סקודה סופרב 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הזה הוא השלישי בשושלת סופרב (העדכנית), הגיע לישראל בסוף 2015 ועבר מתיחת פנים ששיווקה בארץ החל באמצע 2019. בשנה זו לא חל שינוי מכאני כלשהו ורק נוספה רמת גימור בסיסית חדשה שמטרתה לענות על תנאי מכרז הליסינג של משרד הביטחון לרכבי תתי-אלופים.
הרמה החדשה נקראת 'ביזנס' וביחס לרמת 'אבישן' שעד כה היתה הבסיסית, מחסירה מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, ומצלמה אחורית מקורית. שאר ארבע רמות הגימור לא שינוי, כשברמת 'אמבישן' חישוקי "17, כוללת תפעול חשמלי עם זיכרונות למושב הנהג, טעינה אלחוטית לסלולר (אפשרות שנוספה במתיחת הפנים שהגיעה שנה שעברה), מולטימדיה "8 עם שיקוף אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי, שני שקעי USB מלפנים ושניים נוספים מאחור, שלושה שקעי 12V, מפתח חכם, קיפול חשמלי למראות הצד, פתחי אוורור ליושבים מאחור, תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד המרכזית ועוד. רמת גימור 'סטייל' מציעה חישוקי "18, מחוונים מוקרנים (אפשרות שנוספה במתיחת הפנים) עם תצוגות מתחלפות, חלון גג, מתלים אדפטיביים (DCC), חניה אוטונומית, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור ואלקנטרה, וילונות ליושבים מאחור, בקרת אקלים ליושבים מאחור, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים ועוד. לרמת 'לורן וקלמנט' חישוקי "19, מערכת שמע משודרגת של קנטון עם 11 רמקולים, מושבים קדמיים מחומים/מאווררים ועם מסאז', דיפון עור (מלאכותי), מחשב דרך צבעוני, מצלמה אחורית היקפית, ועוד. רמת 'ספורטליין' מקבילה ל'לורן וקלמנט' ומציגה את הקו הספורטיבי ולכן המרכב נמוך ב-15 מ"מ, והיא מוסיפה איפור ספורטיבי הן מבחוץ והן מבפנים, חישוקי "19 (בעיצוב שונה), מושבי ספורט (ללא איוורור/חימום ומסאז'), דיפון עור (מלאכותי) ואלקנטרה, ועוד.
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, ניטור תנועה צולבת מאחור כולל בלימה, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות נהג ועוד. רמת 'סטייל' מוסיפה בלימה גם בניטור תנועה צולבת מלפנים. רמת 'לורן וקלמנט' היא היחידה שמוצעת עם 9 כריות אוויר (בעבר גם רמת 'ספורטליין' הציעה מספר דומה).
סופרב מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית ומוצעת בישראל בהיצע רחב של מנועים שלא אופייני לקטגוריה. ההיצע כולל מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל', 150 כ"ס, טורבו-בנזין 2.0 ל' בשני הספקים: 190 ו-272 כ"ס וטורבו-דיזל 2.0 ל' בשני הספקים: 150 ו-190 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים דו-מצמדית (DSG), בגרסת ה-272 כ"ס ההנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
מידות נדיבות, ועיצוב נקי ומאופק, בונים מראה מכובד ויוצרים רושם של מכונית גדולה ואלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
אותו עיצוב מאופק (אולי מידי) מאפיין גם את תא הנוסעים של סקודה סופרב 2020. החומרים משובחים וכך גם רמת ההרכבה. האבזור עשיר במיוחד ברמות הגימור הגבוהות. המרחב מלפנים ובמיוחד מאחור שופע ותא המטען ענק.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-2.0 ל' (190 כ"ס) היא היחידה שנבחנה לאחר מתיחת הפנים. המנוע חזק וגמיש והביצועים מרשימים. לתיבת ההילוכים סוג מסוים של השהיה ביציאה מהמקום שיכול להפריע בתנועה פקוקה. צריכת הדלק יחסית נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שבעבר היתה מהטובות ביותר, כבר לא בפסגה. היא עדין טובה מאוד כשרעש הצמיגים בולט מידי. הגרסאות הבכירות כוללות בולמים אדפטיביים שמעניקים נוחות נסיעה עדיפה למרות חישוקים גדולים יותר. גם עם בולמים אדפטיביים הטיפול בשיבושים גדולים כמו פס האטה, או שיבושים חדים לא מושלם.
היכולת דינמית של סקודה סופרב 2020 מרשימה, עם אחיזת כביש טובה ותחושת בטחון בנהיגה. זה לא הופך אותה למלהיבה.
 
-
תמורה למחיר
גם בשנה זו – שנה שלישי ברציפות – זכתה סופרב בתרות אוטו השנה בקטגוריה שלה. היא זכתה בזכות החבילה המצוינת שהיא מציעה: יחידת כוח, איכות, הנדסת אנוש, שימושיות, נוחות נסיעה, אבזור וחיסכון בדלק. אבל עם הזמן מחירה טיפס כך שהתמורה כעת טובה, אבל פחות מבעבר, כשהמתחרות מציעות לפחות תמורה שמשתווה אליה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1.5 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת סטייל 2 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
 
-
מה חדש בסקודה סופרב 2020
נוספה רמת גימור בסיסית חדשה, 'ביזנס', שמטרתה לענות על תנאי מכרז הליסינג של משרד הביטחון לרכבי תתי-אלופים. רמת 'ספורטליין' מציעה 7 כריות אוויר (9 בעבר).
-
סיכום
ממצבת עצמה ברשימה קצרה של מכוניות שיכולות להוות אלטרנטיבה ראויה למכונית מסגמנט היוקרה.