע המנועים רחב, וכולל מגוון מנועי בנזין ודיזל מבית קונצרן האם, בצמוד לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 או 7 הילוכים והספקים של עד 220 כ"ס (בגרסת RS). באמצע 2015 קיבלה האוקטביה מנועים מחודשים (1.2 ו-1.4 ליטר), כשביוני 2016 הוחלף המנוע הבסיסי (1.2 ליטר, 105 כ"ס) במנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר והספק של 116 כ"ס. לקראת סוף 2016 עברה האוקטביה מתיחת פנים, הכללה שינוי בולט לחזית המכונית (עם מעבר לארבע יחידות תאורה נפרדות), שדרוגים לסביבת הנהג שכללו, בין היתר, מסך מולטימדיה גדול יותר ("6.5) והיצע מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה מאחור). גרסת ה-RS הספורטיבית, עתה עם 245 כ"ס (מאותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר) קיבלה תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (6 קודם) וגם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרו-מכאני. שיווק הדגם החדש החל בישראל במרץ 2017.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב שמרני בהתאם למסורת, אך קווים חדים ועדכניים תורמים למראה סולידי אך נאה. מתיחת הפנים הביאה שינוי מובחן לחזית - רק שלא כולם יסכימו שלטובה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בעל עיצוב סולידי ונקי, איכותי, עם מרחב מחייה נדיב לארבעה נוסעים (החמישי יסבול ממנהרת ההינע ופתחי המיזוג). תא המטען, מסימני ההיכר של הדגם, ענק ושימושי.
-
מנוע וביצועים
כלל יחידות ההנעה מעניקות ביצועים טובים ותצרוכת דלק נמוכה (יחסית), עובדה שנכונה להיצע המנועים לפני או אחרי העדכונים שקיבלה האוקטביה לאורך השנים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מנקודות החזקה של הדגם, אך מתיחת הפנים הביאה שיפור מורגש בנוחות. הניהוג צפוי ובטוח והיכולת גבוהה - גם אם לא מערבת או מהנה. גרסת ה-RS שומרת על הנוסחה של ביצועים מצוינים בצמוד לשימושיות גבוהה, אך גם היא אינה מספיק מלהיבה בעניין המעורבות בנהיגה.
-
תמורה למחיר
ירידת המחיר (בדגם לאחר מתיחת הפנים), בצמוד לשיפור נוחות הנסיעה ואבזור הבטיחות המתקדם שיפרו את משוואת המחיר אל מול התמורה - שעתה טובה יותר מתמיד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1.4 ליטר טורבו עם כ-3500 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-1600 יחידות.
-
סיכום
משפחתית איכותית היתה ונותרה